Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خسارت سیلاب هفت روز گذشته به بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و گفت:  بعضی زیرساخت‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی در اثر سیل اخیر، آسیب دیدند.

وی افزود: در حال آسیب شناسی برای خسارت‌های وارده به این بنا‌ها هستیم تا به ستاد بحران استان گزارش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: تعداد مسافران مقیم در مازندران تا سوم فروردین ماه از مرز چهار میلیون نفر گذشت و به چهار میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشت.

فرزانه با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری بازدید کردند، افزود: در این زمینه با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۹۵ مورد بازدید نظارتی انجام شد، گفت: ۳۹ مورد تذکر و اخطار به تاسیسات گردشگری داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش دارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه، موزه و سایت موزه دولتی و خصوصی در استان، افزود: ۳۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و ۲۷۵ گردشگر خارجی از این موزه‌ها بازدید کردند.

فرزانه با اشاره به افتتاح چهار نمایشگاه صنایع دستی در شهر‌های بابل، بهشهر و سوادکوی شمالی ادامه داد: در روز‌های آینده هم تعدادی از نمایشگاه‌های صنایع دستی افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با حضور مدیران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در ستاد سفر بیش از یکصد جلسه داشتیم و نشان می‌دهد واژه گردشگری می‌تواند رویکرد فرهنگی و اقتصادی برای مازندران داشته باشد.

انتهای پیام/آ

سیل اخیر به زیرساخت‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی آسیب رسانده است



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود