Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری – ایرنا – معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از سیل اخیر در استان مازندران، کمک خواهد کرد و مردم استان را تنها نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده تالار پشت شهرستان سیمرغ افزود: بخشی از کمک های دولت در قالب تسهیلات بلاعوض و بخش دیگر نیز در قالب تسهیلات ارزان قیمت بلند مدت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در نخستین نشست هیات دولت برای چگونگی کمک بیشتر به مناطق سیل زده تصمیم گیری خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید طرح های پیشگیرانه ای برای جلوگیری یا به حداقل رساندن خسارت بلایای طبیعی تهیه شود، افزود: استان های شمالی باید در اولویت این طرح های پیشگیرانه قرار گیرند.
جهانگیری اظهار داشت: بزودی در هیات دولت پیرامون چگونگی برنامه ریزی و اجرای طرح های پیشگیرانه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.
بارش باران که روز یکشنبه هفته گذشته در مازندران آغاز شد، بنا به اظهار نظر مسئولان هواشناسی مازندران در 30 سال اخیر بی سابقه بود و نه تنها مردم مازندران و مسافران، حتی نیروهای امدادی را غافلگیر کرد.
آسیب به بیش از 6 هزار واحد مسکونی روستایی، شهری ، تخریب 500واحد مسکونی، تخلیه حدود 500 خانوار شهرستان سیمرغ از منازلشان و سکنی گزیدن در دیگر شهرها، خسارت به مزارع کشاورزی و باغی در شهرهای مرکزی و شرقی استان و تخریب تاسیسات عمومی بخشی از خسارت سیلاب اخیر بود.
علاوه بر این آسیب به تاسیسات آب آشامیدنی 265 روستا با حدود 60 هزار خانوار ، تخریب و آسیب 66 دهنه پل بزرگ و کوچک در روستاها و کم آبی تنها بخش و نمونه ای اندک از آسیب های سیلاب اخیر به مازندران است.
/1899/6982/7335

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی معاون رئیس جمهور سیل مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

سردار نعمت الله باقری عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار داشت: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده، اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعداد‌های موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیرو‌های سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان افزود: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت و انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبودند و ندای لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • جذب اعتبارات جهت جبران خسارات سیل اخیر
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد
  • رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت