Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ گفت: موارد مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب برای شروع و ادامه مطالبه‌گری توسط جنبش دانشجویی مانند کیمیا است و باید دنبال شوند تا بتوانیم به فضای تمدن نوین اسلامی وارد شویم.

علی کیان، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب را باید با ۲ پیام امام به روحانیت و پیام سالگرد حجاج بیت الله الحرام مقایسه کرد و حتی می‌شود آن را به وصیت نامه امام خمینی نزدیک دانست، چون از حیث راهبردی تا این حد اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کسانی که به دنبال شناخت عمیق از رهبری و راهبرد‌های ایشان در اداره کشور هستند و کسانی که می‌خواهند به درستی منظومه فرمایشات معظم له را فهم کنند، قطعاً بیانیه گام دوم انقلاب در انتهای ۳۰ سالگی رهبری ایشان نقطه عطفی در جهت شناخت و تبیین کل انقلاب است.

کیان بیان کرد: بیانیه گام دوم بسیار دقیق تنظیم شده و وقت زیادی برای تنظیم آن صرف شده است، اما آنچه در این مشخص است این است که تمام واژه‌ها و کلمات آن به صورت نقطه‌ای و هدف گذاری شده تولید شده اند.

وی با اشاره به اینکه گزاره‌های دو کلمه‌ای و سه کلمه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب در تعداد بالای خود را نشان می‌دهند و این واژه‌ها در بسیاری از موارد درد‌های کشور هستند، افزود: بیانیه گام دوم می‌تواند نقطه شروع و یا ادامه مطالبه‌گری باشد؛ بنابراین دقت در کلمات و واژه‌های به کار گرفته شده در این بیانیه برای فهم آن بسیار مهم است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ گفت: یک اشتباه راهبردی که در فهم بیانیه صورت گرفته، این است که بخشی از فضای دانشجویی و کارشناسی فکر می‌کنند، چون بیانیه گام دوم در انتهای ۴۰ سالگی انقلاب صادر شده پس مدت گام دوم انقلاب هم ۴۰ سال است و این در حالی است که هیچ دلیلی ندارد ما به این بیانیه اینگونه نگاه کنیم چرا که باید گام دوم انقلاب را در سال‌های کوتاه تری برداریم و به اهداف ترسیم شده برسیم.

کیان بیان کرد: برای فهم وظیفه جنبش دانشجویی در قبال بیانیه گام دوم انقلاب ابتدا باید فرمایشات رهبر انقلاب خطاب به جنبش دانشجویی در این چند سال را فهم کرد و بعد پای فهم بیانیه گام دوم نشست.

وی تصریح کرد: در این چند سال رهبر معظم انقلاب از جوانان و دانشجویان هوشیاری، عمل آتش به اختیار و البته تمیز و فرهنگی و تشکیل لشگر‌های مطالبه گری را خواسته اند. با این وجود اگر این مسائل را مفروض بدانیم واژه‌های دو سه کلمه‌ای مطرح شده در مقدمه و در بخش توصیه‌های بیانیه نقاطی است که برای شروع مطالبه گری و ادامه مطالبه گری مثل کیمیا است و باید دنبال شوند تا بتوانیم به فضای تمدن نوین اسلامی وارد شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دویستمین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در حالی که حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد دویستمین روز متوالی شده، حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به این منطقه ویژه به شهر رفح شدت گرفته است.
 
اشغالگران اسرائیلی مدعی هستند که آماده حمله زمینی به رفح می‌شوند.
 
وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای جنگ تا این لحظه به بیش از 34 هزار نفر و شمار مجروحان نیز به نزدیک به 77 هزار نفر رسیده است. هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. بیش از 72 درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
منابع خبری از حملات سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال  غزه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی، مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه را با توپخانه گلوله باران کرد که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از مردم بی دفاع منجر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از اولین ساعت بامداد امروز نیز به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرد که در نتیجه یک جوان فلسطینی در اریحا به ضرب گلوله به شهادت رسید.

پاسخ حماس به ادعاهای آمریکا درباره مذاکرات آتش‌بس
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را که در آن این جنبش را مسئول مانع تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست، محکوم کرد.
 
این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات (وزیر خارجه آمریکا) آنتونی بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و با این واقعیت که تأیید می‌کند حماس بیش از یک بار انعطاف‌پذیری برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ نسل‌کشی و توقف کشتار ملت را نشان داده، در تناقض است.»
 
در ادامه بیانیه آمده است که اظهارات بلینکن با سرسختی و تعلل بنیامین نتانیاهو و کابینه او که موانع و مشکلاتی بر سر راه توافق ایجاد می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ خشمگینانه خود علیه مردم ما هستند، در تضاد است. موضوع اسیران صهیونیست جزو اولویت‌های آنها نیست.
 
تاکید انصارالله بر تشدید عملیات علیه ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی
دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به جنایات نسل کشی دشمن صهیونیست برای هفتمین ماه متوالی که آخرین آن کشتار وحشیانه در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس هست، اشاره کرد.
 
این جنبش افزود جنایات نسل کشی که مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری اشغالی با آن روبه‌رو هستند، نشان دهنده سطح «نفرت و جنایت بی‌سابقه یهودی است.»
 

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • دویستمین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید