Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@13:30:18 GMT

سامانه بارشی وارد کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۴۹۵۰

سامانه بارشی وارد کشور می‌شود

رویداد۲۴ پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: یک سامانه بارشی از روز یکشنبه از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

انتظار می‌رود که این سامانه از روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری غیر از مناطق جنوب شرق کشور در غالب نقاط کشور موجب بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع زاگرس بارش برف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نفوذ توده هوای نسبی گرم از عرض‌های جنوبی، غالبا بارش باران را انتظار داریم و به همین سبب موجب ذوب برف و افزایش شدت روان آب و طغیان رودخانه‌ها در منطقه جنوب و جنوب غرب می‌شود.

همچنین به علت ناپایداری نسبی شدید و بالا بودن احتمال دما وقوع رگبار و رعد و برق و برخی نقاط تگرگ در مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور پیش بینی می‌شود.

بیشینه بارش این سامانه در جنوب غرب و غرب کشور در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی می‌شود. بر این اساس با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور انتظار طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب همراه با رگبار و رعد و برق و وضع هوا در سایر استان‌ها به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

یکشنبه چهارم فروردین ۹۸
رگبار و رعد و برق با احتمال وقوع سیلاب ناگهانی و بالا آمدن موقت رودخانه‌ها در استان هرمزگان و جزایر استان در خلیج فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و از اواخر وقت بارش باران و در برخی نقاط همراه با رگبار باران در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، چهار محال بختیاری که با احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها و آبگرفتگی معابر است.
* دوشنبه پنجم فروردین ۹۸
بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب فارس و دامنه‌های زاگرس در جنوب اصفهان و بعد از ظهر و شب با شرایط طوفانی (رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت) در غرب یزد، شمال اصفهان و جنوب استان مرکزی، همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی جاده در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران همراه با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران.
* سه شنبه ششم فروردین ۹۸
بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، جنوب فارس، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس و دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم. سمنان، خراسان شمالی. همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی زاگرس و البرز.
* بر این اساس اقدامات زیر توصیه می‌شود
برای سفر در مسیر‌های یاد شده لازم است برنامه ریزی با توجه به شرایط جوی انجام شود و طی روز‌های آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم در نظر گرفته شود. همچنین از توقف درحاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.
به سبب بارش‌های قابل ملاحظه و رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی و توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب بعمل آید.
به دلیل پیش بینی وقوع رعدوبرق در روز‌های دوشنبه تا سه شنبه هفته جاری، صعود‌های کوهستانی در البرز و به ویژه زاگرس توصیه نمی‌شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سیل توصیه هواشناسی دما مدیریت بحران رگبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه (۲۹ فروردین )۱۴۰۳، گفت: امروز همچنان سامانه بارشی در جنوب کشور و استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرقی اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی با بارش باران، رعد و برق، رگبار، بادهای شدید موقتی و در برخی مناطق با بارش تگرگ همراه است.

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و یزد در حد هشدار نارنجی و در سیستان و بلوچستان در سطح هشدار قرمز و بارش‌ها در این مناطق شدید تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: هموطنان برای سفر و تردد در این استان‌ها تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی در روز پنج شنبه (۳۰ فروردین) کاهش می‌یابد، گفت: فردا در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب کشور شاهد بارندگی هستیم و عصر روز پنجشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی، همچنین البرز مرکزی بارندگی دارند.

این کارشناس افزود: روز شنبه و یکشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه البرز مرکزی و زاگرس بارش دارند.

رفیعی یادآور شد: امروز شرق آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۲۳ درجه بالای صفر است و بعد از ظهر شاهد وزش باد هستیم.

کد خبر 6080608 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه