Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@13:51:08 GMT

برگزاری جشن بزرگداشت روز ملی پاکستان در زاهدان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۲۸۶۹

برگزاری جشن بزرگداشت روز ملی پاکستان در زاهدان

به گزارش خبرگزاری برنا، صبح امروز( شنبه 3 فروردین برابر با 23 مارس) طی مراسمی ˈمحمد رفیعˈ سرکنسول کشور پاکستان در زاهدان پرچم ملی پاکستان را در کنسولگری پاکستان به اهتزاز در آورد.

در این مراسم خانواده های پاکستانی مقیم زاهدان حضور داشتند و پیام تبریک رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بمناسبت روز ملی پاکستان خوانده شد و همچنین کودکان پاکستانی با خواندن شعر و مقاله اظهار شادی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیام نخست وزیر این کشور عمران خان و رییس جمهور عارف علی که توسط محمد رفیع سرکنسول پاکستان در زاهدان قرائت شد آمده بود :

23 مارس یادوار روز تاریخی است که مسلمانان شبه قاره با اتحاد تصمیم گرفتند تا با اتحاد خواسته ایی برای ایجاد سرزمینی مستقل داشته باشند که در در چاچوب سنت ها و رسومات و بویژه عدالت و انصاف و ازادی باشد.

این روز موقعیتی برای ادای احترام به اتانی است که برای ایجاد کشور پاکستان رنج های بسیاری کشیدند و قربانی شدند. پاکستان نشان داده که در برابرچالش و مصائب بسیار مقاوم و مقتدر است.

این کشور موفقیت قابل توجه ایی در مبارزه علیه تروریسم و افراگرایی داشته است. تاسیس کشور پاکستان به مسلمانان کمک کرد تا به  حقوق از دست رفته ی خودشان از قبیل ازادی مذهبی و فرصت های اقتصادی اجتماعی دست یابند که قبلا توسط اکثریت هندو از انها محروم شده بودند و هویت فرهنگی انها را تهدید میکرد.

تصویب قعطنامه 23 مارس  با هدف ایجاد سرزمینی بود که در آن همه  ی شهروندها جدای از مذهب و نژاد  با فرصت برابر می توانند  در توسعه و پیشرفت کشور نقش داشته باشند.  سکنسول به نقل اعمران خان افزود امروز پاکستان کشوری تازه است که به دنبال دستیابی به این هدف است که  سرزمین اسلامی مرفهی باشد و انها بر پایه ی عدالت به دنبال روابط دوستانه و صلح امیز با همسایگان هستند  وی گفت انها از کشورهای همسایه می خواهد تا دست دردست یکدیگر گذاشته و برای حذف فقرو موفقیت اجتماعی _ اقتصادی مسلمانان تلاش کنند.

وی ادامه داد :صلح طلبی انها نباید تلقی بر ضعف انها باشد و پاکستان همواره حق دفاع از خود را مسلم می داند و به حول و قوه ی الهی قدرت تدافعی انها نفوذ ناپذیر است. از شجاعت و دلاوری  سربازان ارتش پاکستان تمجید کرد و اذعان کرد که انها در راه دفاع از میهمن متحمل دشولری ها بسیاری شده و رشادت های بسیاری از خود نشان داده اند. وی ادامه داد در این روز نباید برادران کشمیری فراموش شوند زیرا همواره قربانی حملات تروریستیهندوها هستند.

وی گفت : در این روز به اتها سلام می دهد و رشادت های آنان را می ستاید. وی حمایت سیاسی و دیپلماتیک و اخلاقی خود از برادران کشمیری را تصریح کرد. در پایان وی بیان کرد که امروزه پاکستان در برهه ی حساس تاریخی ایی برای رهایی از مشکلات و فساد قرار دارد  اما وی قول می دهد اگر تلاش و کوشش همواره فرونکشد هیچ کس مانع موفقیت نخواهد شد.

همچنین در پایان این مراسم از تعدادی کودکان پاکستانی مقیم زاهدان با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

23 مارس 1940 روزی بود که قطعنامه پاکستان به منظور استقلال آن از انگلستان و به وجود آمدن یک ملت و کشور جدید به نام پاکستان تصویب شد. در این روز در سال 1956 اولین قانون اساسی پاکستان برای انتقال از قلمرو پاکستان به جمهوری اسلامی پاکستان مصوب گردید. بعد از 7 سال از تصویب قطعنامه در 1947 در روز 14 اگوست کشوری به نام پاکستان به وجود آمد. 23 مارس در این کشور به عنوان روز ملی  پاکستان نامیده شده است و رژه ملی توسط نیروهای مسلح به عنوان یک جشن مشترک ملی برای این روز هر سال در اسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار میشود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان توسعه و پیشرفت خانواده رئیس جمهور مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سعدی، شاعری جهاندیده، جهانگرد و سالک سرزمین‌های دور و غریب؛ هر سفرش تجربه‌ای معنوی نیز به شمار می‌آمد و وجه عینی از ویژگی‌های شعریش بود که با زبانی ساده و روان بیان شده است.   سعدی شیرازی از شاعران بسیار مشهور ایران است که اشعارش تقریبا در تمام دنیا شناخته شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • زاهدان رکوردار هوای ناسالم در کشور/ شاخص کیفی ۲۴ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) بزرگداشت کیومرث پوراحمد
  • اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی