Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@10:13:04 GMT

بیش از سه هزار خودرو با تخلف حادثه ساز متوقف شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۵۲۴۴

بیش از سه هزار خودرو با تخلف حادثه ساز متوقف شد

به گزارش ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان، افزود: پلیس راهور در برخورد با مرتکبان تخلفات حادثه ساز در رانندگی در طرح نوروز 98 عظم جدی دارد.
وی بیان کرد: خودروهای حامل خانواده که مرتکب تخلف حادثه ساز شوند ساعتی توقیف می شوند و خودروهای تک سرنشین یا فاقد خانواده تا 72 ساعت و برخی خودروها با توجه به اصرار رانندگان بر تخلفات، منطبق با سوابق گذشته، تا پایان نوروز در توقیف می مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** 41 نفر در سوانح 24 ساعت گذشته جان باختند
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ماموران راهور همواره بر رعایت قوانین و احتیاط از سوی رانندگان تاکید دارند، گفت: تصادفات رانندگی 24 ساعت گذشته باعث جان باختن 41 تن از هموطنان شد.
وی با اشاره به چهار استان با بیشترین تصادفات فوتی و جرحی، اضافه کرد: هرمزگان، منطقه یاسوج در کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و قزوین، استان های دارای بالاترین تعداد تصادفات جرحی و فوتی هستند.
به گفته هادیانفر، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه عمده ترین تخلفات رانندگان در سفرهای نوروز 98 بوده است و غالب سوانح منجر به فوت نیز از نوع واژگونی خودرو به دلیل ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه و لغزندگی محورها بوده است.

** شرایط نامساعد جوی عامل افزایش سوانح رانندگی
رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: ناپایداری جوی و بارندگی در سراسر کشور به ویژه در نقاط شمالی، شرقی و غربی کشور که تا فردا ادامه دارد، باعث افزایش سوانح رانندگی شد.
وی با اشاره به پیش بینی افزایش 10 درصدی تردد سفرهای نوروز 98 در محورهای کشور، افزود: این پیش بینی درست بود و باید با افزایش رعایت قوانین از سوی هموطنان هنگام رانندگی همراه باشد.
هادیانفر با بیان اینکه 68 درصد سوانح رانندگی در 30 کیلومتری مناطق شهری رخ می دهد، گفت: با تصمیم وزیران کشور و راه و شهرسازی در آخرین نشست مشترک شورای عالی ایمنی راه ها و شورای عالی ترافیک، مصوبه های مربوط به کاهش این دست سوانح در سال 98 با جدیت پیگیری و اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه مسافران پس از شتاب و هیجان اولیه سفر در نزدیکی شهرهای بین مسیر با خستگی مواجه می شوند، بیان کرد: برخی مشکلات محورهای محدوده شهرها نیز در این مورد مزید بر علت است.
وی با بیان اینکه 27 درصد جان باختگان تصادف های رانندگی را عابران پیاده شامل می شوند، ادامه داد: استفاده نکردن عابران پیاده از پل های عابر یا ردنشدن از خطوط ویژه عابران در کنار برخی مسایل فنی، بخش دیگری از علت درصد بالای تصادف ها در محدود شهرهاست.
وی بر برنامه ریزی برای یک ربع استراحت در هر 2 ساعت رانندگی تاکید و اضافه کرد: هموطنان پیش از سفر، از وضعیت آب و هوایی و راه ها از طریق شماره تلفن 88255555 مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، یا سامانه 110120 راهور کسب اطلاع کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا امروز از بخشی از محور اصلی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان بازدید کرد.
به گفته سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان، از ابتدای طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند 97 تاکنون بیش از چهار میلیون و 100 تردد در محور اصلی تهران- مشهد در استان سمنان ثبت شده است.
حدود 150 دوربین ثابت و سیار نظارتی و ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال است.
6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ترافیک خودرو رئیس پلیس راه استان فوت محورهای مواصلاتی استان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پلیس راه استان گفت: ماموران پلیس راه یاسوج-اصفهان حین گشت زنی هدفمند، یک دستگاه خودرو پژو پارس را به علت تخلفات رانندگی (اقدام به انجام حرکات مخاطره آمیز و برهم زدن نظم جاده) و دارا بودن خلافی بالا توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.  
سرهنگ حسن دانایار افزود: پس از استعلام از سیستم تخلفات راهور، مشخص شد این خودرو شکایت قضایی و بیش از ۵۰ میلیون تومان تخلف رانندگی پرداخت نشده دارد که بلافاصله برابر ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، توقیف و برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.  
وی به رانندگان دارای خلافی بالا توصیه کرد هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مبلغ خلافی خودروی خود اقدام کنند و تاکید کرد: طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف به صورت محسوس و نامحسوس در دستور کار پلیس راه استان قرار دارد.
سرهنگ دانایار معضل خودرو‌های شوتی کماکان یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس راه استان بوده چرا که درصد بالایی از تصادفات و تخلفات جاده‌های استان مربوط به این نوع خودرو‌ها بوده و همچنین این خودرو‌ها با دستکاری پلاک و مخدوش نمودن آن مشکلاتی را نیز برای سایر شهروندان به وجود می‌آورند.

دیگر خبرها

  • عروس زرندی قربانی سانحه رانندگی در شب عروسی
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • جزئیات افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی؛ روش اعتراض اینترنتی به جریمه‌ها