Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز از راه اندازی بوستان متحرک برای اولین بار در سطح شهر تبریز خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی مدبر در توضیح این خبر گفت: با فرا رسیدن فصل زیبای بهار، فضایی شاد و مفرح در شهر حاکم می شود و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز، وظیفه خود می داند با اجرای برخی المان ها و طرح های نوروزی، نشاط عمومی شهر را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: بر همین اساس، برنامه ریزی‌های لازم برای راه اندازی بوستان متحرک در سطح شهر صورت گرفت و امروز، این بوستان از سمت میدان آذربایجان حرکت کرده و در نهایت به ایستگاه ائل گلی رسید.
مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، با بیان اینکه این اقدام برای اولین بار در تبریز انجام می گیرد، اظهار کرد: تماشای منظره‌ای از گل و گیاه در هر شکل و حالتی موجب فراح خاطر و نشاط درونی می شود و این بوستان هم با هدف افزایش شادابی فضای شهری و شادابی عمومی در بین شهروندان، طراحی، اجرا و راه اندازی شده است.
به گفته مدبر، مقررشده بوستان متحرک گل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تا پایان تعطیلات نوروز در اماکن مختلف گردشگری تبریز به حرکت درآید.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان شرقی تعطیلات نوروز شهرداری فضای سبز گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه فضای سبز، اظهار کرد: قطعاً مردم در سال‌های اخیر شاهد توسعه فضای سبز بوده‌اند و در همین سالها بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی برای استفاده عموم مردم ایجاد شد.

او با بیان اینکه بوستان ۴۵ هکتاری اطراف مصلی یکی از زیباترین بوستان‌های تهران خواهد بود، توضیح داد: این زمین برای ایجاد بوستان عمومی در نظر گرفته شد و شهرداری در حال انجام اقدامات لازم در آن است. فاز یک روددره فرحزاد نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیرهادی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آبیاری از محل پساب نیز ۴۰۰ درصد رشد را شاهد بودیم و از ۷ میلیون متر مکعب به ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب برسد که یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه خواهد بود.

او با اشاره به وجود تنش آبی در پایتخت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عدد قابل توجهی در شورا مصوب شد و در سطح مناطق نسبت به انتقال خطوط و آبیاری هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح جامع فضای سبز برای ایجاد فضای سبز ماندگار رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال در شورا ارائه و تصویب شود تا سند ماندگاری در این حوزه باشد و بتواند به عنوان یک الگو در شهرهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

او ادامه داد: از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان، باغاتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از لحاظ فضای سبز، توسط شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی برای تملک جهت ایجاد بوستان است. برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان به پایتخت اضافه شود؛ البته رقم آن بیش از هزار میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن از محل جریمه‌ها تأمین خواهد شد.

پیرهادی افزود: تمام این مبلغ برای تملک باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 846389 برچسب‌ها درختکاری گیاهان و درختان شهردارى تهران بوستان

دیگر خبرها

  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم اردیبهشت‌