Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@16:25:55 GMT

افزایش 7 برابری استفاده از اینترنت

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۴۴۲

افزایش 7 برابری استفاده از اینترنت

مدیر کل فناوری و ارتباطات مازندران گفت: بر اساس برآورد های انجام شده میزان ترافیک شبکه ارتباطی در طی دو روز ابتدای سال 98 نسبت مدت زمان سال گذشته 7 درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،یدالله طهماسبی در گفتگو با خبرنگار ایلنا  وضعیت پوشش تلفن همراه و سرویس های ارتباطی را در تمامی شهرستان ها، جاده های ارتباطی و بیشتر روستاها مناسب ارزیابی کرد و اظهار کرد: به جزء تعدادی از روستاهای بالادستی، مشکلی در زمینه ارتباطات در سطح استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم پوشش تلفن همراه و قطعی در زیرساخت ها را در روستاهای ذکرشده، ناشی از قطعی شبکه برق دانست و افزود: اختلالات شبکه مخابراتی در روستاها ناشی از قطعی برق است که این امر منجر به از خارج شدن مدار و خاموشی 17 سایت ارتباطی شده است.

مدیر کل ارتباطات مازندران گفت: به دلیل مشکلات ارتباطی در جاده های روستایی شرایط انتقال برق با مشکل مواجه شد و این امر سبب شد تا برقراری ارتباط به سختی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد های انجام شده میزان ترافیک شبکه ارتباطی در طی دو روز ابتدای نخست سال جاری نسبت مدت زمان سال گذشته 7 درصد رشد داشت.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اینترنت برق ترافیک تلفن همراه فناوری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟

بحث پوشش فیبر نوری مدت‌ها‌ است مطرح شده و به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت با همکاری بخش‌های خصوصی در حال اجرا و پیگیری است. فناوری‌ که گفته می‌شود می‌تواند سرعت فعلی اینترنت را تا چندین برابر افزایش دهد و تجربه جدید و متفاوتی را در زمینه مصرف اینترنت برای کاربرانی که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند٬ رقم بزند.

پیرو همین موضوع از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران پیگیر وضعیت اینترنتی کلان شهر تهران شدیم که جمعیت زیادی از مردم را در خود جای داده است.

مرتضی رضایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشی از وضعیت ارتباطی استان ارائه کرد که در بخشی از این گزارش با اشاره به این که استان تهران ۵۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد٬ گفت: در حوزه توسعه زیرساخت ارتباطات روستایی، برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، پوشش بیش از ۹۹.۵ درصدی اینترنت پهن باند ایجاد شده است.  

وی افزود: در مجموع سه روستا در استان تهران فاقد دسترسی به اینترنت پرسرعت سیار هستند که این روستاها نیز در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند روستا‌های فصلی محسوب می‌شوند، با این حال این سه روستا نیز با تامین برق به زودی به شبکه ارتباطات پرسرعت سیار متصل خواهند شد.

 رضایی با بیان این که استان تهران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) رتبه اول کشور را دارد٬ ادامه داد: تمام ۴۸ شهر استان تهران تحت پوشش اینترنت 4G هستند و تاکنون ۴۷۶ سایت 5G نیز در شهر‌های استان تهران راه اندازی شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: خوشبختانه اجرای این طرح ملی اثرگذار در استان آغاز شده و در شهر‌های پردیس، چهاردانگه، شهریار، گلستان شاهدشهر، پرند، کمرد فردوسیه و تعدادی دیگر از شهر‌ها عملیات اجرایی شروع و مذاکره برای انعقاد قرارداد و صدور مجوز حفاری با شهرداری‌ها در جریان است که ضرورت دارد شهرداران اهتمام و جدیت بیشتری برای تفاهم و شروع عملیات داشته باشند، تا ان شاءالله نهایتا تا هفته دولت سال آینده کل شهر‌های استان پوشش شبکه فیبر نوری ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اولویت های امسال وزارت ارتباطات چیست؟
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • افزایش ۲ برابری پرواز‌ها از فرودگاه آیت الله آیت الهی لارستان
  • راهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟