Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علی نیّری اظهارداشت: جشنواره نان و روستا که از 25 اسفندماه 97 در باغ ملی شیراز برپا شده تا 16 فروردین 98 همه روزه از ساعت 9 صبح تا 23 میزبان مسافران و گردشگران و شهروندان است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر شیراز ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد و از طرفی استان فارس بیش از 30 درصد اماکن تاریخی، مذهبی ایران را در دل خود جای داده می‌توان گفت شیراز بهشت گردشگری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست گردشگری شهرداری شیراز با بیان اینکه استان فارس با مرکزیت شیراز به دلیل دارا بودن بیشترین آثار ثبت جهانی و همچنین امامزاده‌ها و مقابر مشاهیر و برخورداری از آئین، آداب و رسوم متنوع می‌تواند به عنوان مقصد گردشگران باشد اما توجه گردشگران بیشتر به مرکز استان معطوف شده، این در حالی است که استان فارس شهرها و روستاها بکری دارد که کمتر شناخته شده است. نیّری تاکید کرد: برنامه معرفی روستاهای گردشگری و خانه‌های بومگردی روستاهای فارس با همکاری دفتر امور روستایی استانداری در قالب جشنواره نان و روستا تدوین و پیش‌بینی و اجرا شد و در این نمایشگاه سعی کردیم روستاهای هدف گردشگری و خانه‌های بومگردی را معرفی کنیم و به گردشگران توصیه کنیم که به سمت روستاها بروند و از آن فضای گردشگری و آئین، آداب و رسومی که در روستاها وجود دارد بیشتر استفاده کنند. وی با بیان اینکه این اتفاق می‌تواند کمک زیادی به اقتصاد روستاها و شهرهای کوچکتر کند و شیراز هم نقش پشتیبانی را بازی کند، تصریح کرد: تمام استان باید از حضور گردشگران حداکثر بهره را ببرند و وقتی این معرفی به خوبی انجام شود و گردشگران، روستاها را به خوبی بشناسند سرانه گردشگری شهر و مازاد آن می‌تواند به آن روستاها سفر کند و ماندگاری داشته باشند و اقتصاد آن روستا را رونق دهد. سرپرست گردشگری شهرداری شیراز افزود: در نهایت فرهنگ و تنوع اجتماعی که در روستاها وجود دارد می‌تواند به مبادلات فرهنگی اقتصادی خیلی خوبی منجر شود. نیّری بیان کرد: در جشنواره نان و روستا در 10 غرفه پخت نان انجام و در هر غرفه 4 نوع نان ارائه می‌شود که تنوع نان در استان فارس را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ایام نوروز شهرداری گردشگری مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان