Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، برگزیت ظاهراْ هم مردم و سیاستمداران بریتانیا و هم رهبران ۲۷ کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا را سردرگم کرده است.

 

صدها هزار نفر از مخالفان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) روز شنبه، ۲۳ مارس از مرکز لندن به سمت پارلمان راهپیمایی کردند.

 

راهپیمایان با افراشتن پلاکاردهایی در مرکز لندن خواستار آن شدند که بریتانیا همچنان عضو اتحادیه اروپا باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله شعارهایی که بر پلاکارد معترضان نوشته شده بود عبارتند از «بهترین توافق، عدم خروج از اتحادیه اروپاست» و «ما خواستار رای‌گیری از مردم هستیم».

 

 

 

در برخی گزارش‌ها شمار راهپیمایان بیش از یک میلیون نفر برآورد شده است. با این حال همه گزارش‌ها بر سر این امر اتفاق نظر دارند که این بزرگ‌ترین تظاهرات ضدبرگزیت تاکنون بوده است.

 

توافق پیشنهادی ترزا می، نخست وزیر برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان رای نیاورده و حالا مهلت قانونی برگزیت با درخواست بریتانیا سه هفته تمدید شده است.

 

در پایان این سه هفته یا باید توافق مورد نظر خانم می تصویب شود، یا بریتانیا بدون توافق خارج شود و یا آن که ترتیباتی برای تمدید بلندمدت مهلت خروج داده شود.

 

تحلیلگران معتقدند که احتمال استعفای خانم می، رای عدم اعتماد به او، برگزاری انتخابات زودرس و یا همه پرسی دوباره وجود دارد.

 

 

در همین حال بیش از ۴ میلیون و سیصد هزار نفر تاکنون طوماری را که در آن درخواست لغو برگزیت شده‌ است، امضا کرده اند. این طومار در وبسایت پارلمان بریتانیا قابل دسترس است.

 

مخالفان برگزیت در حالی راهپیمایی کرده‌اند که طرفداران برگزیت هم از هفته گذشته راهپیمایی خود را از شهر ساندرلند در شمال شرق بریتانیا به سمت لندن آغاز کرده‌اند.

 

اگر توافق پیشنهادی ترزا می این هفته به تایید نمایندگان پارلمان برسد، اتحادیه اروپا حاضر است تا خروج بریتانیا از این اتحادیه را تا ۲۲ ماه مه( دو ماه دیگر) تمدید کند. براساس زمان بندی قبلی، بریتانیا باید ۲۹ مارس ( هفته آینده) از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

اما اگر این توافق پیشنهادی رای نیاورد و همچنین طرح جایگزینی هم به پارلمان ارائه نشود، در این صورت بریتانیا باید تا ۱۲ آوریل (حدود سه هفته دیگر) اتحادیه اروپا را ترک کند.

 

در حالی که پارلمان بریتانیا در تدارک گرفتن تصمیمی مهم درباره سرنوشت برگزیت است، خانم می در نامه‌ای به تمامی نمایندگان پیشنهاد داد تا ظرف روز‌های آتی با آنها گفتگو کند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترزا می برگزیت اتحادیه اروپا بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران