Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: عملیات ترمیم و ساخت منازل مسکونی آسیب دیده از سیل اخیر در خراسان شمالی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز می‌شود. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ولی‌الله حیاتی امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده در دهستان حصارچه راز و جرگلان با اشاره به اقدامات دستگاه‌های امدادی برای رفع آسیب‌های ناشی از سیل اخیر، اظهار داشت: عملیات ساخت منازل مسکونی به زودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسارت 340 میلیارد تومانی سیل به خراسان شمالی؛ آرامش به مناطق سیل‌زده بازگشتتجهیزات امدادی کافی در اختیار سیل‌زدگان خراسان شمالی قرار گرفته است3 مادر باردار از خطر سیل در خراسان شمالی نجات یافتند

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان برای حل مشکلات سیل زدگان بسیج شده‌اند و هم اینک دستگاه‌های امدادی در مناطق سیل زده در حال لکه‌گیری خدمات هستند.

معاون استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای حل مشکلات سیل‌زدگان طرح‌های خوبی وجود دارد و هرجا نواقصی باشد با فوریت توسط دستگاه‌ها جبران می‌شود. ایمن‌سازی منازل مسکونی نیز در اولویت قرار دارد.

حیاتی یا تشکر از اقدامات دستگاه‌های نظامی در کمک به آسیب‌دیدگان، گفت: اقدامات بسیج، سپاه، ارتش و مرزبانی استان در کمک به مناطق و مردم سیل زده قابل تقدیر بوده و کمک‌های مردمی نیز همچنان ادامه دارد.

محسن نجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در جریان این بازدید بر رفع مشکلات آسیب‌دیدگان از سیل اخیر تاکید و تصریح کرد: انبارهای هلال احمر استان دارای ذخیره خوبی است و مشکلی از بابت نیازهای اولیه مردم وجود ندارد.

انتهای پیام/ ع

R7719/P1494/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق دادالله پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شامگاه چهارشنبه طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در اثر استمرار بارندگی ها موجب مسدود شدن راه روستایی ۱۰ روستای بخش بروات در منطقه روداب غربی شد.

وی بیان کرد: مجموعه راهداری با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند.

معاون عمرانی فرمانداری بم ادامه داد: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بود که آب وارد منازل روستای خان خاتون شد.

دادالله پور عنوان کرد: به دلیل حجم بی سابقه روان‌آب در رود تهرود، آب حاصل از بارندگی از ۲ پل و مسیر سیل بندها عبور کرد و وارد روستای خان خاتون شد.

سیلاب وارد منازل روستای خان خاتون (منتطه تهرود بخش دهبکری) از توابع شهرستان بم شده است

وی اضافه کرد: ۱۰ منزل در این روستا دچار آبگرفتگی شدند که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پُمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

وی بیان کرد: سیلاب همچنین به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت این روستا آسیب وارد کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری بم گفت: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار و آب، برق و گاز روستا متصل است.

وی توضیح داد: بارش باران و تگرگ به زمین های کشاورزی آسیب وارد کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: منازل بافت قدیمی تهرود نیز آسیب جزیی دیدند که کارشناسان بنیاد مسکن نیز در حال برآورد مالی خسارت هستند.

نقشه هوایی سیل بندهای جنوب بم و ورودی سیلاب ها در شمال شهر بم

دادالله پور افزود: پیگیری های لازم صورت گرفته و تیم های کمکی توسط مجموعه دهیاری ها و شهرداری های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

وی اظهارداشت: مقداری از آب حاصل از بارندگی های اخیر در گوراب های منابع طبیعی ذخیره سازی شده و در راستای تقویت سفره های زیرزمینی و اکوسیستم منطقه تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در شمال شهر بم داشتیم عنوان کرد: سیلابی که به همراه روان آب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود در مسیر رودخانه هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی