Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@12:12:17 GMT

ضرر ۴۰ میلیارد دلاری بوئینگ

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۳۹۵۲

کمپانی بوئینگ از زمان سقوط هواپیمای اتیوپیایی بیش از 40 میلیارد دلار از ارزش سهام خود را در بازار بورس ازدست‌داده است.

به گزارش خبرآنلاین، بوئینگ در این ماه بیش از 18 درصد از ارزش سهام خود را در بورس از دست داد. این در حالی است که این هواپیماساز آمریکایی سال گذشته بیش از 100 میلیارد دلار فروش کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال ممکن است مانند گذشته فروش نکند، چراکه برخی شرکت‌های هوایی قرارداد خود را برای خرید بوئینگ 737 مکس لغو کرده و یا در حال تجدیدنظر هستند. به‌عنوان نمونه هواپیمایی ملی اندونزی، گارودا، خرید 49 فروند بوئینگ 737 مکس 8 را لغو کرد.

سال 2014 این شرکت قرارداد 4.9 میلیارد دلاری با بوئینگ امضاء کرد اما امروز اعلام کرد به دلیل عدم اطمینان بخشی از سفر با این نوع بوئینگ قرارداد مذکور را لغو می‌کند.

شرکت‌های هواپیمایی بیش از 5 هزار فروند بوئینگ 737 مکس سفارش داده‌اند که لغو سفارش توسط اندونزی می‌تواند آغاز بحران گسترده برای هواپیماساز آمریکایی باشد.

«دنیس مویلنبرگ» مدیر اجرایی بوئینگ با انتشار نامه‌ای خطاب به عموم گفت امنیت و جان مسافر در رده اول اولویت بوئینگ است.

دهم مارس امسال هواپیمای بوئینگ 737 مکس اتیوپی با 157 خدمه و سرنشین با دماغ به زمین خورد. مشابه این اتفاق اکتبر 2018 بر سر 189 نفر داخل هواپیمای مشابه مربوط به لایون ایر اندونزی افتاد.

پس از وقوع دو حادثه مشابه مشکل فنی ذاتی دلیل اولیه سقوط دو هواپیما اعلام شد و کشورهای جهان این نوع هواپیما را از مدار پروازی خود خارج کردند.

ارسال هواپیماهای جدید نیز به حالت تعلیق درآمد تا مشکل فنی برطرف شود. قول 10 روز رفع مشکل نرم‌افزاری به سرآمد و هنوز خبری از رفع آن نیست.

اف بی آی نیز وارد عمل شده تا ببیند آیا خرابکاری در کار بوده است یا نه؟ و اینکه خلبانان آموزش داده‌شده بودند یا نه؟

خبر بد دیگر برای بوئینگ اینکه نیروی هوایی هرچند هواپیماهای سوخت‌رسان جدید بوئینگ را دریافت کرده اما ظاهراً به گفته «ویل روپر» تمایلی برای استفاده از آن‌ها ندارد، چراکه در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

نکته مهم اینکه ارتش از پذیرش هواپیماهای جدید بوئینگ برای سوخت‌رسانی از 20 فوریه به این‌طرف منصرف شده و بحران دیگری گریبان بوئینگ را گرفته است.

اینکه بوئینگ وعده داده بود تا مشکل را در عرض 10 روز حل کند، اما نتوانست به وعده خود عمل کرده و درنتیجه اطمینان شرکاء و خریداران را از بین برده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نیروی هوایی هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال

به گزارش همشهری آنلاین در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال ۲۰۰ هزار یورو به باشگاه استقلال کمک مالی کرده که حالا جزئیات این موضوع مشخص شده است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال در اختیار ایسنا قرار گرفته است، فدراسیون فوتبال معادل ۲۰۰ هزار یورو از محل مطالبات دلاری خود نزد فیفا، به حساب باشگاه سانتاکلارا پرتغال پرداخت کرده تا به این ترتیب بخشی از بدهی باشگاه استقلال به این باشگاه پرتغالی تسویه شود. در قبال این کار، باشگاه استقلال هم با ارسال نامه‌ای به AFC، از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته که معادل ۲۰۰ هزار یورو از محل مطالبات دلاری این باشگاه نزد AFC، به حساب فدراسیون فوتبال منتقل شود.

باشگاه استقلال معادل ۳۰۰ هزار یورو هم از فیفا بابت حضور بازیکنانش در جام‌جهانی طلبکار است و می‌خواهد با احتساب این پول و پرداختی ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال، بدهی خود به باشگاه سانتاکلارای پرتغال را بابت انتقال محمد محبی پرداخت کند.

کد خبر 840867 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • حرکت عجیب خلبان بوئینگ ۷۴۷ حین تیک آف (فیلم)
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • (ویدئو) تصاویری از حرکت عجیب خلبان بوئینگ ۷۴۷ لحظاتی پس از تیک آف
  • هند بالگرد تهاجمی مونتاژ می‌کند
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال
  • پشت فرمان بنز یک میلیون دلاری در ایران
  • انتقادات نسبت به ایمنی هواپیماهای بوئینگ
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان
  • دنی آلوز با قید وثیقه یک میلیون دلاری از زندان آزاد شد / عکس