Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمال در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یک سوم یا ۳۳ درصد از مسافران نوروزی از آغاز طرح اسکان یعنی بیست و هفتم اسفندماه ۹۷ تا پایان روز سوم فروردین ماه ۹۸ در زائر سراهای استان سمنان اقامت داشته‌اند، ابراز کرد: بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی در این استان تا روز سوم فروردین ماه ۹۸ به زائر سراها اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از روز بیست و هفتم اسفندماه ۹۷ تا پایان روز سوم فروردین ماه سال جاری، ۱۴۴ هزار و ۱۰۱ نفر در استان سمنان اقامت کرده‌اند، افزود: ۴۷ هزار و ۱۰۱ مسافر زائرسراها را برای اسکان برگزیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با بیان اینکه آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه‌های معلم، مهمان‌پذیرهای ویژه این نهاد نیز ۲۵ درصد مسافران نوروزی را در سطح استان اسکان داده‌اند که رقمی حدود ۳۰ هزار نفر می‌شود.

جمال با بیان اینکه استان سمنان دارای ۲۳۲ واحد تأسیسات و گردشگری است، ابراز کرد: مابقی مسافران نوروزی در این اقامت‌گاه‌ها و یا بوم‌گردی‌ها، مهمان‌سراهای ادارات، کمپ‌ها، چادرهای مسافرتی و … اسکان یافته‌اند.

وی با بیان اینکه بازدید از اماکن گردشگری استان سمنان از روز بیست و هفتم اسفندماه ۹۷ تا روز سوم فروردین ماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: این امر نشان می‌دهد که ستاد اجرایی سفر و رسانه‌ها توانسته‌اند به خوبی داشته‌های گردشگری استان را به مردم بشناسانند.

دبیر اجرایی ستاد سفرهای نوروزی استان سمنان با بیان اینکه در پنج روز اول اجرای طرح اسکان نوروزی ۲۱۷ بازدید از مکان‌های پذیرایی مسافران و اسکان صورت گرفته است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۷ درصدی داشته است.

کد خبر 4574505

منبع: مهر

کلیدواژه: مسافران نوروزی میراث فرهنگی سمنان مهدی جمال نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۱۱۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از اقامت ۱۱۳ هزار و ۴۲۱ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: ۱۱۳ هزار و ۴۲۱ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی لرستان اقامت داشتند.

وی گفت: از این میزان اسکان و اقامت تعداد ۲۹ هزار و ۳۶۴ نفر در اقامتگاه‌های رسمی نظیر هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسکان و اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همچنین از این تعداد ۸۱ هزار و ۴۷۷ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و دو هزار و ۵۸۰ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان‌یافته‌اند.

حسن‌پور، اضافه کرد: این تعداد مسافر نوروزی در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا هشت فروردین جاری در مراکز یاد شده حضور و اقامت داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ۲۴۹ مورد بازدید نظارتی از مراکز و اماکن یاد شده، بیان داشت: در مدت یاد شده ۱۶۸ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۵۶ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی انجام شده است.

کد خبر 6064144

دیگر خبرها

  • اقامت ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • بیش از ۶ میلیون زائر در زائرسراها اسکان یافته اند
  • اقامت ۱۱۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان
  • اسکان ۱۰۲ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان ثبت شد
  • اسکان ۳۵۰۰ مسافر نوروزی در زائرسراها و کمپ‌های موقت یزد
  • ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان اسکان یافتند
  • اقامت مسافران نوروزی در مازندران از ۸.۲ میلیون نفر گذشت
  • اقامت ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • ۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند
  • ۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند