Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد کرمی، کارشناس مذهبی و مسئول غرفه چندرسانه‌ای طرح آرامش بهاری در امامزاده دو معصوم(ع) شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طرح آرامش بهاری همه ساله در ایام نوروز در امکان متبرکه استان چهارمحال و بختیاری به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود و جامعه روحانیت سعی می‌کند تا همه امکانات را در اختیار زائران و مسافران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در این امامزاده چهار غرفه مشغول خدمت‌رسانی است، افزود: غرفه کودک یکی از پرمخاطب‌ترین غرفه‌های این امامزاده است که حجت‌الاسلام والمسلمین علی بیگی با استفاده از بازی‌ها و سرودهای مذهبی کودکان را با معارف دینی، بهشت و جهنم، کار خوب و بد و ... آشنا می‌کند.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین سید روح‌الله هاشمی نیز در غرفه پاسخگویی به سؤالات شرعی، احکام شرعی را برای بانوان و آقایان بازگو می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه امروزه مشکلات در خانواده‌ها زیاد شده است و اولیاء به علت عدم آگاهی قادر به مقابله با این مشکلات فرهنگی نیستند که غرفه مشاوره با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مطلبی، مشاوره مذهبی در امامزاده دو معصوم (ع) با هدف اطلاع‌رسانی مشغول به فعالیت است. در این غرفه مشاوره‌های لازم در رابطه با ازدواج، همسرداری، تربیت فرزندان و ... به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: در غرفه چندرسانه‌ای نیز با استفاده از پروژکتور و پاورپوینت برای زائران سخنرانی و کلیپ‌های صوتی و تصویری در رابطه با کرامت شهدا، حفظ حجاب و ... پخش می‌شود.
مسئول غرفه چندرسانه‌ای با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه برای نوجوانان و خانواده‌هایشان از دیگر فعالیت‌های خیمه معرفت امامزاده دو معصوم(ع) است، گفت: این خیمه از چهارشنبه ۲۹ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری، رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد و همه روزه از ساعت ۹ صبح تا نماز جماعت ظهر و عصر و همچنین از ساعت سه بعدازظهر تا نماز جماعت مغرب و عشاء در خدمت زائران و مجاوران حرم است.
وی در پایان با بیان اینکه تاکنون از این طرح استقبال بسیاری شده است، تصریح کرد: امیدواریم این طرح همچنان ادامه پیدا کند تا سطح فرهنگی و اجتماعی مردم ارتقاء یابد.
یادآور می‌شود؛ امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد دختران ابراهیم مجاب از نوادگان امام موسی ابن جعفر (ع) هستند که بقعه این آستانه شریف، از دوره اتابکان در قرن هفتم هجری قمری، بر روی قبور این امامزادگان احداث شده و در دوره مشروطیت به دستور امام جمعه وقت تخریب و ساختمان فعلی جایگزین آن شده است.
ساختمان اصلی از خشت و آجر ساخته شده است و در داخل مقبره، ضریحی فلزی قرار دارد. در داخل ضریح نیز دو قبر متصل به یکدیگر وجود دارد که تاریخ ۱۲۸۶ هجری قمری بر روی معجر چوبی آن حک شده است.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن چهارمحال و بختیاری ایکنا آرامش بهاری نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه پلیس درباره لینک‌ ثبت‌نام تذکر لسانی به کشف حجاب

به گزارش خبرآنلاین،مرکز اطلاع رسانی فراجا، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره جهت ثبت نام و نقش آفرینی در طرح تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی و موارد مشابه، از جانب پلیس نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر گونه اقدام رسانه‌ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفاً از طریق وب‌گاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می‌شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897940

دیگر خبرها

  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است
  • اطلاعیه پلیس درباره لینک‌ ثبت‌نام تذکر لسانی به کشف حجاب
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • واکنش پلیس به لینک‌های تذکر کشف حجاب 
  • لینک‌های تذکر کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب
  • توضیح رئیس شورای اطلاع‌رسانی درباره بازگشت گشت ارشاد
  • برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی
  • نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد