Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حضرت امامزاده سیدمیراحمد (ع)، معروف به امامزاده بابا پیر احمد (ع) حدفاصل شهرستان سامان و بن در استان چهارمحال و بختیاری در میان باغات سرسبز حاشیه رودخانه زاینده‌رود قرار دارد که مضجع شریفش، زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان آل طه (ع) است.
شمه‌های از شجره‌نامه امامزاده سید احمد معروف به باباپیراحمد (ع)
زمانی که حضرت امام رضا (ع) به خراسان تشریف فرما شدند، به روایتی حضرت شاه چراغ و میرعلاءالدین حسین و حضرت سید ابراهیم حدوداً با پانزده هزار نفر از امامزادگان و جمعی از شیعیان به سرپرستی شاه چراغ، برای دیدار با حضرت امام رضا (ع) از مدینه به ایران عزیمت کردند و در طول مسیر در نزدیکی شیراز به حاکم منطقه «قُتلُق خان» که از حکام مأمون بوده برخورد می‌کنند و مراتب ورود آنان توسط حاکم به مأمون اطلاع داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مأمون مانع از ورود آنان به خراسان می‌شود، اما یاران امام رضا (ع) به این دستور اهمیتی نمی‌دهند و حاکم منطقه قتلق خان با چهل هزار نیرو با یاران امام وارد جنگ می‌شود که در این جنگ نابرابر شاه چراغ و میرعلاءالدین حسین سید ابراهیم به شهادت می‌رسند و بقیه متواری می‌شوند، اما دشمن به تعقیب آنان پرداخته و اکثر آنان را به شهادت می‌رساند که مزار آنان زیارتگاه محبان علوی می‌شود.
امامزاده سید احمد معروف به باباپیراحمد ابن سید بهاءالدین محمدبن حمزه بن موسی الکاظم واقع در محدوده باغ‌های دره دراز شهر بن (ملاسجان) دفن شد.
این امامزاده دارای دو برادر به نام‌های سید محمد معروف به بازار در شوشتر دفن و دیگری به نام سید ابراهیم در منطقه کرکن اصفهان مدفون است و یک خواهر به نام فاطمه که در چهار سوق اصفهان دفن شده است.
بنای تاریخی مقبره
بنای تاریخی بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید میر احمد (ع) مشهور به بابا پیراحمد متعلق به دوره قاجاریه، با مصالح آجر و گچ است که پلان اصلی این بنا، هشت ضلعی بوده و با ۱۶ طاق نما به گنبد دوپوش و مدور بنا، تبدیل و متصل شده که دو گنبد دو پوش این بنا، به سبک گنبد‌های رک ساخته شده است.
این بنای تاریخی، دارای سه ورودی در جهات مختلف است و تزئینات بنا، شامل نقاشی‌هایی با موضوعات مذهبی از جمله صحنه‌های عاشورا در زیر سقف گنبد است.
در پی اعلام اخیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری؛ پروژه استحکام‌بخشی گنبد حرم مطهر حضرت امامزاده بابا پیر احمد (ع)، با الیاف gfrp در همایش ملی نقد مرمت از بین ۶۰ پروژه کشوری، جزء ۱۲ پروژه برتر مرمت، معرفی شده است و عملیات اجرایی تعمیر، مرمت و استحکام‌بخشی گنبد حرم مطهر امامزاده بابا پیر احمد (ع)، از اوایل سال ۱۳۸۸ آغاز و در سال ۱۳۸۹ به پایان رسید.
آستان مقدس حضرت امامزاده سید میر احمد (ع) معروف به امامزاده بابا پیر احمد (ع)، همه ساله در مناسبت‌های مختلف ازجمله عید نوروز پذیرای تعداد بیشمار گردشگران و زائران در این فضای مطهر، باصفا و دلپذیر زیارتی و سیاحتی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن چهارمحال و بختیاری ایکنا پذیرای مهمانان نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیین تجلیل از عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، معاون برنامه ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرماندار و جانشین ستاد، رئیس شورای اسلامی شهر، روسای کمیته‌های دوازده گانه ستاد و جمعی از مدیران معادن برگزار شد.


فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان بهاباد ضمن قدردانی از دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ شهرستان تصریح کرد خدمت رسانی به مسافران نوروزی فرصتی برای معرفی ظرفیت حوزه‌های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان است که با اقدامات شاخص تمام دستگاه‌های اجرایی متولی به نحو احسن به گردشگران و مسافران ورودی به شهرستان خدمت رسانی شد. 


علیرضا تیموری خاطرنشان کرد: با دستور وزارت کشور بر کاهش حوادث جاده‌ای با در کنار هم قرار گرفتن همه دستگاه اجرایی شهرستان علی رغم سفر‌های زیاد در سطح محور‌ها شهرستان شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم.


در پایان این مراسم از دست اندرکاران و عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بهاباد با اهدا لوح یابود تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • غیور مردان ایران گنبد آهنین اسرائیل را به لانه سست عنکبوت مبدل می کنند
  • رمزگشایی از ۲۵ فقره سرقت از فروشگاه‌های معروف در زابل
  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است