Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:12:01 GMT

روسیه نگران پایگاه های آمریکا در افغانستان است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۴۰۲

روسیه نگران پایگاه های آمریکا در افغانستان است

مسکو - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: روسیه نگران پایگاه های آمریکا در افغانستان است چرا که در ظاهر برای مبارزه با تروریست ها ایجاد شدند اما فعالیتی در این زمینه نمی کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از ریانووستی، زمیر کابولوف در جمع خبرنگاران گفت: مساله پایگاه های آمریکا در افغانستان برای بسیاری ازجمله ما حساس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان گفت: این شبکه (پایگاه های آمریکایی) بر اساس توافقنامه سال 2014 به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان ایجاد شده است اما موفق به پیروزی بر تروریسم نشد.
وی با مطرح کردن این پرسش که هدف اصلی در ایجاد این پایگاهها چیست؟ ، اظهار داشت: آمریکایی ها از پایگاه های خود برای غلبه بر طالبان و مبارزه با داعش در افغانستان استفاده نکرده اند و حتی به نگرانی روسیه در این رابطه نیز پاسخی داده نمی دهند.
وی هدف آمریکا از ایجاد این پایگاه ها را نه مبارزه با تروریسم بلکه حضور نظامی قوی در افغانستان عنوان کرد و گفت: آمریکا با این کار تلاش کرده است تا امکان تاثیرگذاری سریع بر محیط پیرامونی افغانستان (کشورهای ایران، چین و روسیه) داشته باشد.
نماینده پوتین در امور افغانستان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در مذاکرات آمریکا و طالبان مساله خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان مطرح می شود مساله پایگاههای آمریکایی در این کشور نیز باید بطور کامل حل شود.

**روسیه و چین برای کمک به مذاکره آمریکا با طالبان آماده هستند
کابولوف در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: روسیه و چین برای کمک به آمریکا در مذاکره با گروه طالبان آماده اند.
«ما در حد امکانات خود برای کمک به مذاکره آمریکا با جنبش طالبان آمادگی داریم و شرکای چینی نیز در این مورد مصمم هستند.»
وی ادامه داد: ما و طرف چینی علاقه مند به موفقیت مذاکرات آمریکا و جنبش طالبان هستیم و معتقدیم در پنج دور مذاکرات دوحه، موارد کلیدی در پیشبرد روند صلح در افغانستان مطرح شد.
نماینده رئیس جمهوری روسیه که به واشنگتن سفر کرده است درباره مذاکرات خود با طرف آمریکایی اظهار داشت: آنها از ما خواستند تا به کسب توافق برای حل و فصل مساله افغانستان کمک کنیم.
مقام روس خاطرنشان کرد: بخش مهمی از روند صلح افغانستان، مذاکرات مستقیم بین طرف های افغانی است که از دولت این کشور و سایر نیروهای سیاسی از جمله طالبان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه طالبان دولت افغانستان را دست نشانده آمریکا می داند، افزود: اما گروه طالبان در ماههای اخیر انعطاف نشان داده و موافقت کرده که نمایندگان دولت افغانستان در هیات بزرگ مذاکره کننده با طالبان مشارکت کنند.
اروپام*391**1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان