Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:04:53 GMT

ساخت سدهای جدید خطر سیل را در گلستان کم می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۵۰۵۹

ساخت سدهای جدید خطر سیل را در گلستان کم می‌کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با تامین اعتبار و اتمام سدهایی که در دست مطالعه و اجرا داریم دغدغه‌های ما برای کنترل سیل به حداقل می‌رسد. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش سدها در کنترل سیلاب اظهارداشت: سد نرماب از سدهای در حال ساخت در استان است،  اگر این سد تکمیل می‌شد، حجم زیادی از آب را می‌توانست ذخیره کند و حجم ورودی آب به شهر گنبدکاووس را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر سدهای دیگر نیز به تناسب ساخته می‎شد به همان میزان در کنترل سیلاب ورودی به آق‌قلا نقش داشت. هر چند در سیلاب اخیر استفاده اضطراری از تاسیسات نیمه کاره سد نرماب و نیز سد آقدکش توانست تا حدودی به کمک مدیریت سیل بیاید.

سردار غیب‌پرور: توزیع امکانات در مناطق سیل‌زده با مشکل مواجه است؛ پشتیبانی سپاه 7 استان از مناطق سیل‌زده+ فیلمفیلم/ تخلیه آب از معابر مناطق سیل‌زده توسط آتش‌نشانان تهرانیسرلشکر صالحی: نیروهای مسلح با همه امکانات به سیل‌زدگان خدمات‌رسانی می‌کنند

نظری با تأکید براینکه سدهای در دست مطالعه و اجرا در استان باید به اتمام برسد، گفت: اگر دبی خروجی که از نرماب چهل‌چای به سمت گنبد می‌آمد در نرماب ذخیره می‌شد، عملا فقط خروجی ما خروجی از سد گلستان با  حداکثردبی 300 متر مکعب بود که این برای ما مشکل چندانی ایجاد نمی‌کرد.

وی بیان داشت: اگر خسارت‎های وارده در اثر سیل به استان را حساب کنیم می‌تواند هزینه ساخت چندین سد در استان باشد. نگرانی و مخاطراتی که برای مردم ایجاد می‌شود را می‌توان با ساخت سدها به رساند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: وقوع بارندگی شدید موجب آبگرفتی و وقوع سیلاب در برخی نقاط شهر و مناطق کوهستانی شده که انجام تدابیر ایمنی لازم و ضروری است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در دیدار از مسیرهای سیلاب و رودخانه‌های کاشان، اظهار کرد: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از ظهر امروز و ادامه  آن تا اواسط روز آینده، لازم است تا مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیدا خودداری نمایند.

وی افزود: روستاهای خرمدشت،چالقره، خنب، جزه، دره، یزد آباد، لتحر، بلوار امام رضا(ع)، بلوار الهیه و میدان شهیدان زارع مجرد توسط عوامل آتش نشانی در حال جمع‌آوری سیلاب و هدایت به سمت رودخانه‌های فصلی هستند.

سرپرست فرمانداری کاشان تاکید کرد: با توجه به شدت بارندگی و فعال شدن رودخانه‌های فصلی احتمال فرونشست زمین وجود دارد که لازم است مردم از تردد غیر ضرور در نقاط حادثه‌خیز خودداری کنند.

وی گفت: گروه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان  درحال امدادرسانی در مناطق آب گرفته هستند و آسیب وارده پس از ارزیابی گزارش خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟ خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور

دیگر خبرها

  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ هم استانی‌ها از توقف در حاشیه روخانه‌ها دوری کنند