Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@14:17:12 GMT

نبرد رستم و دیو سپید در کوهسنگی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۵۰۶۲

نبرد رستم و دیو سپید در کوهسنگی

یک هنرمند مشهدی گفت: خوان هفتم شاهنامه، در بوستان کوهسنگی در قالب یک بازی به کودکان ارائه شده است.

به گزارش قدس آنلاین ، شیما عطاری ، درباره اثر خویش در جشنواره«خانه بهار» اظهار کرد: اسم اثر «بازی شاهنامه» است که به خوان هفتم شاهنامه، یعنی نبرد رستم و دیو سپید اختصاص دارد.

وی در این باره ادامه داد: در این بازی سعی شده است با الهام از بازی مار و پله اما با شخصیت‌های شاهنامه، نبرد رستم و دیو سپید به یک زبان کودکانه، با نشاط و شادی بیشتر و در قالب بازی در آورده‌ شود، به طوری که دیوها در نقش مار ظاهر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این هنرمند مشهدی در این خصوص اضافه کرد: همچنین در کنار زمین یک تاس نصب شده است که کودکان می‌توانند با این وسیله به بازی و سرگرمی خود در این اثر بپردازند. عطاری درباره هدف از ساخت این اثر خاطر نشان کرد: هدف از طراحی این سازه، ایجاد تمرکز، انجام بازی گروهی و همچنین ایجاد نشاط  در کودکان در قالب یک بازی جالب که با یک دیگر و در کنارهم، آن‌را انجام دهند. وی درباره مراحل ساخت این اثر افزود: طراحی، تهیه فایل‌ها، انتخاب مواد، مراحل اجرا و نصب آن مدت زمان زیادی، تقریبا دو ماه به طول انجامید، ولی با این وجود کار زیبا و ماندگاری به اجرا در آمده است.  این هنرمند مشهدی متذکر شد: این اثر در بالای فرهنگ‌سرای کودک و آینده‌ی پارک کوهسنگی و نیز بالای زمین بازی کودکان نصب شده است.
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب شعر، شاهنامه و آواز عشایر به همراه تجلیل از هنرمندان بخش سرفاریاب شهرستان چرام پنجشنبه شب برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این ویژه برنامه ضمن تقدیر از هنرمندان شهرستان چرام و بخش سرفاریاب گفت: منطقه چرام و سرفاریاب به نسبت جمعیت بیشترین هنرمند را دارند و شاید این نشأت گرفته از تاریخ کهن این منطقه و فرهنگ اصیل مردمانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند.

شریف اسلامی ادامه داد: همه باید قدردان این هویت و اصالت عشایری خود باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم، چرا که هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر اینکه بر پایه هویت خود رشد کرده باشد.

وی به دو تن از هنرمندان پیشکسوت این منطقه سید محمد دژند و موسی عباسی اشاره کرد و گفت: این دو هنرمند با آوا، نوا و اشعار خود بار هویت فرهنگی عشایر این منطقه را به دوش می کشند و پلی هستند که گذشته فرهنگی این دیار را به آینده وصل می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تاریخ کهن شهرستان چرام و منطقه سرفاریاب «به ویژه دلی یاسیر» از عموم مردم و مسئولین خواست که قدردان زحمات و استعداد هنرمندان این منطقه بوده تا شاهد درخشش ادامه دار آنها در ادامه‌ی مسیر خود باشیم.

در پایان با حضور رئیس حوزه هنری استان از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی و هنری شهرستان چرام با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد.

کد خبر 6082272

دیگر خبرها

  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال
  • طناب دار بر گردن عامل جنایت برج سپید | توقف حکم ۲ قاتل و یک متجاوز در لحظه آخر
  • شاهنامه هنر فردوسی است و لاغیر
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| نبرد استقلال با غول کش برای حفظ صدر
  • سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران
  • خاطرات خوب و بد مهاجم استقلال از نبرد خاص!
  • آخرین تمرین شاگردان شمسایی پیش از نبرد اول
  • سپاهان- ذوب آهن؛ نبرد مورایس و ربیعی در دربی حساس اصفهان