Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از خسارت ۲۶۲ میلیارد ریالی تاسیسات آبرسانی روستاهای استان خبر داد و گفت: این ارزیابی خسارت برای روستاهای قابل دسترسی بوده است. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عاشورمحمد مرگان پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره خسارت های سیلاب در استان اظهارداشت: تاکنون 29.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 کیلومتر خط انتقال، 3 حلقه چاه، 17 دهنه چشمه، 74.5 کیلومتر شبکه توزیع، 12 هزار و 500 انشعاب و 46 دستگاه تأسیسات برقی آسیب دیده ارزیابی شده است.

به گفته معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع موقت، تعمیر و تعویض تابلوهای برق، پمپ و تاسیسات الکترونیکی، شستشوو گندزدایی مخازن ذخیره و خطوط انتقال از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان پس از وقوع سیل در روستاهای استان بوده است.

وی به آبرسانی سیار با رعایت الزامات کیفی تاکید کرد و گفت: تاکنون 14هزار و 415 شل آب بسته بندی از آبفای تهران، مشهد و خراسان رضوی برای توزیع در مناطق سیل زده روستایی به استان ارسال شده و تعداد 25 دستگاه تانکر آبرسانی سیار در حال خدمت رسانی به روستاهای استان است ضمن اینکه 2 دستگاه تانکر از آبفار خراسان رضوی به کمک ناوگان های آبرسانی استان آمده است.

سردار پورجمشیدیان: یک بیمارستان صحرایی فردا در مناطق سیل‌زده مستقر می‌شودهوانیروز برای کمک به سیل‌زدگان گلستانی اعلام آمادگی کردساخت سدهای جدید خطر سیل را در گلستان کم می‌کند

مرگان پور افزود: در حال حاضر مشکل 14 روستا از شهرستان های مینودشت، کلاله به دلیل تخریب راه، خطوط، منابع تامین و نیز قطع برق و آب گرفتگی تأسیسات پابرجاست.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از فعالیت 14 تیم عملیاتی برای خدمت رسانی در حوزه آبرسانی روستاها خبر داد و گفت: بیل‌های مکانیکی این دستگاه نیز برای امدادرسانی در اختیار مردم و نهادهای خدماتی قرار گرفته است.

وی به ارائه آب شرب سالم و بهداشتی به روستائیان تاکید کرد و آن را رسالت این نهاد خواند و افزود: شرکت آبفار استان  در راستای کنترل کیفیت آب شرب مناطق آسیب دیده با اعزام یک دستگاه آزمایشگاه سیار نسبت به پایش کیفی منابع تأمین و تأسیسات آبرسانی اقدام کرده است.

مرگان پور اضافه کرد: علاوه بر این اکیپ های کنترل کیفیت با برپایی چادرهایی مشترک با شبکه بهداشت شهرستان های آسیب دیده برای رصد کیفیت آب توزیعی توسط تانکرهای سیار، برابر الزامات کیفی و بارنامه‌های بهداشتی در شهرستان ها مستقر هستند.

وی خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تأمین آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی در روستاهای آسیب دیده شد و اظهار کرد: گندزدایی آب شرب در محل نیز در دستور کار قرار داده شده که با فروکش کردن سطح آب تمامی مسیرهای خط انتقال بعد از ترمیم، ابتدا سوپرکلریناسیون انجام شده و در صورتجلسه مشترک با کارشناس ناظر بهداشت استانی آب شرب وارد شبکه خواهد شد.

گفتنی است؛ در ساعات اولیه وقوع سیل تاسیسات آبرسانی 375 روستای تحت پوشش در 14 شهرستان مراوه تپه، کلاله، گالیکش، مینودشت، گنبدکاووس، آزادشهر، علی آباد کتول، رامیان، گرگان، آق قلا، گمیشان، بندرترکمن، کردکوی و بندرگزآسیب وارد شد که قطعی آب شرب را در پی داشت اما با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تاکنون این تعداد به 14 روستا کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6087082

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد