Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@03:37:52 GMT

بیست و چند سالگی عاشقانه ای از مژگان بختیاری

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۷۰۹

بیست و چند سالگی عاشقانه ای از مژگان بختیاری

"بیست و چند سالگی" دومین مجموعه شعر شاعر جوان " مژگان بختیاری" با تخلص "پرتو" در قالب شعر سپید است که در اسفند ۹۷ در نشر نظری در سایز رقعی و ۱۱۲صفحه پیش روی دوستداران ادبیات قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،"بیست و چند سالگی" دومین مجموعه شعر شاعر جوان " مژگان بختیاری" با تخلص" پرتو" در قالب شعر سپید است که در اسفند ۹۷ توسط فردین احمدی در نشر نظری در سایز رقعی و ۱۱۲صفحه پیش روی دوستداران ادبیات قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و چندسالگی کتابی است با طرح جلدی جذاب که توسط مژگان بختیاری طراح خالق اثر که در این بحران مخاطب و ناشناس بودن شاعران جوان، طرح جلد نخستین جاذبه و یا دست انداز است تا مخاطب در حال گذر لحظه ای بایستد و کتاب را تورقی کند.

این کتاب ۴۰ شعر عاشقانه را در بر می گیرد.

عاشقانه هایی که گاه در فضای معطر خیال و رویای شاعر نگاشته شده اند و گاه در فضای حقیقی و تلخ جامعه.

لحن شاعر حتی فضایی را فراهم می آورد که مخاطب را درگیر و به چالش کشیده و به راوی و مخاطب نزدیک می سازد .

بخش اعظم کتاب دارای همان حس ملموس در عاشقانه های فارسی است و سرشار از ذوق و قریحه ی شاعر است که با حسی آمیخته به زنانگی اش به خوبی نمایان و مشهود است که به معشوق اثیری و دست نیافتنی اش و حتی در حسرت و دوری او می سراید.

حس آن با مخاطب به قدری نزدیک است که عاشقانه های شاعر را برای مخاطب جذاب می کند .

مژگان بختیاری متخلص به پرتو نویسنده کتاب در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" می گوید: علاقه به هنر و ادبیات از کودکی در من وجود داشت ؛ از ده سالگی شروع به نوشتن کردم و همیشه نمره ی انشاء و نقاشی ام ۲۰ بود.از همان دوران کودکی خیلی مجله می خواندم و تمام شعرها را حفظ میکردم و در مجالس حافظ و شاهنامه خوانی حاضر می شدم.

اوایل بیشتر داستان های تخیلی می نوشتم و قدرت تخیلم خیلی بالا بود و همیشه فکر میکردم نویسنده می شوم و ورود من به عرصه ی شعر و شاعری کاملا اتفاقی بود؛ هیچوقت فکر نمی کردم که بتوانم شعر بسرایم، همیشه شعر سرودن را خیلی سخت می دانستم؛ شروع کارم با اشعار نیمایی بود و کم کم به غزل بخاطر ریتم و آهنگش علاقه مند شدم به طوری که اولین مجموعه ی شعر غزلم را با نام "بی تو پاییزم "در سال ۹۵ انتشارات پویان مهر اصفهان نزد استاد مصطفی هادوی (شهیر اصفهانی) چاپ کردم ؛ البته سال ۹۰ یکی از اساتید به من پیشنهاد چاپ دادند ولی چون سنم کم بود از چاپ میترسیدم چاپ نکردم بالاخره کتاب اول بود و سخت ! با اینکه رشته دبیرستانم علوم تجربی بود ولی عاشق ادبیات بودم به نظرم شاعر باید دانش شیمی ؛ فیزیک ؛ زیست داشته باشد و آگاه به مسائل روز باشد.

علاقه ام به هنر و ادبیات به قدری شدید شد که کلاس آزاد مربیگری پرورشی و تئاتر را هم رفتم و آن هم به نوبه ی خودش تجربه ی خوبی بود .و حتی در دوران دانشگاه هم عضو هیئت تحریه مجله کارآفرینی و گوینده ی رادیو بودم و شعر دکلمه می کردم .

خانواده در پیشرفت من خیلی موثر بود زیرا خودشان هم به شعر و هنر علاقمند بودند و علاقه ی من به نوشتن را می دیدند استقبال کردند و تا بحال همیشه مشوق و پشتیبانم بودند و با قطعیت می گویم هرچه دارم از پدر و مادرم دارم که از هیچ تلاشی برای پیشرفت و رسیدن به آرزوهای من فروگذار نکردند .

اکنون با گذر زمان و پیشرفت در حوزه شعر؛ تقریبا درهمه نوع قالبی می نویسم .به شعر سپید بسیار علاقه مند هستم؛ چون قبلا موسیقی ( سنتور و ویلون ) مینواختم به سمت ترانه هم کشیده شدم و چند تا از ترانه هایم اجرا شده و چند تا هم در مرحله ی میکس و مسترینگ هست.

شاعران زیادی بعد از انقلاب موفق بودند ولی من مرحوم قیصر امین پور را بخاطر اینکه در همه ی طیف ها شعر دارد و مقبولیت همه را بدست آورده موفق تر میدونم !

 

شعر سراییدن ذاتی و اکتسابی است ولی قبل از هر چیزی باید استعداد و نبوغ شعری وجود داشته باشد و شخص علاقمند به شعر باشد، اصول شعر و شاعری که از ملزومات شعر است را بداند، که با تمرین و ممارست امکان پذیراست.ولی به جرات می گویم تا استعداد و علاقه ای وجود نداشته باشه یاد گرفتن ممکن نیست.

در تمام موضوعات شعر نوشتم البته بیشتر آنها به سمت من می آمدند تا بنویسمشان ؛ مثلا داخل اتوبوس ؛ تاکسی و خیابان با دیدن کودکان کار ؛ مهمانی ؛ شرکت در مراسم مذهبی و جشن ها و یا حتی نگاه کردن به گل و گیاه و پرنده و …. ولی گرایش من بیشتر به سمت اشعار عاشقانه بوده و هست ؛ به قول دوستان عاشقانه نویسم !

همیشه جسارت فروغ را دوست داشتم و از خواندن اشعارش لذت می بردم و خیلی تاثیر گرفتم ، همچنین غزل های پر شور و دلنشین حافظ را که هربار می خواندم برایم تازگی داشت ولی بزودی فهمیدم که خودم هم حرفی برای گفتن دارم و سعی کردم اشعارم احساسات و امضای خودم باشد.

هر شاعر جوانی یه سری اهداف و آرزوهایی دارد؛ من دوست دارم شعر هایم خوانده شود و روزی برسد که در محضر بزرگان شعر و ادب باشم و اشعارم را در مقابلشان بخوانم هرچند که راهی بسیار دشوار و طولانیست و باید کتاب های بیشتری در این عرصه بنویسم و اثری از خودم داشته باشم و به ادبیات کشورم کمک کنم . ولی رابطه ی من و شعر به قدری تنگاتنگ و صمیمی است که امیدوارم به زودی به این مهم دست پیدا کنم !

آثار مستقل نویسنده:

۱_کتاب شعر بی تو پاییزم (غزل) چاپ شده

۲_کتاب بیست و چند سالگی (سپید) چاپ شده

۳_کتاب هیس (غزل و ترانه) در دست چاپ

۴_کتاب التیام (دلنوشته مذهبی) در‌دست چاپ

۵_کتاب برایم شاملو باش(شعر کوتاه) در دست چاپ

۶_کتاب کلاغ پر گنجشک پر (شعر کودک) در دست چا‌پ

۷_کتاب راهنمای جامع آموزش نماز برای فرزندان(ادبیات کودک و نوجوان)در دست چاپ‌

آثار مشترک نویسنده:

۱_کتاب گنجینه شاعران اصفهان / چاپ شده

۲_کتاب ماصد و چهار نفر / چاپ شده

۳_کتاب زیر چتر آفتابگردانها جلد۳/ چاپ شده

۴_کتاب زیر چتر آفتابگردانها جلد ۴/ چاپ شده

۵_کتاب خوابگردها جلد ۳ چاپ شده

۶_قصه های دلنشین برای بچه های این سرزمین جلد ۱/ در دست چاپ‌

۷_قصه های دلنشین برای بچه های این سرزمین جلد ۲/ در دست چاپ

۸_قصه های دلنشین برای بچه های این سرزمین جلد ۳/ در دست چاپ

۹_قصه های دلنشین برای بچه های این سرزمین جلد ۴/ در دست چا‌پ

۱۰_قصه های دلنشین برای بچه های این سرزمین جلد 5 / در دست چاپ

انجمن های شعری خیلی به رشد و پیشرفت شاعر کمک می کنند و من نیز با حضور در این انجمن ها توانستم نقاط قوت و ضعف خود را در نویسندگی بیابم و در پیشرفت من نیز موثر بود.

در پایان مخاطبان را به شعری از این شاعر عزیز کشورمان دعوت می نمایم:

چشم های سیه

چشم هایِ سیه ات ، باز گرفتارم کرد

خنده ای کردی ولب هایِ تو بیمارم کرد

آمدم چشم بپوشم زِ تو ، اِی وای نشد

غنچه یِ قرمزِ لب هات ، گنهکارم کرد

من همانم که زِ عشق تو، دلش ، پروا داشت

تیرِ مژگانِ سیه ، حکم ، به اِقرارم کرد

عاشقت هستم و این عشق چه ها با من کرد

عاقبت عشق تو باز ، ازهمه بیزارم کرد

روزگاری به دلم بود که عاشق نشوم

جنسِ اَعلایِ نگاهِ تو ، خریدارم کرد

قول دادم که دگر ، دل نسپارم به کسی

چشم هایِ سیه ات باز ، گرفتارم کرد

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی

سریال افعی تهران در ژانر خانوادگی، درام می‌باشد و به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۴۰۳ ساخته شده است. در سریال افعی تهران بازیگرانی، چون آزاده صمدی، مریلا زارعی، پیمان معادی، پژمان جمشیدی، سحر دولتشاهی، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال افعی تهران به ماجرا‌های یک کارگردان سینما است که درگیر پرونده قتلی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: چندثانیه

tags # سریال افعی تهران سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • نمایشگاه گروهی «وعده صادق» با محوریت «کودک، جنگ، غزه» در فرهنگسرای اندیشه
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • (ویدئو) شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • ببینید | گریه‌های ماهور الوند از دیدن سکانسی عاشقانه با بازی زانیار خسروی