Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@15:27:28 GMT

نفیس ترین پته جهان در ماهان نگهداری می شود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۱۳۷

نفیس ترین پته جهان در ماهان نگهداری می شود

حمید مرتضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آرامگاه شاه نعمت‌ ‌الله ولی یکی از جاذبه‌ های تاریخی شهر ماهان است که همواره مورد توجه گردشگران در ایام تعطیلات نوروز است.
وی با اشاره به راه اندازی موزه مقبره شاه نعمت الله ولی تصریح کرد: بیش از 150 اثر نفیس و ارزنده از جمله نفیس ترین و ارزشمندترین پته جهان در این موزه نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اوقاف و امور خیریه ماهان تصریح کرد: این پته یک اثر هنری استثنایی است که بنا به روایتی حدود یکصد سال قبل توسط هشت دختر جوان طی مدت 16 سال دوخته و وقف مقبره شده است.
مرتضوی بیان داشت: نگهداری از چندین پته اهدایی عهد قاجاریه و قرآن خطی مربوط دوران تیموریان و تعدادی اشیاء عتیقه ارزشمند قدیمی از جمله اشیاء این موزه است.
وی با اشاره به موقعیت گردشگری این شهر و قرار گرفتن در محور مواصلاتی کرمان به استان های جنوبی کشور گفت: در ایام تعطیلات نوروزی روزانه بیش از هشت هزار گردشگر داخلی و خارجی از مقبره شاه نعمت الله ولی ماهان بازدید می کنند.
سرپرست اوقاف و امور خیریه ماهان از ارائه خدمات لازم به گردشگران در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: خیمه معرفت در چهار غرفه پرسش و پاسخ شامل اعتقادی و احکام، غرفه کودکان و نوجوانان شامل هدیه ‌های ملکوتی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، غرفه مشاوره شامل ازدواج، تحصیل، خانواده و کودک و غرفه سخنرانی چند رسانه ‌ای میزبان علاقه مندان است.
شهر ماهان یکی از مناطق خوش‌ آب‌ و هوای استان کرمان است که در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان و در دامنه‌ کوه ‌های جوپار و پلوار قرار دارد.
این شهر با توجه به جاذبه ‌های تاریخی فراوانش و آب و هوایی که با تمامی نواحی اطرافش متفاوت است، از مقاصد گردشگری مهم در استان کرمان به شمار می ‌رود.
3029/9895
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اوقاف و امور خیریه جنوب شرقی جهان خانواده کودکان و نوجوانان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق

دانشگاه هنر با صدور بیانیه ای ضمن پاسداشت مجاهدت‌های رزمندگان محور مقاومت در عملیات ظفرمندانه وعده صادق هنرمندان عدالتجو و ظلم ستیز را برای همراهی در راه ستیز با جهان خواران دعوت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه هنر در بیانیه ای ضمن پاسداشت مجاهدت‌های غیورمندانه رزمندگان محور مقاومت در عملیات ظفرمندانه وعده صادق، کلیات برنامه‌های راهبردی ده ساله دوم دانشگاه هنر را در هفت بند معطوف به اهداف و نیازهای محور مقاومت و مسایل پنجمین دهه انقلاب اسلامی را اعلام کرد. دانشگاه هنر همچنین همه هنرمندان عدالتجو و ظلم ستیز را برای همراهی در راه ستیز با جهان خواران شرق و غرب دعوت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر سرور و سالار شهیدان و آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین و سلام بر آخرین رهروان این راه سرخ، شهدای حمله تروریستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق؛

اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ

اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ

اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ الله

 عارف مجاهد‌ و پیر فرزانه ما، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه فرمود: خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه های عشق و شهادت و شرف و عزت، سرمایۀ‏‎ ‎‏زوال ناپذیر آنگونه هنری است که باید، به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی،‏‎ ‎‏همیشه مشام جان زیباپسندِ  طالبانِ جمال حق را معطر کند.

 اکنون در آستانه حماسه غرورآفرین رزمندگان اسلام و مجاهدان محور مقاومت در تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی و انجام ظفرمندانه عملیات وعده صادق، ما اهالی هنر، بهترین سلام ها و سپاس ها را به رهبر و فرمانده سرافراز و آزاده میدان جهاد و مبارزه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، تقدیم داشته و آمادگی و اراده ی خود را برای پاسداشت و ادامه این مجاهدت ها در قامت هنر مبارزه، هنر حماسه و هنر مقرب حقیقتی والا و عظیم که از برکت خون شهیدان مان بر ما آشکار گشته اعلام می داریم.

دانشگاه هنر ایران تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی،  در وفاداری به آرمان های انقلاب اسلامی و قدرشناسی از مجاهدت های اخیر رزمندگان محور مقاومت، ارتقا و تعالی دانشگاه هنر در جایگاه نهاد پرچم دار پرورش و آموزش دانشگاهی هنر، جهاد و مبارزه را با جدیت پیگیری خواهد کرد؛ پرچمدار هنری خواهیم بود که راه ستیز با جهان خواران شرق و غرب را می شناسند و یاریگر و پیشرو جهاد و مبارزه در عرصه های مختلف محور مقاومت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • قتل هولناک یک جوان به خاطر کل کل در فضای مجازی
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید سرکنسول روسیه از باغ جهانی شاهزاده ماهان کرمان
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق
  • هافبک 17 ساله علیه ادعای میثاقی