Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@01:37:20 GMT

بیماران خاص برای دسترسی به دارو مشکلی ندارند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۷۷۱

بیماران خاص برای دسترسی به دارو مشکلی ندارند

دکتر جواد تاج کی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس بیماران خاص برای تهیه داروهای خود در روز های تعطیلات نوروزی می توانند از ساعت 9 تا 11 صبح به داروخانه رجائی شهر زنجان مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: در غیر روزهای تعطیلات نیز این گروههای هدف می توانند از شیفت صبح از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 14:30 و عصرها نیز از ساعت 16:30 تا 20:30 اقلام دارویی مورد نظر خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: برای رفاه خاطر شهروندانی زنجانی و مسافران نوروزی نیز به داروخانه روزانه نیز مجوز داد شد که در طول ایام تعطیلات نوروزی نیز نسبت به خدمات دهی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: این کار در راستای رضایتمندی و کاهش نارضایتی های احتمالی در این حوزه انجام گرفته که طی سال های گذشته مشکلاتی را موجب شده بود.
تاج کی افزود: تا کنون طی بازرسی انجام گرفته خدمات دهی در مراکز بیمارستانی، داروخانه ها مناسب بوده و مورد یا اشکال خاصی گزارش نشده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه در طرح بسیج نوروزی نظارت های جدی در حوزه بهداشت و عرضه مواد غذایی انجام می گیرد،ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط همه روزه در روزهای تعطیل نوروزی بر نحوه و چگونگی عرضه مواد غذایی نظارت داشته و با موارد غیر بهدشتی برخوردهای لازم انجام می گیرد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون نمونه گیری های غذایی تا حدودی مشکوک از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی انجام گرفته که برای اطمینان و یا عدم اطمینان به آزمایشگاه ارسال شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: شهروندان و مسافران نوروزی در صورت بروز شکایت و یا تخلفات موارد را می توانند به سامانه 19 وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و یا به شماره تلفن 3355و1 این معاونت اطلاع دهند.
8068/9646
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایام تعطیلات نوروزی تعطیلات تهیه و توزیع مواد دارو وزارت بهداشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 

به گزارش جام جم آنلاین، سعید بَرپَروَشان با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین ماه روز جهانی هموفیلی است، عنوان کرد: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی ادامه داد: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتور‌های این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت کرده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

دیگر خبرها

  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد