Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@21:52:45 GMT

۱۷ هزار هکتار اراضی خراسان شمالی حبوبات کشت می شود

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۵۲۶۴

۱۷ هزار هکتار اراضی خراسان شمالی حبوبات کشت می شود

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سالانه بیش از ۱۷ هزار هکتار اراضی استان به کشت حبوبات اختصاص می یابد.

محمدنقی کاظمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان میانگین تولید حبوبات در هر هکتار را 550کیلوگرم دانست و گفت: در کشت انتظاری حبوبات با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در اولین فرصت کشت انجام گرفته و بذر در داخل خاک قرار داده می شود به طوری که به محض آغاز بارش های اواخر زمستان و اوایل بهار، گیاه به تدریج جوانه زده و سر از خاک بیرون می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به بارندگی های خوب شهرستان شیروان در سال جاری و استقبال خوب کشاورزان برای کشت حبوبات از جمله نخود اظهار داشت: کشت پاییزه حبوبات در بهمن ماه انجام شد که در چند روز اخیر به اتمام رسید.


کاظمیان سطح ابلاغی کشت حبوبات این شهرستان در سال جاری را پنج هزار و 970 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان سطح 2 هزار و 200 هکتار نخود دیم و 3 هزار و 750 هکتار عدس دیم است.


این مسئول گفت: 55 هکتار از حبوبات کشت شده پاییزه است که از این میزان 2 هکتار پاییزه و مابقی انتظاری و به صورت مکانیزه و پنج هزار و 915 هکتار هم به صورت بهاره کشت می شود.


وی با بیان اینکه اکثر کشاورزان حبوبات را به صورت بهاره کشت می کنند؛ گفت: تلاش داریم تا بخشی از فعالیت های کشاورزی این حوزه را به دلیل عملکرد و افزایش تولید به کشت پاییزه منتقل کنیم که البته تحقق این مهم نیازمند مراقبت بیشتر در مقابل علف های هرز و سایر آفات است. 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل بارندگی و سیلاب گلستان اعتکاف سیل مراسم اعتکاف اعتکاف ماه رجب خبرگزاری شبستان خسارت سیلاب سیلاب نخود کشت حبوبات شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت گندم امسال استان ۵۹ هزار هکتار  است که از این میزان ۳۸ هزار هکتار گندم دیم و ۲۱ هزار هکتار گندم  آبی است. - اخبار استانها -

روح الله سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری استان 59 هزار هکتار  است که از این میزان 38 هزار هکتار گندم دیم و 21 هزار هکتار گندم  آبی است که از این میزان 38 هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم‌زار مشارکت دارد . 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کل اراضی سطح زیر کشت کشاورزی استان 200 هزار هکتار است، بیان کرد: بیشترین سطح کشت گندم مربوط به شهرستان لردگان  با  8 هزار هکتار گندم‌زار است که در طرح جهش تولید در دیم‌زارها مشارکت دارد.

سعیدی با اشاره به بیمه گندم‌زارها با بیان اینکه این موضوع اختیاری است، عنوان کرد: 17 هزار  هکتار از گندم‌زارهای طرح جهش تولید در دیم‌زار در  استان چهارمحال و بختیاری زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم گزارش نشده است، ادامه داد:سطح سبز دیم‌زارها سال زراعی جاری باتوجه به بارندگی‌ها  مطلوب است. پراکنش مناسب بارش‌هاباعث شده وضعیت سبز مزارع استان بخصوص دیم‌زارها از وضعیت مطلوبی برخوردار باشند.

سعیدی با اشاره به احتمال بارش باران تا اوایل اردیبهشت‌ماه و افزایش دما در این زمان، مطرح کرد: در این زمان احتمال شیوع بیماری‌های برگی غلات از جمله زنگ زرد، سپتوریوز و غیره زیاد است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: ضروری است کشاورزان به محض مشاهده اولین علایم بر روی گیاه،  هماهنگی لازم را در راستای مبارزه موثر، با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی استان انجام دهند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۶۵۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ 
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است