Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام محسن مومنی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه سید باقر و بی بی دوست، خواجه مهدی زابل، سید مهدی ایرانشهر، سید غلامرسول چابهار، نظرگاه حضرت ابوالفضل هامون، مساجد بین راهی خاش، کهورک و بزمان و زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان با حضور ۱۱ مبلغ در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل اماکن متبرکه به قطب گردشگری و فرهنگی به اجرا در آمده است و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: در این طرح علاوه بر پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره، برگزاری نماز جماعت خدمات رفاهی به مسافران ارائه و ایستگاه‌های سلامت راه اندازی شده است.

وی ارائه مشاوره خانواده، ازدواج، مباحث دینی و پاسخ به شبهات دینی را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح عنوان کرد.

حجت الاسلام مومنی مقدم از دست اندرکاران و خادمان مساجد بین راهی و بقاع متبرکه که در ایام تعطیل مشغول خدمت رسانی هستند قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

۱۰۰ هزار نفر از طرح آرامش بهاری سیستان وبلوچستان بهره‌مند شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟

استان سیستان و بلوچستان در اسفند ماه نیز شاهد بروز سیل در شهر‌های جنوبی استان بود. اما یک مقایسه سرانگشتی نشان می‌دهد که آمادگی مدیریت بحران با وجود بارش باران در مدت کمتر و شدت بیشتر، خسارت کمتری به جا گذاشته است.
سخنگوی مدیریت بحران کشور به همشهری می‌گوید: «در زرآباد در ۲۴ساعت گذشته حدود ۲۰۰ میلی‌متر بارش اتفاق افتاده در حالی که در سیل اسفند ماه در این منطقه در مدت دو هفته ۲۳۰ میلی‌متر بارش ثبت شده‌است. با اعلام هشدار قرمز هواشناسی نیرو‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده‌باش درآمدند و امدادرسانی در حال انجام است.»

قطعی خطوط انتقال پیام

بارش سیل‌آسا در استان سیستان و بلوچستان خطوط ارتباطی را دچاراختلال کرده‌است. حسین ظفری در این باره می‌گوید: «فیبرنوری در شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، نیکشهر و قصرقند به دلیل شدت بارش قطع شده و تلاش برای وصل شدن خطوط ارتباطی ادامه دارد.»

اهالی جنوب سیستان و بلوچستان هنگام بارش‌های سیل‌آسا با قطع شبکه برق نیز روبه‌رو هستند. ظفری می‌گوید: «در زرآباد و کنارک استان سیستان و بلوچستان به دلیل شدت بارندگی و احتمال وقوع خطر جانی و احتمال برق گرفتگی شهروندان، شبکه برق قطع شده و به محض گذر از شرایط بحرانی بلافاصله برق وصل می‌شود.»

امدادهوایی در سیستان و بلوچستان کماکان ادامه دارد. ظفری می‌گوید: «به طور کلی ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان درگیر بارش هستند و ۳۰۰ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند. آب آشامیدنی ۳۲ روستا قطع است. امدادرسانی اعم از ارسال بسته‌های غذایی و آب آشامیدنی از طریق امدادهوایی به روستا‌ها می‌رسد.» برای جلوگیری از خسارت به اهالی روستا‌ها تا کنون ۵ روستا در جنوب استان تخلیه شده‌است.

۲ روستا در محاصره آب

ظفری درباره آسیب‌های بارش بهاری در استان کرمان می‌گوید: «۲روستا در کرمان در محاصره آب قرار گرفته که با فروکش کردن آب دسترسی برقرار می‌شود. هم اکنون نیز نیرو‌های امدادرسانی برای رساندن اقلام خوراکی به روستا تردد می‌کنند. اما برای ایمنی مردم راه این ۲ روستا بسته است.»

خبر خوب از بارش‌های بهاری

در میان اخبار ناخوشایند باران‌های سیل‌آسای بهاری در استان‌های جنوبی، یک اتفاق خوب هم افتاده و آن پر شدن سد کهریز است. ظفری در این باره می‌گوید: «برای نخستین بار است که سد کهیر در اثر بارش باران پر شد. تا پیش از این بارندگی‌ها به اندازه ۱۷۰ میلیون مترمکعب از ذخیره سد خالی بود. هم اکنون ۳۴۵ میلیون مترمکعب آب در این سد جمع شده‌است.»

منبع: همشهری آنلاین

tags # سیل ، سیستان و بلوچستان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فیلم/ استاندار سیستان‌وبلوچستان: برق اکثر روستاهای سیل‌زده وصل شده
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • (ویدیو) وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان
  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • حضور وزیرکشور درمناطق سیل زده جنوب،سیستان وبلوچستان
  • سرریز شدن سد‌های جنوب سیستان وبلوچستان
  • ازمشکل آب تاهشدارها ودغدغه های مردمی درتلنگر سیستان وبلوچستان
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان