Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب گفت که هفت استان معین به سپاه نینوا گلستان در بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل کمک خواهند کرد تا هر چه سریعتر شرایط در این مناطق به حالت عادی بازگردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین سلامی امروز یکشنبه پس از حضور در مناطق سیل زده گلستان ، نشست با فرماندهان نظامی و انتظامی استان ضمن قدردانی از حضور نیرو‌های مسلح در مناطق سیل‌زده اظهار داشت: فرماندهان سپاه در زمان حضور در مناطق آسیب دیده ای چون شهرهای سیل زده گلستان، آتش به اختیار عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: دستور لازم برای اعزام نیرو و امکانات از این مناطق به شهرهای سیل‌زده ابلاغ شده و در زمانی اندک این تجهیزات راهی استان گلستان خواهد شد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: همه امکانات نیرو‌های مسلح برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران بسیج شده تا در امدادرسانی به آسیب دیدگان شتاب گیرد.
سردار سلامی ادامه داد: پس از فرمان مقام معظم رهبری برای گسیل امکانات به مناطق سیل زده استان های شمالی اقلامی مانند پتو، چادر، موادغذایی، آب و تجهیزات مهندسی توسط سپاه استان های کشور تهیه و در حال ارسال به شهرهای سیلزده مازندران و گلستان است.
وی اظهار امیدواری کرد با حضور و فعالیت مستمر 7 استان معین، سیل استان های شمالی تا یک ماه آینده به شکل مناسب و در حد مقدورات و امکانات مدیریت شود.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3091/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی

 حسینی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

 وی گفت:اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستا‌های استان نیازمند تامین و جاگذاری ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستا‌های هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا با جدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ طرح آب روستایی ساخت ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی یکی از رسالت‌های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستا‌های هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا