Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خسارت گسترده سیل به بخش کشاورزی دو استان گلستان و مازندران گفت: سیل اخیر، 550 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی مازندران در حوزه‌های زراعی، باغبانی، آبزی پروری و امور زیربنایی زد. به گزارش بلاغ، محمود حجتی که به همراه دو وزیر نیرو و راه برای بازدید و رصد خسارات سیل در استان مازندران به سر می‌برند؛ لحظاتی در خصوص خسارات وارده به بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: شدت بارش، حجم بارش و بارندگی اخیر خسارات زیادی را به اراضی کشاورزی، باغی، دام و طیور و آبزی پروری وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متاسفانه سیل اخیر باعث شد تا بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و زراعی هم استان گلستان و هم مازندران، خسارات زیادی را ببیند؛ در استان گلستان، نزدیک به 100 هزار هکتار از اراضی زیر آب رفت و وضعیت در مازندران هم به نوعی، همین اتفاق افتاده است.

وزیر جهاد کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه سیل خسارات زیادی به استخرهای آبزی‌پروری، خزانه‌های برنج که آماده برای نشا برنج می‌شدند، دام و طیور و مرغداری‌ها زد. وقتی که آب یک تا دو متر از استخر آبزی‌پرور بالاتر آمد، طبیعتا تمام ماهی و آبزی‌های وی را با خود می‌برد و این موضوع موجب خسارات به این بخش شده است.

حجتی در خصوص میزان خسارت ریالی وارده به این بخش بیان کرد: خسارت برآورد شده به بخش کشاورزی در استان مازندران، 550 میلیارد تومان است که امیدواریم با تسهیلات بلاعوض و حمایت‌های دولت، به جبران بخشی از خسارت‌های وارده کمکی کنیم. گفتنی است.

به گفته وزیر کشاورزی، میزان خسارت وارده به مناطق سیل زده در استان مازندران در بخش زراعی ۱۰۷ میلیارد تومان، باغبانی ۲۶۶ میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی ۱۱۵ میلیارد تومان و در مجموع ۵۵۵ میلیارد تومان در استان مازندران برآورد شده است.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفتگوی تلفنی با بخش خبری ۲۰ شبکه اصفهان با بیان اینکه بیمه، تنها راه کار جبران خسارت کشاورزان و باغداران است گفت: بانک کشاورزی بر اساس این بیمه، خسارت باغات را ارزیابی و به صندوق بیمه کشاورزی اعلام می‌کند تا غرامت آن در زمان بنی مشخص به کشاوران پرداخت شود.


استان اصفهان با داشتن بیش از ۵۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، پنج درصد از مساحت استان و سه و نیم درصد از زمین‌های کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.


وسعت زیر کشت محصولات زراعی این استان ۲۸۰ هزار هکتار، باغ‌ها ۸۵ هزار هکتار و گلخانه ها، دو هزار و ۷۰۰ هکتار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان

دیگر خبرها

  • انتشار ویدئوی خسارت موشک‌های ایران به پایگاه نواتیم توسط اسرائیل + فیلم
  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد
  • اسماعیل کوثری: مستندات میزان خسارت وارده به اسرائیل منتشر می‌شود
  • عضو کمیسیون امنیت ملی : خسارات سنگینی را به دشمن صهیونیست وارد کردیم/ مستندات و جزئیات میزان خسارت به اسرائیل منتشر می‌شود
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • انتشار مستندات حمله و میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی
  • خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر
  • پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم
  • خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش چمستان