Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان تصریح کرده افرادی که لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند از این اقدام پشیمان نیستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «معصومه ابتکار»، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره تصریح کرد که تسخیرکنندگان لانه جاسوسی آمریکا از اقدام خود پشیمان نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابتکار در این مصاحبه گفت: «انقلاب اسلامی در ایران یک تحول عظیم اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بود. [این انقلاب] دعوت به آزادی، استقلال و استقرار یک دموکراسی اسلامی در ایران بود.»

وی اضافه کرد: «از منظر مسئله استقلال، احتمالا شما و مخاطبانتان می‌دانید که ایران در گذشته کشوری تحت کنترل خارجی بود. بعد از یک کودتای آمریکایی در سال ۱۹۵۳ ایران عملاً تحت سلطه آمریکا درآمد و شاه مستقیماً از واشنگتن و از خارج از ایران فرمان می‌گرفت.»

ابتکار تأکید کرد: «هنگام انقلاب، این برای ایرانی‌ها یک مسئله عمده بود. ایرانی‌ها احساس می‌کردند توسط نفوذی‌های آمریکا که می‌خواستند مسیر اقتصاد و سیاست ایران را تغییر دهند، تحقیر شده‌اند. بنابراین، بعد از انقلاب مسئله استقلال برای دانشجویان مسئله‌ای جدی بود. آنها احساس می‌کردند که لازم است اقدام کنند. احساسشان این بود که صدایشان در دنیای کنونی شنیده نمی‌شود.»

معاون رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به سوال مجری الجزیره مبنی بر اینکه آیا بابت پیوستن به گروه دانشجویان دخیل در این اتفاق در سفارت آمریکا پشیمان نیست گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از آن دانشجوها پشیمانی‌ای داشته باشند، چون احساس می‌کنند که آن کار یک واکنش طبیعی بود. هر انسانی به اینکه به بردگی گرفته شود و تحت سلطه خارجی قرار بگیرد واکنش نشان می‌دهد.»

 وی در ادامه گفت: «شاید تنها نگرانی، انتقاد یا پشیمانی که آنها (دانشجویان تسخیرکننده سفارت آمریکا) داشتند این بود که ماجرا زیاد طول کشید و مسئله می‌توانست سریع‌تر حل و فصل شود. ولی این، دست دانشجویان نبود.»

ابتکار یادآوری کرد که دولت آمریکا در آن زمان با مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری مواجه بوده و مسئله آزادی دستگیرشدگان در سفارت آمریکا را به یک مسئله سیاسی تبدیل کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ابتکار معصومه ابتکار لانه جاسوسی سفارت سابق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی

معاون حقوقی و امور بین الملل باشگاه استقلال توضیحاتی را در خصوص توافق با باشگاه سانتاکلارا ارائه کرد.

به گزارش مشرق،محمدرضا بختیاری در گفت‌وگویی در خصوص بدهی باشگاه استقلال به سانتاکلارا، اظهار داشت: حدود ۷ ماه پیش، دادگاه CAS رای خود را علیه باشگاه استقلال با رقم نزدیک به ۵۰۰ هزار یورو صادر کرد. در ادامه و با مذاکراتی که علی خطیر با مسئولان سانتاکلارا داشت، قرار شد این مبلغ از منابع مالی استقلال نزد فیفا پرداخت شود

معاون حقوقی و امور بین الملل باشگاه استقلال گفت: سانتاکلارا می‌توانست پنجره استقلال را در بازه نقل و انتقالات زمستانی ببندد تا ما نتوانیم بازیکنی جذب کنیم اما به دلیل مذاکرات مثبت خطیر، مسئولان باشگاه پرتغالی این کار را نکردند. پرداخت طلب سانتاکلارا از مطالبات فیفا چون امری زمانبر بود، باشگاه استقلال صلح‌نامه‌ای با سانتاکلارا امضا کرد تا طلب این باشگاه به صورت اقساط پرداخت شود و خطری هم مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا را تهدید نکند. به همین دلیل توافق شد باشگاه سانتاکلارا درخواست اجرایی شدن حکم و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی را به فیفا ارائه دهد تا بتوانیم اقدامات مربوط به انتقال پول از فیفا به حساب سانتاکلارا را انجام دهیم.

وی افزود: در واقع این بسته شدن پنجره ضمانت اجرایی توافق نامه اقساطی و دو جانبه‌ای بود که باشگاه استقلال با سانتاکلارا نوشت. فیفا پرداخت ۳۰۰ هزار یورو بر همین اساس از محل مطالبات باشگاه استقلال به حساب سانتاکلارا را تایید کرده و تاییدیه پرداخت ۲۰۰ هزار یورو باقی مانده هم دیروز از سوی فیفا انجام شد.

بختیاری تصریح کرد: به همین دلیل باشگاه استقلال از حیث دریافت مجوز حرفه‌ای مشکلی ندارد. سند پرداخت و صلح نامه سانتاکلارا را هم در اختیار داریم. مکاتبات خود را هم در این خصوص با فیفا انجام داده‌ایم. بابت بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خارج از زمان نقل و انتقالات هیچ گونه نگرانی برای هواداران عزیز وجود ندارد و مطمئنا با پرداخت کامل طلب سانتاکلارا، پنجره باز خواهد شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی
  • رئیسی: امروز حقانیت مسئله فلسطین و موضع مدافعان آن برای مردم دنیا اثبات شده است
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید
  • تصاویر بازسازی ساختمان سفارت ایران در واشینگتن!