Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@16:27:44 GMT

برای کمک به سیل‌زدگان بدون هماهنگی وارد منطقه نشوید

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۳۷۴

به گزارش فارس ، میرمحمد غراوی صبح امروز در جلسه هماهنگی خدمت‌رسانی نیروهای مسلح به سیل زدگان شمال کشور اظهار کرد: دیشب بخشی از دیواره گرگانرود شکافته شده و تجمع آب باعث شده شهر سیمین‌شهر دچار آبگرفتگی شود.
وی ادامه داد: چندین روستا در گمیشان تحت خطر قرار گرفته که امکانات به سمت گمیشان رفته و جاده گمیشان به بندرترکمن شکافته شده تا تردد و خروج آب سهل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست استانداری گلستان خاطرنشان کرد: گشت هوایی برای مسیریابی سیل در حال انجام است و نیاز داریم امکاناتی که در استان مهیا شده در اختیار مدیریت بحران استان قرار گیرد تا برآورد وضعیت و تصمیم‌گیری سریعتر انجام شود.

وی گفت: متاسفانه تمام بالگردها در راستای خدمت‌رسانی امدادی و رساندن غذا و پتو به مردم بسیج شده اما نیاز داریم حداقل یک بالگرد در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد تا برآوردها و تصمیم‌گیری‌های سریع برای امروز انجام شود چون از فردا بارش باران و برف را در استان داریم که کار را سخت خواهد کرد.

غراوی خطاب به فرماندهان نیروهای مسلح حاضر در جلسه تاکید کرد: تقاضا دارم هیچگونه غذایی در استان توزیع نکنید زیرا ما به اندازه کافی در منطقه توزیع غذای گرم و کنسرو داریم و مشکلی در این زمینه نیست.

وی متذکر شد: نیروهای مسلح استان گلستان با تمام توان وارد عرصه شده و بیشترین کمک را ما از این نیروها گرفته‌ایم و اگر ورود این دو نیرو نبود به طور قطع مشکل ما بیش از این بود.

سرپرست استانداری گلستانگفت: متاسفانه نهادها و گروه‌های خاص به صورت خودجوش وارد منطقه می‌شوند و ممکن است سوء استفاده‌هایی انجام گیرد بنابراین حضور باید ساماندهی شده باشد.

وی بیان کرد: امروز سیل در استان فروکش کرده و وارد مرحله امدادرسانی شده‌ایم اما از سوی دیگر دبی و خروجی گرگانرود پاسخگوی آب وارد شده به منطقه نیست و به دلیل رسوب‌گذاری منطقه خطر در منطقه وجود دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فرماندار یزد در حاشیه این جلسه گفت:پیرو هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ضرورت داشت ستاد بحران شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط و خدمات رسان برگزار و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آید.

سید محمدرضا مدرسی افزود: برای به حداقل رساندن خسارت احتمالی بارش‌های پیش رو به شهروندان و زیرساخت‌ها شهری، هماهنگی بین بخشی برای هم پوشانی خدمات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه و سوابق مدیران در سال‌های گذشته نسبت به حوادث احتمالی برنامه ریزی انجام و کشیک‌هایی برای آمادگی دستگاه‌ها و نیرو‌های خدماتی برای ۴۸ ساعت آینده در نظر گرفته شده است.

مدرسی خاطر نشان کرد: با تشریح خدماتی که لازم است رقم بخورد و با ظرفیت دستگاه‌هایی که وجود دارد، ان شاء الله شاهد بارش‌های پرخیر و برکت و بدون حادثه باشیم. 

تعطیلی تمامی کمپ‌های کویرنوردی و دیگر تفرجگاه‌های خارج از شهر که در مسیر احتمالی سیلاب می‌باشند و اطلاع رسانی سازمان جهادکشاورزی به دامداران و کشاورزان برای آمادگی و مقابله با خسارات احتمالی ناشی از فعالیت سامانه بارشی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • آپوئل بدون مهری، پیش به سوی قهرمانی
  • پس لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به عضو دفتر رهبری / توئیت‌های آقای فضائلی بدون هماهنگی نوشته نمی‌شود
  • پس‌لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به توئیت عضو دفتر رهبری | این توئیت‌ها بدون هماهنگی نیست؟
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • پس لرزه حمله تند حسین شریعتمداری به عضو دفتر رهبری/۲ سال پیش گفته شد توئیت‌های آقای فضائلی بدون هماهنگی نوشته نمی شود
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید