Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@01:32:39 GMT

ظرفیت‌های گردشگری اصفهان به خوبی معرفی نشده است.

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۰۰۰

ظرفیت‌های گردشگری اصفهان به خوبی معرفی نشده است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان بسیاری از طیف‌های گردشگری را دارد، اما تبلیغات مناسب در این زمینه صورت نگرفته است؛ بسیاری از شهرهای معروف دنیا که گردشگران زیادی را سالیانه به خود جذب می‌کنند به علت تبلیغات فراوان و زیاد است.

شیرین طغیانی در حاشیه بازدید از باغ فدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اصفهان یکی از مقصدهای گردشگری در نوروز است، اظهار کرد: در سال ۹۸ زاینده رود جاری شد و پیش بینی می‌شود که جمعیت گردشگران به نسبت سال گذشته رشد دو برابری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایام نوروز ۹۷ حدود دومیلیون گردشگر به شهر اصفهان آمده بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۹۸ حجم مسافران بیشتر از سال گذشته خواهد شد، تصریح کرد: به مکان‌هایی مانند باغ فدک نیاز است و به همین علت ورزشگاه‌هایی در جنوب شهر اصفهان برای مسافران در نظر گرفته شد تا در این مکان‌ها اسکان داشته باشند.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به مهمان نوازی مشهور است، خاطرنشان کرد: باز بودن خط مترو در ایام نوروز ظرفیت ویژه‌ای را برای اصفهان ایجاد می‌کند و مقر اسکان‌های نوروزی به ابتدا و انتهای ایستگاه‌های مترو نزدیک هستند. در همه مناطق شهر اصفهان برنامه‌های خاص نوروزی وجود دارد و اطلاع‌رسانی  مناسب برای اسکان و فضاهای گردشگری برای مسافران ارائه می‌شود.

طغیانی با اشاره به اینکه شهر اصفهان بستری با بافت تاریخی است، تصریح کرد: کوه صفه، پارک جنگلی ناژوان، باغ گل‌ها، باغ پرندگان، شهر رویاها و... مکان‌های گردشگری امروزی هستند؛ کمتر شهری در سطح جهان و ایران وجود دارد که از بافت‌های مختلف گردشگری بهره‌مند باشد.

وی در پاسخ به این سوال که شورای شهر و شهرداری برای تشویق مردم در زمینه هتلداری چه کارهایی انجام داده است، گفت: در زمینه هتلداری مصوبه‌های خوبی داریم تا مردم تشویق شوند و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. در ایام نوروز همه هتل‌ها پر هستند، اصفهان شرایط سرمایه‌گذاری در هتل داری پنج ستاره و پایین تر را دارد. شورای شهر و شهرداری حاضر هستند تا به بخش خصوصی کمک کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: برخی از ظرفیت‌ها  شهر اصفهان به خوبی ارائه نشده است. اصفهان فقط گردشگری تاریخی نیست و پتانسیل‌های زیادی دارد تا سرمایه گذاری بیشتری در این شهر صورت پذیرد.

طغیانی تصریح کرد: توسعه گردشگری نیازمند بسترهای خاص گردشگری است، می‌توان با ایجاد مراکز تجاری، فرهنگی، موسیقی، تئاتر و ... برای جذب گردشگر اقدام کرد.

وی ادامه داد: اصفهان بسیاری از طیف‌های گردشگری را دارد، اما تبلیغات مناسب در این زمینه صورت نگرفته است؛ بسیاری از شهرهای معروف دنیا که گردشگران زیادی را سالیانه به خود جذب می‌کنند به علت تبلیغات فراوان و زیاد است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: رسانه ملی نه تنها در مورد اصفهان بلکه در رابطه با تبلیغات گردشگری در مورد دیگر شهرها عملکرد مناسب نداشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری و ادارات دولتی نمی‌توانند به شکل ویژه و تاثیرگذار در رابطه با تبلیغات گردشگری وارد عمل شوند، افزود: باید از پتانسیل‌های بخش خصوصی و تجربه‌های دیگر کشورها برای گردشگری استفاده کنیم تا اصفهان را به یک برند بزرگ و مقصد گردشگران تبدیل کنیم.

طغیانی با تاکید بر اینکه به بهای گردشگری شدن یک شهر نباید از کیفیت زندگی شهروندان غفلت کنیم، تصریح کرد: زمانی که کیفیت زندگی شهروندان یک شهر بالا برود، آن شهر از لحاظ گردشگری پیش رفت زیادی خواهد کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باغ فدک اصفهان شورای شهر اصفهان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدکاظم منزوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران) شرکت می‌کند، اظهار داشت: بیش از 2500 نفر از مهمانان کشورهای خارجی در قالب سفرا و سرمایه‌گذاران در مدت 5 روز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور) از روز شنبه 8 اردیبهشت کار خود را آغاز خواهد کرد و استان در غرفه 41، نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه ظرفیت‌هایی که در سال گذشته رونمایی شد به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد.

منزوی بیان کرد: امیدواریم رسانه‌های چهارمحال و بختیاری و فضای مجازی پوشش لازم را در خصوص فعالیت‌های استان در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاران محلی داشته باشند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی