Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:52:32 GMT

نقشه مناطق سیل‌زده گلستان تهیه شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۵۱۰۵

نقشه مناطق سیل‌زده گلستان تهیه شد

نقشه مناطق سیل‌زده استان گلستان به وسعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مربع از سوی سازمان فضایی ایران تهیه شد.

به گزارش ایسنا، پیامدهای ناشی از فعالیت‌های انسان و بروز تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر، مشکلات بسیاری را برای ساکنان کره زمین ایجاد کرده است. ایران نیز از آثار این پیامدها بی نصیب نبوده و هر ساله شاهد افزایش وقوع بلایای طبیعی همچون خشکسالی، سیل، طوفان، گرد و غبار، موج‌های گرمایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به رشد چشمگیر فناوری سنجش از دور طی چهار دهه اخیر و در دسترس بودن تصاویر ماهواره‌ای برای کاربران، استفاده از این فناوری به منظور شناسایی به موقع و مدیریت اثرات رویدادهای طبیعی، بیش از پیش توصیه می‌شود.

در این راستا سازمان فضایی با استفاده از فناوری‌های فضایی، اقدام به کاربردی کردن آنها در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و تهیه نقشه‌های مخاطرات طبیعی کرده و پس از وقوع سیل در استان گلستان این سازمان نقشه مناطق سیل‌زده این استان را تهیه کرده است. این نقشه‌ها در جهت اجرای راهکارهای سریع‌تر و علمی‌تر برای مقابله یا کاهش بلایای طبیعی مسؤولان را یاری خواهد کرد.

در نقشه‌های تهیه شده، محدوده‌های به دست آمده با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران بوده که بر روی تصاویر گوگل ارث قرار گرفته است. مناطق سیل زده، مناطق داخل چندضلعی قرمز رنگ به مساحت بیش از ۴۰۰ کیلومترمربع در استان گلستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فضايي ايران سیل گلستان منطقه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: به دنبال ایجاد مجموعه مادر در پرورش دام سبک با نژاد رومن در استان گلستان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد رومن در استان گلستان، اظهار داشت: با مشارکت و سرمایه‌گذاری محل موقوفه میرسعداله ایلخانی شهرستان آزادشهر این مجموعه راه‌اندازی شد و به دنبال این هستیم که استان گلستان به عنوان مجموعه مادر در پرورش این نوع نژاد باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری گلستان و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور منعقد شد، افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد که کار مولدسازی در استان گلستان با همکاری فی‌مابین انجام شود .

خاموشی تصریح کرد: با توجه به وجود شرایط مناسب در استان گلستان مانند خوراک دام و بارش‌های مناسب برای تامین امنیت غذایی توسعه و مولدسازی دام سبک آن هم از نژاد خاص را برنامه‌ریزی کردیم که این نژاد با توجه به ویژگی‌هایی که دارد مناسب پرورش در استان شناخته شد .

وی با اشاره به اینکه دو قلوزایی از ویژگی‌های بارز نژاد رومن است، تاکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم مجموعه مادر در این استان ایجاد کنیم تا با توسعه این مجموعه فارم‌های دیگر در استان و کشور توسعه دهیم .

استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌هایی که قبلاً منعقد شده و تلاش‌های مجموعه اوقاف در استان گلستان توافقات در حال اجرایی شدن است.

علی محمد زنگانه تاکید: در دام سنگین حضور خوبی داشتند و در بحث دام سبک هم وارد عمل شدند و در زمینه آبزی‌پروری هم  توافق شده که امیدواریم نتیجه خوبی در این بخش هم حاصل شود.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماند‌ها تهیه شد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف
  • نصب و راه‌اندازی انشعاب گاز طبیعی در سایت دفن و پردازش پسماند