Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@21:16:19 GMT

خسارت 550 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی مازندران

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۴۶۱

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمود حجتی  که به همراه دو وزیر نیرو و راه برای بازدید و رصد خسارات سیل در استان مازندران به سر می برند؛ لحظاتی پیش در گفت و گو زنده با شبکه خبر درباره خسارات وارده به بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: شدت و حجم بارش بارندگی های اخیر خسارات زیادی را به اراضی کشاورزی، باغی ،دام ،طیور و آبزی پروری وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه سیل اخیر موجب شد تا بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و زراعی استان کلستان و مازندران ،خسارت زیادی ببیند؛ در استان گلستان نزدیک به 100 هزار هکتار از اراضی زیر آب رفت و وضعیت مازندران نیز از شرایط خوبی برخوردار نیست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش زراعی 107 میلیارد تومان، باغبانی 266 میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان 67 میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی 115 میلیارد تومان و در مجموع 550 میلیارد تومان در استان مازندران برآورد شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک های بلاعوض ، حمایت های دولت ،به جبران بخشی از خسارت های وارده کمکی کنیم.

حجتی گفت: متاسفانه سیل خسارات زیادی به استخرهای آبزی پروری ،خزانه های برنج که آماده برای نشا برنج می شدند ؛ وارد کرد.

وی تصریح کرد: محصولات زراعی خسارت دیده شامل گندم، جو و کلزا و باغات خسارت دیده عمدتا مرکبات و سیاه ریشه ها بوده است.

وی افزود:تلفات دام در استان مازندران دو هزار و 331 راس و خسارت به 12 واحد مرغداری و 10واحد پرورش ماهی برآورد شده است.

همچنین خسارات وارده در استان گلستان در بخش زراعی 760 میلیارد تومان، باغبانی 120 میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان 60 میلیارد تومان و آب و خاک و امور زیر بنایی 150 میلیارد تومان و در مجموع در این استان 1090 میلیارد تومان خسارت ارزیابی شده است.

براثر حادثه سیل اواخر اسفندماه 97 در مازندران به بیش 6 هزار و 200 واحد مسکونی، 7 هزار سردهنه کشاورزی و تاسیسات زیرساختی از جمله ابنیه راه‌ها خسارت وارد شد و 5 نفر نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران بخش کشاورزی برنج جهاد کشاورزی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با بررسی‌ هایی که توسط کارشناسان انجام شده، میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان در سال گذشته ناشی از قطع برق چاه موتورها حدود ۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.


کاظم قربانپور با ابراز نگرانی از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی به ویژه در زمانی که تولید محصولات نیازمند آب است، افزود: چند سالی است که با فرا رسیدن فصل تابستان، افزایش دمای هوا و متعاقب آن افزایش مصرف برق موضوع خاموشی‌ چاه موتورها در بخش‌ کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بر اساس اعلام شرکت برق تابستان امسال نیز شاهد کمبود برق و خاموشی چاه های آب کشاورزی خواهیم بود اما تلاش ما به عنوان متولی بخش کشاورزی بر این است که با همکاری و همفکری سایر دستگاه های مرتبط بتوانیم خسارت‌ های احتمالی را به حداقل برسانیم.


مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه معتقدیم که اگر قرار است بدلیل ناترازی، شرکت برق طرح خاموشی ها را پیگیری کند باید این مهم به گونه‌ ای اجرا شود که به معیشت مردم صدمه وارد نشود و آسیب‌های اجتماعی آن به کمترین حد ممکن برسد.

 

قربانپور تصریح کرد: کاشت ارقام مقاوم تر به گرما و کم آبی، ترویج کاشت ارقام جایگزین و سازگار با اقلیم منطقه، پیگیری و حمایت در راستای افزایش کشت گلخانه ای، ترویج استفاده از روش های نوین آبیاری، ترویج کاهش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در واحد سطح از جمله اقدامات جهاد کشاورزی کاشمر برای مقابله با بحران کم آبی بوده است.

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد
  • انتشار ویدئوی خسارت موشک‌های ایران به پایگاه نواتیم توسط اسرائیل + فیلم
  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد
  • اسماعیل کوثری: مستندات میزان خسارت وارده به اسرائیل منتشر می‌شود
  • عضو کمیسیون امنیت ملی : خسارات سنگینی را به دشمن صهیونیست وارد کردیم/ مستندات و جزئیات میزان خسارت به اسرائیل منتشر می‌شود
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • انتشار مستندات حمله و میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی
  • خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر