Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:56:17 GMT

مهد زیبایی و تمدن چشم انتظار مهمانان نوروزی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۱۳۱

مهد زیبایی و تمدن چشم انتظار مهمانان نوروزی

تالش مهد زیبایی و تمدن با ۱۴۲۷ کیلومترمربع مساحت با آب و هوایی دل‌انگیز در بهار در تعطیلات نوروز پذیرای مسافران بسیاری است.

خبرگزاری شبستان، تالش – پیمان ناصری‌زارع: شهرستان تالش مهد زیبایی‌ها و تمدن با جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی در فصول مختلف سال به ویژه تعطیلات نوروزی مسافران و گردشگران را به دیدن خود دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دشت شقایق یکی از زیبایی‌های طبیعی و خدادادی این شهرستان است که گردشگران بسیاری را به طرف خود می‌کشاند و وجود این دشت زیبایی خیره‌کننده‌ای در مسیر جاده اسالم به خلخال از پیچ و خم جاده کوهستانی منطقه ایجاد کرده که جذابیت خاصی داشته و بسیار زیبا و دلفریب است.

 

بخش کوهستانی تالش که مسکن چندین هزار خانواده عشایر و دامدار است، مناظره خیر کننده و خیال‌انگیزی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد و جنگل‌های سرسبز با انواع پرندگان، علفزاران عطرآگین، چشمه سارانی پر آب و نهرها و رودهای فراوان گوشه‌هایی از آن را تشکیل می‌دهند.

 

شهرستان تالش دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری همچون پارک جنگلی سیاه‌داران، پارک جنگلی و سواحل زیبای گیسوم، مناطق ییلاقی سوباتان و آق‌اولر، ساحل زیبای قروق، مریان و تنده وین و مناطق ییلاقی است که چشم هر بیننده ای را خیره خود می‌کند.

 

وجود زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی مانند بقعه شاه‌میلرزان خطبه‌سرا، آقا سید احمد نال‌تربه، سید سیاه علم خاله‌سرا و... ویژگی‌های بارز این شهرستان را مضاعف کرده است.

 

دژ صلصال لیسار، پارک جنگلی و ساحل گیسوم اسالم، ییلاق اسبومار و ساحل جوکندان، گردنه الماس اسالم، آبشار زمرد حویق، کاخ سردار امجد در پارک شهر و... از دیگر جاذبه‌های گردشگری تالش است که این روزها میزبان مسافران نوروزی است.

 

در پرتو شهرت فراوانی که برنج و عسل و لبنیات و گیلاس تالش دارد، نگاهی هم به صنایع دستی تالش می‌توان داشت به گلیم و جاجیم و جوراب‌های پر نقش و نگاری که حاصل رنج و آیینه ذوق و احساس زنان تالشی است و دنیا نقش‌ها و رنگ‌های خیال انگیز هر یکشان، داستانی زیبا در نهان دارد و برای مسافران این دیار هدیه و سوغاتی جالب می‌تواند باشد.

 

خاله خاطر، وزپته، گزنه پلو، پته، لونگی بادمجان، کله پاچه پلو، ماهی شکم پر، شیرینیاسپی شیرینی، علی حلوا، شیرینی دوشاب و نان زرین از غذاهای محلی تالش است، در سفر به این شهرستان در منوی غذای خود این غذاهای محلی را قرار دهید و از آن میل کنید.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل خبرگزاری شبستان بارندگی و سیلاب گلستان اعتکاف مراسم اعتکاف سیلاب خسارات سیل گلستان خسارت سیلاب مسافران نوروزی تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان گفت: اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان، روح‌الله مطهری در نشست مشترک با جمعی از مدیران و ورزشکاران با بیان اینکه نخستین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طرح اولیه ساماندهی ورزش روزانه در بوستان‌های شهر با هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، ورزش‌محور شدن بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد که به منظور حمایت همه‌جانبه از مربیان فعالی است که زیر نظر هیئت شهرستان کرمان برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان بتوانیم برنامه‌های مدنظر را برای ایجاد محیطی سالم و قانونمند در راستای پیشبرد همگانی کردن ورزش برای عموم مردم و افزایش مشارکت گروه‌های مختلف جامعه فراهم کنیم.

اداره ورزش و جوانان از راه‌اندازی اولین پارک ورزش‌محور حمایت می‌کند

میثم پاریزی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان گفت: جامعه ما نیاز به نشاط و شادابی دارد و هیئت ورزش‌های همگانی گروه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت خود را برای ایجاد اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی اعلام می‌کند.

محمدرضا کمساری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان برای کسب افتخارات ارزشمند ورزش کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، از رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان هم به منظور ارائه عملکرد نتیجه‌بخش تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر متولی ورزش است و ضمن تعامل با شهرداری برای ایمن‌سازی، بهسازی و ایجاد فضای ورزشی در بوستان‌ها و تعامل با اداره ورزش و جوانان برای معرفی و الگوسازی قهرمانی و هویت‌بخشی به‌خصوص در نسل نوجوان آماده همکاری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اقدامات مشترک بین این دو اداره، هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان به‌عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 747108

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • جشنواره زیبایی شتر در شهرستان آق قلا برگزار شد
  • یک جنایت و چند روایت؛ بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت؟
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور
  • طرح جهش ملی مسکن در انتظار همکاری دست‌اندرکاران کرمان
  • بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت و سرش را به تهران برد؟
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران