Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@15:24:30 GMT

سیل به 174 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۳۷۹

سیل به 174 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

دکتر عبدالله یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شامل 156 هکتار از اراضی زراعی و 18 هکتار از اراضی باغی است که عمدتا مربوط به شهرستان مانه و سملقان است.
وی افزود: همجنین بر اثر سیل اخیر افزون بر 500 راس دام سبک و سنگین در این استان تلف شدند و 50 تن علوفه دامداران نیز از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی اظهار داشت: این در حالی است که حدود 200 کیلومتر راه دسترسی بین مزارع و 58 کیلومتر کانال انتقال آب نیز به همراه 107 مورد آب بندان و 80 دستگاه موتور پمپ نیز تخریب شدند.
وی گفت: بر اساس آمار اولیه میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی تا الان افزون بر یک هزار و 160 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: آمار خسارات برآورد شده تا امروز بیشتر مربوط به شهرستان مانه و سملقان است و با توجه به وقوع سیل و خسارت در سایر شهرها بویژه در راز و جرگلان قطعا میزان خسارات بیشتر از این خواهد بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر به منظور جبران بخشی از خسارت دامداران و کمک به آنها 500 تن علوفه و 50 تن سبوس با نرخ مصوب در نظر گرفته شده که توزیع شهرستانی آن انجام گرفته است.
وی افزود: هم اینک گزارش های مربوط به میزان خسارات وارده توسط مدیریت بحران استانداری در حال انجام است تا در زمینه جبران بخشی خسارات تمهیدات لازم از قبیل پرداخت تسهیلات اندیشیده شود.
بارندگی های اواخر هفته گذشته که در برخی مناطق استان خراسان شمالی منجر به سیل موجب وارد خسارت به تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی شد.
ط/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بخش کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان شمالی کشاورزی مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

کشاورزان مازندران با آغاز آئین نشای مکانیزه در ۸ هکتار از اراضی شالیزاری روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل به استقبال کشت زراعی جدید رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، شامگاه_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ اولین نشای مکانیزه مازندران با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس، سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در هشت هکتار از زمین کشاورزی مرحوم اولیایی روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل آغاز شد؛ بابک مؤمنی سرپرست جهادکشاورزی استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه ۲۱۵۰۰۰ هکتار از اراضی استان سطح زیرکشت برنج وجود دارد که بیشتر از این امکان قابلیت کشت این محصول امکان نیست، اظهار کرد: با توجه به جذابیت اقتصادی سایر فعالیت‌ها رو به کاهش است.

وی امنیت غذایی در کشور را مهم دانست و گفت: در چهارچوب برنامه‌ها وزارت کشاورزی و در تبیین شورای سیاست‌گذاری نگاه به سمت بهره‌بری و عملکرد است که با دانش محققین و انتقال این دانش همراه است.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل انجمن کشاورزان پیش رو در مازندران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده ۱۰ تا ۱۵ درصد با استفاده از برنامه کود کامل و ریزمغذی‌ها در سیستم آبیاری متناوب و ارتقای عملکرد داشته باشیم که این برنامه قابل تحقق خواهد بود.

مؤمنی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۱ درصد ظرفیت آبندان پر شده است ولی سدها مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ۱۷۵۰۰۰ هکتار با بیش از ۸۰ درصد شخم اولیه انجام شده و قریب به ۵۸۰۰۰ هکتار با ۳۰ درصد آماده نشاست.

وی از اولین پروژه پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی در نواحی محله فریدون‌کنار خبر داد و گفت: در کشاورزی بحث بازچرخانی آب و تکمیل طرح زیرساخت در اراضی شالیزار که هم زیرساخت تأمین آب داشته باشد و از دسترس خارج نشود تا ظرف دو هفته آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی ضمن پیش‌بینی توسعه ارقام پرمحصول در امسال خاطرنشان کرد: امسال ۲۷۰۰۰ هکتار به سمت کشت پرمحصول داشتیم که با اتخاذ تدابیری از ۹۰۰۰۰۰ تن برنج سفید به بیش از یک میلیون تن برنج خواهیم رسید.

کد خبر 745869

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است