Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:49:41 GMT

آماده باش کامل ستاد بحران استان کرمان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۵۳۱

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با تاکید برآن که هواشناسی خطر سیل را برای استان کرمان اعلام نکرده است، عنوان کرد: از اول فروردین تا پایان سوم فروردین‌ماه، شهرستان جیرفت با 21.3 میلیمتر بیشترین بارش‌ها و متاسفانه در شهرستان‌های انار، بم، سیرجان، شهداد، شهربابک، لاله‌زار و راور بارندگی در سه روز اول سال گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مصطفی آیت‌الهی‌موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت جوی استان، گفت: امروز پدیده خاصی در استان نخواهیم داشت اما هواشناسی برای فردا (دوشنبه) و پس فردا(سه شنبه) در جنوب استان بارش پراکنده باران را پیش‌بینی کرده است.

وی از درخواست اعلام آمادگی مدیریت بحران استانداری کرمان به فرمانداران جنوب استان در صورت وقوع سیلاب در جنوب خبر داد و بیان کرد: امروز از دستگاه‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم در راستای بازدید و لایروبی کلیه نقاط بحران‌زا و رودخانه‌ها، معابر، پل‌های جاده‌ها، معابر درون شهری، برون شهری و روستایی و آماده نگهداشتن کلیه ماشین‌آلات را خواستیم تا در صورت وقوع سیل هیچ مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با تاکید برآنکه هواشناسی خطر سیل را برای استان کرمان اعلام نکرده است، عنوان کرد: از اول فروردین تا پایان سوم فروردین‌ماه، شهرستان جیرفت با 21.3 میلیمتر بیشترین بارش‌ها و متاسفانه در شهرستان های انار، بم، سیرجان، شهداد، شهربابک، لاله‌زار و راور بارندگی در سه روز اول سال گزارش نشده است.

وی به آمار حوادث ترافیکی از 25 اسفندماه 97 لغایت ساعت 7 و 30 دقیقه امروز 4 فروردین‌ماه اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این مدت 30 نفر به علت تصادف در محورهای مواصلاتی استان کرمان فوت کرده‌اند و همچنین 884 مصدوم تصادفی توسط اورژانس به بیمارستان‌های سطح استان منتقل و 183 نفر نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.

موسوی از مراجعه یک هزار و 466 نفر به کمپ‌های سلامت نوروزی استان در این مدت خبر داد و بیان کرد: در این بازه زمان 76 نفر به دلایل غیرتصادفی در سطح استان فوت کرده‌اند، همچنین یک هزار و 345 نفر توسط اورژانس به بیمارستان‌های سطح استان منتقل ضمن آنکه 790 نفر نیز توسط اورژانس در محل درمان شده‌اند.

وی بازدیدهای بهداشتی در این بازه زمانی را 9 هزار و 146 مورد دانست و اظهار کرد: 8 هزار و 523 کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و 61 مرکز و اماکن نیز در این مدت توسط نیروهای نظارتی در دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعطیل شدند

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با اعلام این خبر که باغ شاهزاده ماهان بیشترین بازدیدهای سال جدید را داشته است، تصریح کرد: حمام گنجعلی‌خان و کلوت‌های شهداد به ترتیب بعد از باغ شاهزاده ماهان، بیشترین بازدیدها را داشته‌اند.

وی از افزایش حدود 50 درصدی ورود گردشگران به استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و ادامه داد: تا پایان روز سوم فروردین‌ماه 10 هزار و 805 نفر گردشگر داخلی و 15 نفر گردشگر خارجی از باغ شاهزاده ماهان بازدید کرده‌اند و همچنین حدود 5 هزار گردشگر از ارگ تاریخی بم بازدید داشته‌اند، ضمن آنکه 11 هزار و 900 خانوار شامل 46 هزار و 983 مسافر نوروزی در مدارس سطح استان کرمان اسکان داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خورشیدگرفتگی در روز ۲۰ فروردین امسال مهم است؟

زی‌سان: میلیون‌ها نفر در شمال مکزیک، ایالات متحده و جنوب شرقی کانادا در هشتم آوریل امسال (۲۰ فروردین) شاهد تاریکی در روز و فرصت دیدن تاج خورشید با چشم غیرمسلح خواهند بود.

ناسا تخمین می‌زند که ۹۹٪ از افرادی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، ماه آینده قادر خواهند بود خورشیدگرفتگی کامل یا جزئی را ببینند. بهترین چیزی که نصیب اروپایی‌ها می‌شود دیدن یک خورشیدگرفتگی جزئی در نزدیکی افق هنگام غروب است.

در اینجا به دلایلی اشاره می‌کنیم که چرا این خورشید گرفتگی می‌تواند بهترین رویداد طی صد‌ها سال گذشته و برای سال‌های آینده باشد.

۱. طولانی‌ترین خورشید گرفتگی کامل ایالات متحده از سال ۱۸۰۶

اگر در مکزیک شاهد این خورشیدگرفتگی کامل باشید، ممکن است بتوانید ۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه از زمان خورشید گرفتگی کامل را تجربه کنید. این زمان با سرعت گرفتن سایه مرکزی تاریک ماه و کشیده شدن آن در حرکت از جنوب غربی به شمال شرقی کاهش می‌یابد، اما در مرز ایالات متحده و مکزیک، ۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه امکان پذیر است.

آخرین باری که چنین خورشید گرفتگی طولانی در آمریکای شمالی رخ داد، ۱۶ ژوئن ۱۸۰۶ بود، زمانی که یک خورشید گرفتگی کامل به‌مدت ۴ دقیقه و ۵۵ ثانیه در سراسر ایالات متحده رخ داد. این رویداد با کتاب «تاریکی در ظهر» به مردم بوستون معرفی شد. این رویداد همچنین به عنوان «خورشیدگرفتگی تکامسه» (Tecumseh's Eclipse) شناخته می‌شود.

۲. در زمان اوج فعالیت‌های خورشیدی رخ خواهد داد

هر کسی که تاج خورشید را با چشمان خود در طول خورشیدگرفتگی کامل دیده باشد، می‌داند که همیشه منظره‌ای تماشایی است. در طول حداقل فعالیت خورشیدی - زمانی که فعالیت مغناطیسی ستاره ما در چرخه تقریباً ۱۱ ساله خود در پایین‌ترین حد است - تاج خورشیدی ظاهری نامتقارن و خاردار دارد، همانطور که در آخرین خورشیدگرفتگی کامل آمریکای شمالی در ۲۱ اوت ۲۰۱۷ رخ داد.

این مورد در هشتم آوریل صدق نخواهد کرد، زمانی که تاج خورشید بزرگتر، متقارن‌تر و شبیه گل آفتابگردان به نظر برسد. این پیامدی از فعالیت مغناطیسی خورشید است و پیش بینی می‌شود خورشید در اواخر امسال به اوج فعالیت‌های خود برسد.

آخرین باری که یک خورشیدگرفتگی کامل قابل مشاهده از آمریکای شمالی با اوج فعالیت‌های خورشیدی همزمان شد، ۲۶ فوریه ۱۹۷۹ بود، زمانی که مدت زمان کل در مسیر عبوری از واشنگتن، مونتانا و داکوتای شمالی در ایالات متحده و ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو و کبک در کانادا و گرینلند به ۲ دقیقه و ۴۹ ثانیه رسید.

۳. تاریک‌ترین خورشید گرفتگی کامل آمریکا در ۲۱۷ سال گذشته

مدت طولانی خورشیدگرفتگی کامل همچنین به معنای تاریکی بیشتر است، که می‌تواند افرادی را که شاهد نور گرگ و میشی در طول آخرین خورشیدگرفتگی کامل ایالات متحده در ۲۱ اوت ۲۰۱۷ بودند غافلگیر کند. میزان تاریکی تابعی از بزرگی یک خورشیدگرفتگی است - کسری از قطر خورشید که توسط ماه پوشانده شده است و بر عرض مسیر تأثیر می‌گذارد.

در سال ۲۰۱۷، بزرگی ۱.۰۳ بود و مسیر خورشید گرفتگی کامل حدود ۱۱۵ کیلومتر عرض داشت. آسمان به اندازه کافی تاریک شد که زهره را نمایان کند. در هشتم آوریل، بزرگی ۱.۰۵ و مسیر خورشیدگرفتگی کامل حدود ۱۸۵ کیلومتر عرض خواهد داشت و مشتری را به همراه زهره آشکار خواهد کرد.

۴. شاید در زمان خورشید گرفتگی کامل یک دنباله‌دار قابل رؤیت باشد

احتمال کمی وجود دارد، اما ممکن است در زمان خورشید گرفتگی کامل در هشتم آوریل یک دنباله‌دار قابل رؤیت باشد. دنباله‌دار ۱۲ P/پون-بروکس — که با نام «دنباله‌دار شیطان» نیز شناخته می‌شود — حدود ۲۵ درجه با خورشید فاصله خواهد داشت که نسبتا به مشتری نزدیک است.

در حالی که مشتری باید در طول خورشید گرفتگی کامل با چشم غیر مسلح قابل رؤیت باشد، دنباله‌دار ممکن است به قدر (روشنایی) ۴.۷ برسد و آن را در آستانه قابل رؤیت شدن با چشم غیر مسلح قرار دهد؛ بنابراین احتمالا دنباله‌دار به راحتی دیده نخواهد شد — مگر اینکه فوران (افزایش ناگهانی روشنایی) داشته باشد، چیزی که قبلا هم برای آن اتفاق افتاده است.

اگر قصد دارید خورشید گرفتگی کامل را با دوربین دوچشمی رصد کنید، شاید ارزش یک جستجوی سریع برای یافتن آن را داشته باشد، هرچند احتمال بیشتری وجود دارد که در تصاویر با نوردهی طولانی ظاهر شود. آخرین بار این اتفاق در طول خورشیدگرفتگی کامل در شیلی و آرژانتین در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ رخ داد، زمانی که دنباله‌دار C/۲۰۲۰ X ۳ SOHO در طول خورشید گرفتگی کامل مشاهده شد.

۵. پربیننده‌ترین خورشیدگرفتگی کامل تا به حال در آمریکای شمالی خواهد بود

طبق گفته سایت GreatAmericanEclipse.com، حدود ۳۱ میلیون نفر در ایالات متحده در مسیر خورشید گرفتگی کامل زندگی می‌کنند که از بخش‌هایی از ۱۵ ایالت ایالات متحده عبور خواهد کرد. با اضافه کردن شمال مکزیک و کانادا، این رقم به حدود ۴۰ میلیون نفر می‌رسد. این در مقایسه با حدود ۱۲ میلیون نفر برای خورشید گرفتگی کامل سال ۲۰۱۷ است.

tags # خورشید ، نجوم سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • بایدن: کشورهای عربی آماده‌اند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند!
  • بایدن: کشورهای عربی برای اولین بار آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند
  • ادعای بایدن: کشورهای عربی آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند
  • اعلام شهرهای آماده پذیرش مسافر
  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • علی داوودی: المپیک سخت است،اگر کامل آماده باشم و روحیه‌ام خوب باشد اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زنم
  • چرا خورشیدگرفتگی در روز ۲۰ فروردین امسال مهم است؟
  • آمادگی منطقه ۸ اصفهان برای اسکان اضطراری مسافران در شب‌های بارانی
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی