Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: سخنگوی سپاه از ابلاغ سرلشکر جعفری به نیروهای زمینی و هوافضا، ۳۱ سپاه استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) مبنی بر تسریع در امدادرسانی بیشتر و گسیل امکانات برای ترمیم زیرساخت‌ها و کمک به سیل زدگان استان های شمالی کشور خبر داد.

به گزارش جهان نيوز، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفتگویی اعلام کرد: به دنبال دستور فرماندهی معظم کل قوا به نیروهای مسلح مبنی بر گسیل امکانات بیشتر برای امدادرسانی به مناطق سیل زده در استان های شمالی کشور، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابلاغ به فرماندهان  ۳۱ سپاه استانی، نیروی زمینی و هوافضای سپاه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بر تسریع در امدادرسانی بیشتر و گسیل امکانات برای ترمیم زیرساخت‌ها و کمک به معیشت مردم در مناطق سیل زده تاکید و از اقدامات سپاه کربلای استان مازندران سپاه نینوا استان گلستان  و نیروی زمینی سپاه در یاری رساندن به هموطنان سیل زده تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار شریف خاطرنشان کرد: همچنین با احداث پل موقت جاده گرگان به آق قلا، بخش عمده ای از مشکلات این مسیر در تسریع روند امدادرسانی مرتفع گردید.
  جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح: خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان با تمام توان انجام می‌شود
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان با همه توان و امکانات انجام می‌شود.

سرلشکر عطاءالله صالحی در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی اظهارداشت: همه ما به‌دستور مقام معظم رهبری در استان گلستان حاضر شدیم و هر امکاناتی را که نیاز باشد برای کمک به سیل‌زدگان تأمین می‌کنیم.

وی افزود: نیروهای مسلح در روزهای گذشته نیز زحمت‌های زیادی کشیدند اما با تأکید دوباره فرمانده کل قوا، همه فرماندهان امروز در این استان حضور پیدا کردند تا به‌طور ویژه به سیل‌زدگان کمک کنند.
 
جانشین فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح تصریح کرد: ما با اختیارات ویژه‌ای که داریم هرکاری را که برای بهبود وضعیت سیل‌زدگان و خدمات‌رسانی به آنان نیاز باشد در همین منطقه و بدون هیچ‌گونه تشریفات و روند طولانی، طراحی و اجرا می‌کنیم.

وی اظهارداشت: این حضور به‌خاطر این است که باید همین‌جا هرگونه نامه و دستوری که نیاز است، صادر و همه امکانات بسیج شود.
  سردار سلامی خبر داد: واگذاری ترمیم نقاط آسیب‌دیده از سیل به نیروی زمینی سپاه/ آمادگی برای استقرار بیمارستان صحرایی
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ترمیم نقاط آسیب‌دیده به نیروی زمینی سپاه واگذار شده است، گفت: نیروی زمینی آمادگی دارد تا بیمارستان صحرایی را در مناطق سیل‌زده مستقر و خدمات درمانی به مردم ارائه کند.
سردار حسین سلامی صبح امروز در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی ضمن قدردانی از حضور  نیروهای مسلح در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: همه فرماندهان سپاه استانی در این حوادث آتش به‌اختیار هستند و من در این حادثه با همه فرماندهان سپاه استان‌ها در ارتباط بودم و خوشبختانه همه پای کار هستند.

وی افزود: از دو شب پیش دستورات لازم را برای اعزام نیرو و امکانات به مناطق سیل‌زده ابلاغ کردیم که همه امکانات را برای کمک به این منطقه بسیج کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر بسیج همه امکانات نیروهای مسلح برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران بیان داشت: با فرماندهان نیروهای زمینی و هوافضا نیز صحبت کردیم تا امکانات را بسیج کنند و از صبح روز گذشته کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: بعد از فرمان مقام معظم رهبری با بیش از 20 تن از فرماندهان سپاه استانی صحبت کردم که همه آنان امکانات خوبی از جمله پتو، چادر، موادغذایی، آب، تجهیزات مهندسی و غیره را تهیه و به استان‌های سیل‌زده گسیل کرده بودند که بخشی از این تجهیزات به این مناطق رسیده و بقیه نیز در حال ارسال است.

سردار سلامی با بیان اینکه 7 استان به‌عنوان کمک‌کننده و معین استان گلستان در نظر گرفته شده‌اند، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در یک ماه آینده به‌شکل مناسب و در حد مقدورات و امکانات اما با حداکثر توان وضعیت را مدیریت کنیم.

وی بیان داشت: قرار شد مناطق سیل‌زده از سوی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان بلوک‌بندی و هر بلوک به یک فرمانده که ترجیحاً فرمانده بسیج سازندگی آن استان باشد، واگذار شود تا امکانات و تجهیزات خود را به‌کارگیری کنند و اقدامات مردم‌یاری را انجام دهد، با همین الگو پنج استان را کمک حال استان مازندران قرار دادیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ترمیم نقاط آسیب‌دیده به نیروی زمینی سپاه واگذار شده است تا با کمک تیپ مهندسی جودالائمه(ع) و خدمات مهندسی سپاه دیگر استان‌ها اقدامات لازم را انجام دهد. نیروی زمینی آمادگی دارد تا بیمارستان صحرایی را در مناطق سیل‌زده مستقر و خدمات درمانی به مردم ارائه کند.

سردار سلامی تأکید کرد: با صدور فرمان مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح با تمام وجود اینجا ایستادند و هستند تا به‌فضل الهی شرایط را برای مردم بهتر از قبل کنیم. در این حادثه بیشتر هموطنان اهل‌سنت ما دچار آسیب شدند که ما باید با خدمات‌رسانی بیشتر عشق، علاقه و محبت خود را به برادران اهل‌سنت نشان دهیم و وحدت‌مان را استحکام ببخشیم.
  قاضی سراج در شهرستان آق‌قلا: بی‌توجهی به گزارش‌های سازمان بازرسی/ حضور کم‌رنگ مسئولین اجرایی در صحنه محسوس است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهیم که اگر قصور و تقصیری در این رابطه وجود داشته باشد قطعاً رسیدگی خواهد شد.

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهیم که اگر قصور و تقصیری در این رابطه وجود داشته باشد قطعاً رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خانه‌ها در محاصره آب قرار گرفته است و مردم نمی‌توانند از منازلشان خارج شوند، از نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و ناجا قدردانی کرد و افزود: نیروهای مسلح امکانات خوبی را برای مردم فراهم کرده و کمک‌های اولیه در اختیار افراد سیل‌زده قرار گرفته است.

این مقام قضایی با انتقاد از اینکه مسئولان اجرایی مشغول جلسه هستند و حضور کم‌رنگی در صحنه دارند، اضافه کرد: استاندار استان نباید به هر دلیلی حتی اگر دلیل موجهی نیز داشت استان را ترک می‌کرد.

قاضی سراج همچنین گفت: از سال 92، 5 گزارش مستند به استاندار، فرماندار و مراجعی که باید اصلاح امور کنند ارائه کردیم اما متأسفانه توجه لازم به گزارش سازمان بازرسی نداشتند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۱ تیپ ارتش در مرزها

آفتاب‌‌نیوز :

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری به‌مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش اظهار داشت: میهن عزیز ما در یک پیروزی تاریخی بر استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی است و این پیروزی قاطع را تبریک می‌گویم. این عملیات مطالبه به‌حق مردم ما بود و نیرو‌های مسلح پاسخ قاطعانه‌ای به خواسته‌های ملت دادند و ثابت کردند که رژیم صهیونیستی ترتیبات دفاعی‌اش سست‌تر از خانه عنکبوت است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: روز ۲۹ فروردین روز برجسته‌ای است که به‌عنوان روز تولد ارتش اسلامی و انقلابی از آن یاد می‌کنیم، نباید ارتش امروز را با ارتش دوره قبل انقلاب کشور مقایسه کرد و آن ارتش و سیستم کاملاً از بین رفت و ارتش ما متأثر از انقلاب اسلامی و امام راحل است.

وی ادامه داد: ارتش از پس از جنگ تا الآن هم مرز‌ها را رها نکرده است و پس از جنگ نیز اراضی بسیاری آلوده به مین و مهمات بود و همه نیاز داشتند تا این اراضی پاک‌سازی شود و لذا نزاجا مأموریت یافت از دهانه خلیج فارس تا آذربایجان غربی را پاک‌سازی کند و الآن همه این اراضی پاک‌سازی شده است.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: از سال ۷۵ تا ۸۴ نیروی زمینی به‌صورت پنهان هر روز با منافقین درگیر بوده است تا طومار زندگی آن‌ها را در مرز‌ها در هم بپیچد.

وی گفت: امروز نزاجا ۲۳ رسته دفاعی دارد و در تمام این رسته‌ها تجهیزات و سامانه‌های بسیاری برای دفاع زمینی وجود دارد و نیازی به بیگانگان نداریم و به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: در فرصتی که از رهبری گرفتیم می‌خواهیم تسلیحاتی را در نزاجا تولید و وارد کنیم که دورزن، نقطه‌زن، هوشمند و قابلیت شبکه‌شدن داشته باشند.

وی تأکید کرد: در نزاجا تولیدکننده انواع پهپاد هستیم از کوچک و اطلاعاتی تا پهپاد‌های بزرگ و راهبردی، همچنین انواع موشک‌ها را هم در نیروی زمینی تولید و هم از وزارت دفاع تهیه می‌کنیم.

حیدری ابراز کرد: اکنون ۱۱ تیپ نزاجا در مرز‌ها از ارس گرفته تا غرب و شمال و جنوب غرب و شمال شرق و... حضور دارند. حضور ما در مرز‌ها به‌معنای وجود تهدید و خطر در مرز‌ها نیست بلکه باید آمادگی و اشراف اطلاعاتی خود را برای امنیت پایدار حفظ کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز از مرز‌ها به‌صورت هوشمندانه مراقبت می‌کنیم و از تجهیزات و تسلیحات هوشمند در مرز‌ها بهره می‌بریم.

وی درخصوص عملیات وعده صادق و احتمال حمله اسراییل گفت: نیرو‌های مسلح تکلیف دارند از تمامیت ارضی کشور و نظام اسلامی حفاظت کنند، یعنی هم باید از مرز‌ها دفاع کنیم هم استقلال کشور و هم نظام. نیرو‌های مسلح کشور ما اگرچه در لباس با یکدیگر تفاوت دارند، اما مکمل یکدیگر و هم‌افزا هستند.

حیدری ادامه داد: در عملیات وعده صادق نیرو‌های مسلح ما یک تابوشکنی توأم با اقتدار رقم زدند و نشان دادند دوران بزن در رو تمام شده است و قاعده جدیدی را در منطقه ارائه کردند.

وی تأکید کرد: سفارت و کنسولگری هرکشوری در هرجای دنیا بخشی از خاک آن کشور است بنابراین وقتی دشمنی به خود اجازه دهد کنسولگری را هدف قرار دهد یعنی خاک آن کشور را هدف قرار داده است و پاسخ قاطع و خاصی به آن داده شد، اگر تکرار شود پاسخ بعدی از این سخت‌تر خواهد بود.

فرمانده نزاجا همچنین گفت: خدمت برادر عزیزم سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه تبریک عرض می‌کنم. آن شب ما هم مثل همه نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل بودیم و همه با هم وظایف خود را انجام می‌دهیم، امروز هم در آمادگی کامل قرار داریم و رژیم کودک‌کش هم بداند که قاعده و فرمول جدیدی به‌وجود آمده است و پاسخگوی تمام شرارت‌های احتمالی خواهیم بود.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص عملیات‌های تروریستی اخیر در چابهار و جنوب شرق کشور گفت: سطح شرارتی که توسط دشمنان در برخی نقاط مرزی کشور رقم می‌خورد سطح بالایی نیست و علیه نظم و انضباط جامعه است و نیازی به دخالت نیروی محوری زمینی نیست و البته ما در مرز‌ها حضور داریم و کنار نیروی زمینی سپاه امنیت مرز‌ها را تأمین می‌کنیم و امنیت داخل را فراجا تأمین می‌کند و اگر روزی نیاز باشد کنار برادران خود هستیم.

امیر حیدری درخصوص شرایط منطقه نیز گفت: نگاه ما به همسایگانمان رعایت حسن همجواری است و کشور‌های همسایه ما غالباً کشور‌های مسلمان هستند و وجوه بسیاری داریم، اما اگر برخی از این کشور‌ها بخواهند با هدایت بیگانگان حسن همجواری را رعایت نکنند نیروی زمینی و نیرو‌های مسلح آماده هستند به همان میزان پاسخ شرارت‌های آن‌ها را بدهند، الآن در آمادگی کامل هستیم تا پاسخگوی هر تهدیدی باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: در خصوص بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تسلیحات در تلاش هستیم و این در دستور کار است و درخصوص انواع موشک‌ها و رادار‌ها و تسلیحاتی که بر بالگرد‌ها نصب است از هوش مصنوعی بهره می‌گیریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سؤالی درخصوص احتمال بالا رفتن تنش اسراییل و آمادگی نزاجا گفت: ارتش و نزاجا بخش‌هایی از پازل قدرتمند نیرو‌های مسلح کشور هستند و امروز آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستیم و امروز آسمان کشور ما امن‌تر از هر جای جهان است و مرز‌های ما هم جزو امن‌ترین مرزهاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • رژیم صهیونیستی بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند
  • آغاز مراسم رژه روز ارتش
  • حضور ۱۱ تیپ ارتش در مرزها
  • درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • عملیات وعده صادق خواست و مطالبه مردم بود