Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علم در خرداد سال گذشته  با اخباری حول   سپری شد.

شرایط فعالیت اساتید بازنشسته دانشگاه آزاد

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات گفت:آن دسته از اعضای هیات علمی برجسته که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند، نمی‌خواهیم از دست بدهیم، بلکه برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا همکاری خود را به عنوان استاد وابسته با واحد علوم و تحقیقات ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز به بازنگری جدی در آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی گفت: بخش قابل توجهی از امتیاز‌های مربوط به ارتقای اعضای هیئت علمی به مقالات وابسته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می‌رود برای معیار‌های جدید و روش‌های دیگری که می‌توان از طریق آن‌ها برای ارتقای اعضای هیئت علمی امتیازآوری کنیم، تدبیر صورت گیرد.

بازنگری در آئین‌نامه ارتقای اساتید تا پایان امسال

مجتبی شریعتی نیاسر‌ معاون آموزشی وزارت علوم گفت: افزایش سنوات تحصیلی مانند گذشته بوده است و طبق روال براساس آئین‌نامه ارسالی به دانشگاه‌ها اجرا می‌شود و بنابراین شرایط دانشجویان لیسانس می‌توانند تا 2 ترم‌ افزایش سنوات داشته باشند و دانشجویان ارشد و دکتری هم طبق آئین‌نامه از سنوات تحصیلی برخوردارند.

وی در خصوص نحوه عملکرد پژوهشگاه‌های وزارت علوم گفت: ارزیابی ما این است که پژوهشگاه‌های منتخب، بسیار جدی به رتبه‌بندی می‌پردازند و متناسب با امکانات مالی عملکردی خوبی داشتند البته شرایط خوبی که امسال نسبت به سال گذشته داریم این است که سازمان برنامه و بودجه به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کرده و حمایت رسمی خود را اعلام کرده است.

جزئیات افزایش انواع وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید

یزدان مهر از افزایش وام‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال وام‌های شهریه، ازدواج، ودیعه مسکن، ویژه دکتری، ضروری دکتری، عتبات دانشجویی و تغذیه افزایش یافته و صندوق رفاه دانشجویان در مجموع 21 نوع وام دارد که به دانشجویان مستعد و کم‌بضاعت پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در صندوق رفاه دانشجویان سعی کرده‌ایم طی سال‌های گذشته ارتقای خدمت رسانی توام با کرامت انسانی برای دانشجویان داشته باشیم.

توسعه خط ۷ مترو تهران تا دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی ، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جلسه مشترکی با حضور مهندس هاشمی رئیس شورای شهر تهران مصوب شد شرکت مترو تهران خط ۷ را از میدان بوستان سعادت آباد تا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات توسعه دهد. در مطالعاتی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده ۳ ایستگاه در این بخش از خط ۷ مترو دیده شده و البته نیاز هست که مطالعات صورت گرفته نهایی شود.

شاکری با بیان اینکه در این جلسه راهکارهای اجرایی مورد بحث قرار گرفت و شرکت مترو برای اجرا اعلام آمادگی کرد، گفت: مقرر شد جلسه مشترکی با حضور شهردار منطقه ۵ و مدیر عامل مترو در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر برگزار شود تا هر چه سریعتر مقدمات اجرا فراهم شود.

حکم ۵ دانشجوی حوادث دی ماه سال گذشته صادر شد/ مابقی دانشجویان آزاد شدند

منصور غلامی وزیرعلوم در خصوص حکم قضایی دانشجویان شرکت کننده در اغتشاشات دی ماه سال گذشته گفت: برای 5 دانشجو حکم قضایی صادر شده است.

وی ادامه داد: تنها برای 5 دانشجوی دستگیر شده حکم قضایی صادر شده و مابقی دانشجویان دستگیر شده آزاد شدند.

۳۵ درصد فارغ‌التحصیلان بیکار نیازمند کار مرتبط هستند

محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت:بیش از یک‌میلیون نفر از بیکاران کشور و 30 تا35 درصد فارغ‌التحصیلان بیکار نیازمند کار مرتبط هستند.

وی با اشاره به اینکه باید فرصت های شغلی در بازار کار ایجاد شود، تصریح کرد: ایجاد این فرصت اشتغال وظیفه وزارت علوم نیست و قطعا به مسئولان و وزارتخانه های دیگر مرتبط می شود.

سیف یادآور شد: انتظار می رود دانشگاه ها برای حل مشکل اشتغال، این چالش ملی، فعالیتی داشته باشند و کمک کنند این مسائل برطرف شود همچنین قرار بر این است که در کارگروه ها و کمیته های تخصصی بتوانیم توانمندی های ویژه دانشگاه ها که مرتبط با چالش اشتغال هستند، منسجم و هم افزا کنیم.

دورخیز وزارت علوم برای تحصیل ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:یکی از سیاست های مورد توجه در تمامی دانشگاه ها بین الملی کردن آموزش عالی و جذب دانشجوی غیر ایرانی مدنظر سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم است.

صدیقی تصریح کرد: در واقع هدف ما این است که تا پایان برنامه ششم توسعه، باید تعداد این دانشجویان خارجی به ۷۵ هزار نفر افزایش یابد و قرار است با برنامه ریزی های انجام شده امسال افزایش دانشجوی بین المللی را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان راهکارهایی به منظور تحقق شعار سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: ارائه تسهیلات مالی و فنی به کسب‌وکار‌ها و تولیدکنندگان محلی، می‌تواند به افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات منجر شود.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به مردم درباره اهمیت افزایش تولید و نقش آن در رشد اقتصادی کشور می‌تواند باعث تحرک و مشارکت بیشتر آنها شود. تشویق مردم به راه‌اندازی کسب‌وکار‌های جدید و افزایش تولید محصولات و خدمات موجب افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تشویق مردم به خرید محصولات تولید داخل و حمایت از تولیدات محلی می‌تواند به تقویت صنایع داخلی کمک کند. ایجاد شبکه‌های همکاری بین تولیدکنندگان، بازاریابان و دولت نیز باعث بهبود فرآیند‌های تولید و بازاریابی می‌شود. با اجرای این راهکار‌ها و افزایش مشارکت مردم در جهش تولید، می‌توان به توسعه اقتصادی کشور کمک کرد و رشد پایدار را تسریع بخشید.

نقش مؤثر دانشگاهیان در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید و ارائه راهکار‌های نوین

رحیمی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان به عنوان بخش مهمی از جامعه، می‌توانند نقش مؤثری در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید ایفا کنند، عنوان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با ارائه آموزش‌های مرتبط با تولید و کارآفرینی، دانشجویان را برای شرکت در فعالیت‌های تولیدی آماده کرده و با انجام پژوهش‌های پیشرفته در زمینه‌های تولید و نوآوری، به افزایش تولید و بهبود فرآیند‌های تولید کمک کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها با برقراری ارتباط نزدیک با صنعت و بازار می‌توانند راهکار‌های نوینی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات ارائه کرده و با ایجاد فضا‌های کارآفرینی و پشتیبانی از آغاز کارها، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را به راه‌اندازی کسب و کار‌های جدید تشویق کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ادامه داد: دانشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های عملی و مهارت‌های کاربردی می‌توانند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کنند تا در تقویت صنایع تولیدی نقش داشته باشند.

دانشگاه‌ها به کسب‌وکار‌ها خدمات مشاوره ارائه کنند

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید با ارائه خدمات مشاوره به کسب‌وکار‌ها و تولیدکنندگان محلی، آنها را در بهبود فرآیند‌های تولید و بازاریابی یاری دهند، مطرح کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها و رسالت‌ها، دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌توانند در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید و توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری ایفا کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • مشارکت مردم در جهش تولید با ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکار‌ها