Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی گفت: شرایط عرضه نفت در بورس انرژی، ۵ فروردین سال جاری منتشر می‌شود که نسبت به شرایط عرضه در ۲۷ اسفند سال ۹۷ تغییری ندارد.

به گزارش مهر، نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی  در پاسخ به اینکه آیا روند عرضه نفت و میعانات گازی در رینگ بین المللی بورس انرژی در ایام نوروز ادامه دارد، گفت: درست است که ایام نوروز در ایران تعطیل است اما بازارهای بین المللی نفت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین تبیانیان، با اعلام اینکه روز دوشنبه مورخ ۵ فروردین سال ۹۸ اطلاعیه عرضه نفت در بورس انرژی منتشر می‌شود، تصریح کرد: این هفته بی شک نفت یا میعانات گازی در بورس عرضه نمی‌شود چرا که هم بورس و هم سیستم بانکی غیرفعال است اما به طور کلی عرضه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی ادامه دارد، چرا که علاوه بر الزام قانونی، شرکت ملی نفت ایران در راستای ایجاد ثبات و جلب اعتماد مشتریان روند دائمی عرضه در بورس را ادامه می‌دهد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه فضای بورس محیطی شفاف برای عرضه و تقاضا به شمار می‌رود، افزود: شرکت ملی نفت ایران با تنظیم بخشنامه‌ای که ماحصل تلاش متخصصین این حوزه است شرایط عرضه و فروش را شفاف کرده است؛ از سویی دیگر روند خرید، قیمت اعلام شده از سوی متقاضیان و.. شفاف بوده و در تابلو بورس قابل رؤیت است. اما باتوجه به شرایط تحریمی ایران اطلاعات خریداران کاملاً محرمانه اما ثبت شده است. بنابراین از ایجاد فضای رانتی جلوگیری می‌شود و نظارت‌های لازم بر روند خرید و فروش نفت وجود دارد.

به گفته تبیانیان شرایط عرضه نفت در بورس انرژی، ۵ فروردین سال جاری منتشر می‌شود که نسبت به شرایط عرضه در ۲۷ اسفند سال ۹۷ تغییری ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست خبری که به مناسبت افتتاح فاز ۱۳، ۲۴-۲۲ پارس جنوبی برگزار شد در ارتباط با عرضه نفت در بورس گفت: من در مجلس شورای اسلامی مثالی عنوان کردم مبنی بر اینکه بورس شفاف‌ترین روش برای انجام معامله و رقابت است. شما می‌خواهید شفاف‌ترین روش معامله را برای غیرشفاف‌ترین کاری که می‌خواهید برای فروش نفت برای دور زدن تحریم، انجام دهید؟ خیلی با هم جور نمی‌شود.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انرژی ایام نوروز ایران شرکت ملی نفت ایران نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

در هفته اخیر، میزان خروج سرمایه از بورس تهران افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد نیوز، در هفته اخیر روند خروج سرمایه از بورس تهران ادامه داشت. در اولین روز هفته هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

روز یکشنبه بار دیگر پول حقیقی خارج شد که رقم خروج ۵۲۷ میلیارد تومان بود. اما روز دوشنبه خروج پول متوقف شد و ۱۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. روز سه‌شنبه نیز ۵۷۵ میلیارد تومان خارج شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته پول حقیقی خارج شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۴۲ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۵۶۳ میلیارد تومان بود. بدین ترتیب خروج سرمایه نسبت به رقم هزار و ۶۸۹ میلیاردی هفته پیشین رشد هزار و ۱۲۵ میلیارد تومانی -معادل ۳۳ درصد- داشته است.

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد معاملاتی خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. پس از ایران خودرو، نماد‌های وبملت، فولاد، خساپا و فملی در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های فزر، غبهار، کازرو و ثپردیس بیشترین ورود پول را داشتند.

روز یکشنبه نیز بیشترین خروج سرمایه به نماد وبملت تعلق داشت و نوری، فملی، وغدیر، بوعلی و فولاد در رتبه‌های بعدی بودند. در سوی دیگر، نماد‌های آسیاتک، فزر، واعتبار، تنوین و کازرو بیشترین ورود را داشتند. در روز دوشنبه نیز بیشترین خروج به وبملت، دامین، حسینا، آریا و وکار اختصاص داشت و نماد‌های ذوب، فملی، اخابر، شستا و خبهمن بیشترین ورود پول را داشتند.

روز سه‌شنبه بیشترین خروج سرمایه به نماد خودرو تعلق داشت و نماد‌های وبانک، فولاد، شستا و ملت در رده‌های بعدی بودند. بیشترین ورود پول نیز به آسیاتک، وارس، فملی، وملی و دکوثر اختصاص داشت.

در آخرین روز هفته بیشترین خروج پول متعلق به نماد آریا بود. ثفارس، فخوز، وپاسار، وکار و تفارس در رتبه‌های بعدی بودند و در سوی دیگر وبملت، کفرا، فولاد، ذوب و مبین بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند.

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت