Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: افزایش اختیارات استانداران و کمیته های سیاست گذاری استانی یکی از راهبردهای اثربخش در فع موانع تولید است.

سید«مهدی مقدسی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتقال تمرکز اختیارات از مرکز کشور به استان ها مشکلات اقتصادی را ساماندهی کرده و افزایش رونق تولید را در واحدهای صنعتی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها و توطئه های دشمنان علیه ملت ایران اسلامی، شناسایی ظرفیت ها داخلی و تامین مواد اولیه مورد نیاز، کلید افزایش رونق تولید، رفع مشکلات اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی در کشور است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی قاچاق کالا را از جمله مهمترین مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و اقتصاد کشور دانست و گفت: اکنون اقدامات مناسبی در زمینه مقابله با قاچاق کالا در کشور انجام شده و نیاز است با کنترل هرچه بیشتر این معضل اقتصادی زمینه رشد و شکوفایی را در واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم کرد.
مقدسی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت های جوانان خلاق و مبتکر کشور در بیانیه گام دوم انقلاب و پیام نوروزی امسال افزود: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی برخی کالاهای وارداتی علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش درآمد اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را به همراه دارد.
وی ادامه داد: هماهنگی و انسجام هرچه بیشتر بانک مرکزی با وزاتخانه های حوزه اقتصاد، کوچک شدن ساختار دولت، بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها در فعالیت های صنعتی از دیگر راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی و رونق تولید است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت صحیح نقدینگی توسط دولت و بانک مرکزی به سمت تولید راهکاری مهم برای جلوگیری در بروز مشکلات در بازار و افزایش در آمد اقتصادی و افزایش صادرات غیر نفتی در کشور است.
مقدسی افزود: نیاز است برای فعال تر شدن واحدهای تولیدی کوچک در کشور این امکان فراهم شود تا شرکت های صنعتی بزرگ مواد مورد نیاز خود را که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد، از این شرکت ها تامین کنند.
وی پیوستن قوای سه گانه به دولت الکترونیکی هوشمند را از جمله ضرورت های کشور دانست و گفت: پیوستن قوای سه گانه به دولت الکترونیکی هوشمند علاوه بر کاهش فساد در دستگاه ها، افزایش شفاف سازی، تسهیل در ارایه خدمت و افزایش هرچه بیشتر رضایتمندی مردم را به همراه دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی کاهش دخالت دولت در امور اقتصادی را از ضرورت مهم کشور دانست و افزود: ساختار اقتصادی کشور باید به گونه ای اصلاح شود که دخالت دولت در این حوزه به حداقل رسیده و دولت تنها نقش نظارتی و سیاست گذاری داشته باشد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مجلس شوراي اسلامي رئيس مجمع نمايندگان استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۴۴۰.۴ بوده که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۱.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۷.۶ درصد افزایش یافته است. همچنین میانگین شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ۵۳.۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش تورم ماهانه

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به ۱.۳ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۷ درصد)، ۰.۴ واحد درصد کاهش دارد. در میان اقلام گاوداری صنعتی، کمترین تورم ماهانه مربوط به شیر (۰.۱ درصد) و بیشترین آن مربوط به گاو ماده شیری (۶.۶ درصد) است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

در بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ۴۷.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۴۵.۸ درصد)، ۱.۸ واحد درصد افزایش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در بهمن ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۷.۶ درصد افزایش دارد. در بین اقلام گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به شیر (۲۳.۱ درصد) و بیشترین آن مربوط به گاو تلیسه (۱۴۶.۳ درصد) است.

کاهش تورم سالانه

در بهمن ماه ۱۴۰۲، تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در داخل کشور در ۱۲ ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ۵۳.۳ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۵.۶ درصد)، ۲.۳ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی، در میان اقلام گاوداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به شیر (۲۷.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به گوساله نر زیر ۴ ماه (۱۴۰.۵ درصد) است.

برای مشاهده جدول‌های آماری اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6082322

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت