Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:13:41 GMT

22 هزار نفر از امکان تاریخی و طبیعی دره شهر بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۱۰۲

22 هزار نفر از امکان تاریخی و طبیعی دره شهر بازدید کردند

ایلام - ایرنا - فرماندار دره شهر گفت: از ابتدای نوروز تاکنون 22 هزار نفر از امکان تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کرده اند.

کیانوش محمدنژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان دره شهر دارای بیش از 545 اثر تاریخی طبیعی است که از این آثار 150 اثر به ثبت ملی رسیده است.
وی افزود: این شهرستان دارای جاذبه‌های متعددی بوده و معمولا مقصد گردشگری اکثر استان‌های همجوار و همچنین مرکز استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدنژاد بیشترین مکان های مورد توجه گردشگران را در این مدت(ابتدای نوروز تاکنون) شهر تاریخی سیمره، تنگه بهرام چوبین و دژ شیخ مکان عنوان کرد و یادآور شد: موزه باستان شناسی، پل های تاریخی، قلعه های تاریخی، چشم انداز طبیعی رودخانه سیکان، سراب، سیمره، دامنه ای کبیرکوه، منطقه گردشگری سراب و تنگه یوژاندر از دیگر آثار مورد بازدید گرشگران و مسافران بوده است.
به گفته وی، پیش بینی شده است که امسال بیش از 10 تا 15 درصد مهمانان نوروزی در استان ایلام به این شهرستان سفر می کنند.
فرماندار دره شهر از افزایش 15 درصدی مهمانان نوروزی نسبت به سال‌ گذشته خبر داد و گفت: بیش از 12 هزار و 500 نفر تاکنون در شهرستان اقامت داشته اند.
وی اضافه کرد: در بحث امنیتی و انتظامی تمهیدات مناسبی در این راستا اتخاذ شده تا مسافران و گردشگران نوروزی با خاطره ای خوش این ایام را در شهرستان سپری کنند.
محمدنژاد با اشاره به آمادگی شهرستان در خصوص پیش بینی بارندگی‌های طی روزهای اخیر افزود: در این راستا اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده و تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در سطح شهرستان در حال آماده باش هستند.
به گزارش ایرنا، دره شهر یکی از شهرستان های مهم استان ایلام در جنوب شرقی استان واقع شده است، دره شهر به عنوان مرکز شهرستان در 130 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان و 45 کیلومتری غرب شهر پلدختر و در دامنه های کبیرکوه و چهار کیلومتری کرانه جنوبی رود تاریخی سیمره قرار دارد.
این شهرستان دارای 145 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است.
3032/7177

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري نوروز دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۲۹ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از بازدید بیش از ۱۲۹ هزار بازدید نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۱۲۹ هزار و ۶۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی دیدن کردند.

وی با بیان اینکه این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است،  افزود: در مدت مذکور تعداد ۲۹ هزار و ۶۲۹ نفر از اماکن تاریخی، ۵۹ هزار و ۲۹۹ نفر از اماکن طبیعی، ۱۹ هزار و ۶۳۰ نفر اماکن مذهبی و مابقی از اماکن تفریحی، فرهنگی و دست‌ساز بازدید کردند نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک میلیون و ۸۱ هزار و ۰۸۷ نفر شب رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۱۲۹ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی خراسان شمالی
  • بازدید ۴۲۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید بیش از ٨٦٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان
  • بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران
  • بیش از ٨۶٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند
  • بیش از ٨٦٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند
  • بازدید ۳۸۱ هزار و ۳۶ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید ۳۸۱ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • بازدید ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کاشان