Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@22:36:58 GMT

مادورو: آمریکا و آلت دستش، دنبال ترور من هستند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۰۱۲

مادورو: آمریکا و آلت دستش، دنبال ترور من هستند

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به دستگیری اخیر دستیار «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان این کشور اعلام کرد که طرح گوایدو و آمریکایی‌ها برای ترور مادورو افشا و خنثی شده است.

بنا بر نوشته «راشا تودی»، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمع حامیان خود در کاراکاس به جنجال‌های اخیر حامیان خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده درباره دستگیری دستیار او اشاره کرد و از طرح آمریکایی‌ها و گوایدو برای ترور مادور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته بود که «روبرتو مارئو» دستیار و رئیس دفتر رئیس‌جمهور خودخوانده توسط نیرو‌های امنیتی ونزوئلا دستگیر شد.

مقام‌های ونزوئلا اعلام کردند که در این عملیات که برای مقابله با طرح یک گروهک جهت حمله تروریستی علیه مقام‌های ونزوئلا انجام شد، مقادیری سلاح کشف و ضبط شده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمع حامیان خود به این موضوع اشاره کرد و رئیس‌جمهور خودخوانده را «آلت دست آمریکای شیطان» خواند.

مادورو گفت: «امپریالیست‌های آمریکایی می‌خواهند مرا بکشند، ما همین اخیرا طرح آلت دست شیطان را افشا و خنثی کردیم، او (گوایدو) شخصا دستور کشتن مرا صادر کرده بود».

وی افزود: «مبالغ هنگفت پول برای آدم‌کش‌ها و شبه نظامیان هزینه شده و آن‌ها را به کلمبیا فرستادند و آموزش دادند. مارئو در بستن قرارداد با افرادی از گواتمالا و کلمبیا برای جذب و آموزش آدم‌کش‌ها دخیل بوده است».

به گفته مادورو، اطلاعات تلفن همراه دستیار گوایدو نشان می‌دهد که او رئیس‌جمهور خودخوانده و تیمش برای جمع کردن هشت تا ۱۰ تیم ترور که هر کدام از این تیم‌ها شامل حداقل ۸ مزدور بوده، در تلاش بودند؛ تیم‌هایی که قرار بوده ترور و خرابکاری انجام دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نیکلاس مادورو آمریکا ونزوئلا ترور مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی عربی، بشار اسد در مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت آمریکا در رأس غرب از درگیری بین فلسطین و اسرائیل بهره می‌برد و هرج و مرج روزافزون را زیر نظر دارد. 

رئیس جمهور سوریه گفت «وقتی که می‌گوییم آمریکا‏، مقصودمان کل غرب است، زیرا غرب کاملا تحت تسلط آمریکا است. آمریکا از هر درگیری استفاده می‌کند، سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج روزافزون را مشاهده می‌کند و در انتظار لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعانه را وارد کند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد آمریکایی‌ها از هر درگیری استفاده می‌کنند. به گفته وی، سیاست آمریکا مبتنی بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» است.

بشار اسد همچنین گفت «این روش آنها برای همینه و البته نوعی باج خواهی است. چنین رفتاری غیر اخلاقی است. آمریکا هر نوع درگیری را به بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و معمولا طرف‌هایی که درگیر هستند، بهای درگیری را پرداخت می‌کنند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد واشنگتن در قبال منافع کسانی که شرکای آن محسوب می‌شوند، اهمال کاری می‌کند و از دلار به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بهره می‌گیرد، زیرا همه کشور‌های جهان اکنون نگاهشان به سمت چین است. 

بشار اسد افزود «اکنون همه کشور‌های جهان از جمله غرب و آمریکای لاتین، شروع به توسعه روابط با چین کرده اند و این طبیعی است، زیرا آمریکا در قبال کسانی که فرض بر این است که شرکای آن باشند، نیز اهمال کاری می‌کند و به شکل گسترده از دلار به عنوان سلاحی برای اعمال فشار سیاسی بهره می‌گیرد.»

وی ادامه داد برای مثال، آمریکا به این موضوع اهتمامی ندارد که بالا رفتن نرخ بهره به افزایش تورم و در نتیجه افزایش سطح بیکاری در کشور‌های شریک آن منجر می‌شود. 

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد بسیاری از کشور‌ها اکنون به این نتیجه رسیده اند که آمریکا دوست آنها نیست و آن کشور‌هایی که خود را شریکی برای آمریکا می‌دانستند، به این نتیجه رسیده اند که واشنگتن حتی در غرب هم شرکایی ندارد. 
وی در ادامه گفت دوستی یا شراکت به معنای وجود منافع مشترک است، اما آمریکا فقط به منافع خاص خود اهتمام می‌ورزد. در نتیجه، امکان ندارد که روابط با این کشور باثبات یا امن باشد. 

بشار اسد تاکید کرد در غرب هیچ سیاستمداری باقی نمانده است که وی بخواهد با او گفتگو کند و نمی‌توان هیچ یک از آنها را مردان حکومت نامید. 

وی افزود «دیگر سیاستمداران معاصر به شکل راهبردی تفکر نمی‌کنند؛ بلکه مشکلات کنونی فراروی خود را حل می‌کنند و دیگر مسئول سخنان خود نیستند. اکنون اوضاع به گونه‌ای است که امکان دارد هر توافقنامه‌ای لغو شود و روز بعد، از زیر آن شانه خالی کنند. با توجه به مسائلی که بیان شد، قاطعانه می‌گویم در حال حاضر هیچ سیاستمداری در غرب وجود ندارد که بخواهم با وی گفتگو کنم. اکنون در غرب حتی یک سیاستمدار وجود ندارد که بتوان وی را مرد حکومت نامید. آنها از زمان رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا و مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس ناپدید شده اند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد «سرمایه داری به تدریج شروط خود را تحمیل می‌کند و کشور‌ها به شرکت‌ها و رؤسای کشور‌ها به رؤسای شرکت‌ها تبدیل شده اند. آنها بر اساس اقتصاد رفتار می‌کنند. امکان ادغام شرکت‌ها و به اسم سود، اجرای عملیات برای تسلط و ورشکسته کردن دیگران وجود دارد.»

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد