Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم تایلند امروز یکشنبه برای اولین بار از زمان کودتای نظامی سال ۲۰۱۴ شاهد برگزاری انتخابات عمومی در کشورشان هستند. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، از ساعتی پیش نخستین انتخابات عمومی تایلند از زمان وقوع کودتای نظامی سال 2014 آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم تایلند در حالی برای انتخاب 500 نماینده مجلس عوام این کشور پای صندوق‌های رأی رفته‌اند که 250 عضو مجلس سنای تایلند بدون برگزاری انتخابات مستقیماً توسط ارتش منصوب می‌شوند.

از آنجا که برای انتخاب نخست‌وزیر تایلند اکثریت نسبی مجموع آرای نمایندگان مجلس عوام و مجلس سنا کفایت می‌کند، «پرایوت چان‌ او چا» نخست‌وزیر نظامی تایلند که کودتای سال 2014 را رهبری کرد و پس از آن نخست وزیر تایلند شد از شانس بسیار بالایی برای ادامه حضور در قدرت برخوردار است.

پرایوت که به‌عنوان نامزد اصلی حزب مورد حمایت نظامیان تایلند یعنی حزب «فالانگ پراچارت» در انتخابات حضور یافته، از همین حالا 250 رأی مجلس سنا که اعضایش منصوبان خود او هستند را عملاً در اختیار دارد و می‌تواند تنها با کسب 126 کرسی از 500 کرسی مجلس عوام در انتخابات امروز به حضور خود در سمت نخست‌وزیری تایلند ادامه دهد.

خواهر پادشاه تایلند در اندیشه نخست‌وزیری

احزاب دیگری از جمله «فیو تای»، «دموکرات» و «آینده به جلو» نیز در انتخابات امروز تایلند برای تصاحب کرسی‌های مجلس عوام این کشور با حزب حامی نخست‌وزیر کنونی رقابت خواهند کرد اما همان‌طور که گفته شد با توجه به اینکه مجلس سنا کاملاً در اختیار نظامیان است، سایر احزاب شانس چندانی برای انتخاب نخست‌وزیر مد نظر خود نخواهند داشت.

انتهای پیام/.

 

R1535/P/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قاره آسیا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاره آسیا قاره آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است

وزیر خارجه ایتالیا امروز (چهارشنبه) از رژیم صهیونیستی خواست به عملیات نظامی خود در غزه پایان دهد و بار دیگر تاکید کرد که زمان برقراری آتش‌بس در فلسطین فرا رسیده است.

به گزارش مشرق، ایتالیا در ابتدا از اقدامات رژیم صهیونیستی پس از عملیات فلسطین طوفان الاقصی در ۷ اکتبر حمایت کرد، اما طی مدت اخیر با به شهادت رسیدن هزاران فلسطین که اکثرا زن و کودک هستند، حمایت خود را از تل‌آویو با توجه به کشته شدن این غیرنظامیان کاهش داده و خواستار آتش‌بس شده است.

به نقل از رویترز، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «اکنون آتش‌بس ضروری است. اسرائیل باید عملیات‌های نظامی خود را که به شدت بر مردم فلسطین تأثیر گذاشته است، متوقف کند.»

این مصاحبه در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای ثروتمند گروه هفت که به میزبانی تاجانی در جزیره کاپری ایتالیا برگزار می‌شود، انجام شد. ایتالیا ریاست دوره‌ای گروه هفت (G۷) را بر عهده دارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس