Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل معتقد است، وخامت اوضاع در مالی، نه تنها آفریقا، بلکه امنیت کلی در اروپا و خاورمیانه را تهدید می‌کند و در همین رابطه مسکو از ادامه ماموریت حفاظت از صلح شورای امنیت در این کشور حمایت می‌کند. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ بین الملل آفریقا اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "دمیتری پولیانسکی" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرگزاری «تاس»، اعلام کرد که وخامت اوضاع  و تشدید اقدامات تروریستی در کشور مالی، نه تنها منطقه و سایر کشورهای آفریقایی، بلکه امنیت کلی در قاره اروپا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روس گفت: «اوضاع در مالی، دارای اهمیت منطقه‌ای و اروپایی است. در حال حاضر برای شورای امنیت سازمان ملل بسیار مهم است که تلاش‌ها برای عادی سازی اوضاع در این کشور تقویت شود، برای اینکه این کشور نقش کلیدی در تامین امنیت قاره اروپا و منطقه خاورمیانه دارد. در جریان نشست شورای امنیت که با حضور رئیس جمهوری مالی برگزار شد، وی اعلام کرد که در حال حاضر مشکلات زیادی در رابطه با جریان بزرگی از انتقال نیروهای افراطی و تندرو از لیبی به این کشور به وجود آمده و لازم است تا هر چه سریعتر مانع از تقویت مواضع تروریست‌ها در مالی شد.»

به گفته پولیانسکی، در مقایسه با سال 2014 زمانی که طرفین مناقشه داخلی در مالی تازه پیمان صلح را امضاء کرده بودند، پیشرفت بزرگی حاصل شده است و روسیه از ضرورت ادامه ماموریت چندملیتی حفاظت از صلح سازمان ملل در زمینه تثبیت اوضاع در مالی برای تضمین اجرای کامل برنامه صلح در این کشور حمایت می‌کند.

کشته شدن 134 نفر در حمله مسلحانه در کشور مالیعفو بین‌الملل: حملات آمریکا موجب کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی در سومالی شد

لازم به یادآوری است، نمایندگان شورای امنیت برای یک سفر دو روزه در مالی به سر می‌برند. این اقدام به ابتکارعمل فرانسه و آلمان که ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه مارس و آوریل را برعهده دارند، صورت گرفته است. به عقیده سازمان دهندگان این سفر، آشنا شدن عینی با اوضاع در این کشور آفریقایی به شورای امنیت اجازه خواهد داد تا بتواند با واقع بینی بیشتری اقدامات آتی در این زمینه را به منظور مبارزه با گروه‌های تروریستی مشخص سازد.

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,88,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" قاره آفریقا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه قاره آفریقا اخبار روسیه قاره آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • سن‌پترزبورگ روسیه مقصد بعدی دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود