Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@13:19:18 GMT

نکاتی که سالمندان در مسافرت باید رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۱۱۳

سالمندان پیش از سفر باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند و با پزشکشان مشورت کنند بنابراین مسافرت سالمندان به وضعیت سلامت و درمان آنان بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، مهم است که سالمندان هم پیش از سفر و هم در زمان سفر برای مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند. رعایت برخی نکات سفر را برای افراد سالمند و خانواده‌هایشان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد سالمند اگر از داروهایی استفاده می‌کنند باید نحوه مصرف آن‌ها را در زمان سفر از پزشکشان سوال کنند همچنین باید پیش از سفر یک لیست از تمام داروهایی که باید مصرف کنند را تهیه کرده و برای این کار از پزشک یا کارمند بهداشتی کمک بگیرید. در این لیست باید هر دو نام تجاری و نام اصلی، مقدار دارو و زمان مصرفش نوشته شود همچنین سالمندان باید از پزشک یا کارمند بهداشتی و یا فردی از خانواده بخواهند که از وضعیت پزشکی فعلی‌شان و اینکه چگونه تحت درمان هستند، یادداشتی تهیه کند و در اختیارشان قراردهد علاوه بر آن لازم است افراد سالمند دفترچه بیمه خود را در سفر به همراه داشته باشند.

باید توجه کرد که بسیاری از افراد مسن مشکلاتی در پا و اندام تحتانی مانند تغییرناخن، زخم و گردش خون ضعیف در پاها و... دارند بنابراین باید کفش مناسب بپوشند. همچنین آفتاب‌سوختگی در زمان سالمندی می‌تواند بدتر از افراد دیگر باشد بنابراین سالمندان باید از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنند.

در عین حال سالمندان باید هنگام سفر لباس متناسب فصل را همراه ببرند، از قرار گرفتن در معرض تشعشعات، دود سیگار، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و عفونی، محیط‌های آلوده و غیربهداشتی خودداری و در صورت امکان واکسن‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

بنا براعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت، برای سالمندان استفاده از کلاه‌های نقاب‌دار با لبه پهن توصیه می‌شود. از طرفی اگر سالمندان قصد انجام سفرهای زیارتی در فصول گرم را دارند، بهتر است در مواقعی که هوا خنک‌تر است، این کار را انجام دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سالمندان مسافرت ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانسی از سریال پایتخت که سوژه فضای مجازی شد + عکس

علی یکی از کاربران توئیتر این عکس را به اشتراک گذاشت و نوشت: پُررو‌تر از هما فقط خودشه با پول طرف اومده مسافرت خارج شروع می‌کنه شعار دادن مسافرت هم برای همه زهر‌مار می‌کنه 

شما هم از این هما تو فامیل دارید؟!

منبع: برترین‌ها

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • نکاتی که باید در مورد کلسترول بدانید/ اینفوگرافیک
  • بایدن مجوز جاسوسی بی حد و مرز از شهروندان و خارجی‌ها را امضا کرد
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • سکانسی از سریال پایتخت که سوژه فضای مجازی شد + عکس
  • چه نکاتی قبل از خرید بلیط قطار باید بدانیم؟
  • نکاتی که در سفر با اتوبوس باید رعایت کنید