Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@19:13:34 GMT

یک مقایسه؛ استقلال و پرسپولیس در زمان احمدی نژاد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۷۵۶

به گزارش پارس نیوز، 

همیشه حرف و حدیث‌های زیادی در مورد علایق رنگی سیاسیون وجود داشته که برخی از آنها پرتکرارتر هستند. به عنوان مثال همه می‌دانند که حسن خمینی از هواداران استقلال است. نوه امام خمینی که اشراف بسیار زیادی نسبت به وقایع فوتبال ایران دارد و زیاد هم با ورزشکاران نشست و برخاست می‌کند، بیشتر به رنگ آبی علاقه‌مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نقطه مقابل بعد از درگذشت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی، روزنامه گل برای اولین بار در گفتگو با فدا حسین مالکی، رییس اسبق هیات‌مدیره سرخپوشان خبر پرسپولیسی بودن هاشمی را منتشر کرد. در این میان اما حکایت دلدادگی احمدی‌نژاد به استقلال، جدی‌تر از همه اینهاست و به دفعات از سوی منابع گوناگون مورد تایید قرار گرفته است. به علاوه احمدی‌نژاد از دوستان نزدیک فرهاد مجیدی است؛ تا جایی که به روایت داوری، مشاور رییس دولت سابق، جلسات نسبتا مرتبی بین طرفین برگزار می‌شده است. از این نظر، احمدی‌نژاد معمولا با رییس دولت اصلاحات مقایسه می‌شود. او هوادار پرسپولیس بود و یک بار در بازدید از نمایشگاه مطبوعات، توقفی کوتاه در غرفه روزنامه هواداری این باشگاه داشت. مشهورترین نمونه از تعلق خاطر رییس دولت اصلاحات به پرسپولیس، مربوط به مداخله او در پرونده شکایت السد قطر از سرخپوشان ایرانی به خاطر تخطی از قرارداد انتقال علی دایی می‌شد؛ جایی که قرمزها از سوی فیفا محکوم به پرداخت غرامتی سنگین به باشگاه السد شدند، اما چون پولی در بساط نبود، رییس‌جمهور وقت مداخله کرد و در حاشیه دیدارش با امیر قطر با ذکر یک جمله به ماجرا فیصله داد. به هر حال طبیعی است که سیاسیون هم مثل شهروندان عادی به یک تیم خاص علاقه داشته باشند، اما مساله کلیدی اینجاست که آنها نباید بعد از رسیدن به مسوولیت، از قدرت‌شان در جهت تبعیض به سود تیم خودی و تخریب تیم حریف استفاده کنند. این اتهامی است که معمولا به روسای دولت «رنگی» زده می‌شود؛ اما حرف و حدیث‌هایی از این دست چقدر می‌تواند صحت داشته باشد؟

افتخارات سرخابی‌ها در دولت اصلاحات

دولت اصلاحات در ایران از نیمه نخست سال ۷۶ آغاز شد و تا نیمه نخست سال ۸۴ به طول انجامید. در این دوران حال هر دو تیم سرخابی پایتخت خوب بود. در سال نخست استقرار دولت اصلاحات، این استقلال بود که قهرمان لیگ آزادگان شد. آنها سه سال بعد در فصل ۷۹-۸۰ هم این قهرمانی را تکرار کردند، اما تا پایان دولت دوم اصلاحات دیگر جام قهرمانی لیگ را بالای سر نبردند. همچنین استقلال در این سال‌ها دو بار هم قهرمان جام حذفی شد. در نقطه مقابل پرسپولیس در سال‌های ۷۷، ۷۸ و ۸۱ سه بار قهرمان لیگ سراسری شد و یک قهرمانی حذفی هم به دست آورد. پس هر دو تیم سرخابی در دوران اصلاحات 4 جام به دست آوردند؛ پرسپولیس سه لیگ و یک حذفی، استقلال هم دو لیگ و دو حذفی.

افتخارات سرخابی‌ها در دولت مهروزی

دولت مهرورزی به ریاست محمود احمدی‌نژاد از نیمه نخست سال ۸۴ شروع شد و تا نیمه نخست سال ۹۲ ادامه یافت. در این دوران استقلال معمولا از نظر در اختیار داشتن مهره‌های طراز اول در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. استقلال بلافاصله در اولین سال دولت احمدی‌نژاد نخستین قهرمانی لیگ برتری‌اش را به دست آورد. آنها دو بار دیگر هم در سال‌های ۸۸ و ۹۲ این عنوان را تکرار کردند. در این بازه زمانی، استقلال دو قهرمانی جام حذفی هم به دست آورد تا مجموعا پنج عنوان قهرمانی در دولت مهرورزی داشته باشد. در نقطه مقابل اوضاع برای پرسپولیسی‌ها چندان خوشایند نبود. این تیم طی دوران ۸ساله صدارت احمدی‌نژاد، تنها یک بار در سال ۸۷ قهرمان لیگ برتر شد و البته دو بار متوالی هم جام حذفی را به دست آورد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استقلال امام خمینی فوتبال ایران فرهاد مجیدی دولت پرسپولیس دولت اصلاحات قطر علی دایی فیفا ایران پایتخت جام حذفی عنوان قهرمانی لیگ برتر استقلال و پرسپولیس اکبر هاشمی رفسنجانی دولت اصلاحات نمایشگاه مطبوعات ورزشگاه آزادی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور

علی اکبر رائفی‌پور در بخشی از توییتی که منتشر کرده نوشت: سرنوشت احمدی نژاد واقعا ترسناک و عبرت آموز است...

عنوان

دیگر خبرها

  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز سوژه شدند
  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • چرا دوباره مادر چاوز؟
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • در غیاب احمدی‌نژاد