Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: عمارت‌ها و ساختمان‌های تاریخی بوشهر، بازارچه‌های نوروزی برای فروش محصولات صنایع دستی استان بوشهر، راه‌اندازی هتل سنتی در شهرهای استان که به بخش خصوصی واگذار و در حال ارائه خدمات به هموطنان در ایام نوروز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ بوشهر به دلیل اینکه چندین هزار کیلومتر مرز آبی در حاشیه خلیج فارس پوشش می هد به همین منظور بخش قابل توجهی از گردشگران به استان نفت خیز ایران سفر می کنند تا از نزدیک با جاذبه های گردشگری این منطقه اشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوشهراستانی است با ظرفیت روز افزون در حوزه انرژی، دریایی و بخصوص گردشگری که مسئولین ومردم تلاش دارند تا معرفی ظرفیت ها در سطح ملی و بین المللی به خوبی انجام شود که بخش قابل توجهی از ظرفیت های به هموطنان در ایام نوروز ارائه خدمات می شود.

درحالی که همچنان توسعه حال و ایجاد زیرساخت های بیشتر در حوزه گردشگری و جذب توریست در الویت اصلی استان بوشهر قرار دارد اما براساس آمار رسمی در نوروز 98 بعداز استانهای شمالی بوشهر توانسته است بیشترین حجم جذب توریست داشته باشد.

مهمترین مکان های تفریحی در استان بوشهر سواحل و گشت های دریایی، امارت های قدیمی، موزه های تاریخی، نیروگاه اتمی، حوزه انرژی، حوزچه های پرورش ماهی و میگو و باغ های بسیار بزرگ محصولات جنوب مانند خرما می توان نام برد.

تبدیل عمارت های تاریخی بوشهر به هتل های سنتی

ارغوان مهدی‌زاده سرپرست ادار کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در حاشیه استقبال از مسافران نوروزی، گفت: وجود دریا وسواحل در استان بوشهر می تواند بهترین فرصت برای جذب توریست و گردشگرانی داخلی و خارجی باشد.

مهدی زاده اظهار کرد: تقویت حوه گردشگری از مهترین برنامه ها سال جاری است که در ابتدای سال جدید اولین کشتی تفریحی استان بوشهر جهت انجام تفریح های دائم دریایی طراحی شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: عمارت‌ها و ساختمان‌های تاریخی بوشهر، بازارچه‌های نوروزی برای فروش محصولات صنایع دستی استان بوشهر، راه‌اندازی هتل سنتی در شهرهای استان که به بخش خصوصی واگذار و در حال ارائه خدمات به هموطنان در ایام نوروز هستند.

وی باا بیان اینکه طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ طرح بوم‌گردی در ۲۴ روستای استان اجرا شده است، عنوان کرد: سه خیابان در شهرهای بوشهر، کنگان و گناوه در کنار ساحل به عنوان خیابان گردشگری تعیین شده است.

مبین شجاعی مقدم

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد