Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@05:52:55 GMT

نیروهای جهادی هم‌چنان در حال کمک به سیل‌زدگان +عکس

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۶۳۴۲

نیروهای جهادی هم‌چنان در حال کمک به سیل‌زدگان +عکس

کار جهادی و همگانی، مهم‌ترین راه برون‌رفت از سیل اخیر است و اکنون همه نیروهای جهادی پای کار آمده‌اند تا با بسیج همه امکانات و افراد برای برون‌رفت از سیل و این بحران، تلاش شود.

به گزارش مشرق، اگر چه کار جهادی در سال‌های مختلف انقلاب در دستور کار بوده است اما در سال‌های اخیر با شدت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و در کنار کار جهادی، مدیریت جهادی هم وارد میدان شده و به نوعی با میدان‌داری در این بخش تا حدود بسیار بالایی از مشکلات عبور کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سیل اخیر کار و مدیریت جهادی مهمترین راه حل برای برون‌رفت از مشکل عظیمی بود که ایجاد شد و اگر چه در برخی از موارد در ابتدای کار با مشکل مواجه شدیم اما در ادامه راه با ورود نیروهای انقلابی و پابه کار در کنار مردم و مسؤولان توفیقات مناسبی حاصل شد.

یکی از نهادهای انقلابی که در کنار مردم، مسؤولان و بسیج و سپاه جانانه وارد کار و عمل شد؛ جهادگران و خادمیاران رضوی استان مازندران بودند که با هماهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران از همان ساعات اولیه به میدان عمل زدند.

بعد از سیل اواخر سال و وارد آمدن خسارت‌های فراوان به مردم مازندران، نه تنها مدیریت بحران بلکه همه مردم، نهادها و ارگان‌های دولتی و خیریه وارد کار شدند تا دردی از آلام مردم کم کنند و در این بین نمایندگی آستان قدس رضوی برای امدادرسانی در شرایط سخت و دشوار جهادی وارد کار شد.

آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر با قوت بیشتری وارد میدان شده و علاوه بر ورود در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، درمان، کشاورزی، دامپروری و امور اقتصادی، علمی، عمران و سازندگی و بخش‌های مختلف دیگر وارد کار شده و در این بین رسیدگی به نیازمندان و فقرا یکی از وظایف مهم آستان قدس رضوی است که در سیل اخیر با برنامه‌ریزی مناسب وارد عمل شدند.

توزیع ۴۰۰ سبد کالا در بین سیل زدگان به همت نمایندگی آستان قدس مازندران

معاون امداد مستضعفین و محرومیت زدایی نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در مورد اقدامات انجام شده این نمایندگی در استان مازندران بعد از وقوع سیل گفت: خادمیاران رضوی استان مازندران از همان ساعات اولیه به صورت داوطلبانه وارد میدان شدند.

" رضا آزادی‌کناری" اظهار کرد: ورود خادمیاران رضوی استان مازندران در شهرستان‌های نکا، میاندرود، ساری، سیمرغ و بابلسر از همان دقایق و ساعات اولیه سیل بوده است که بلافاصله کمک و امدادرسانی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اعلام اینکه در برخی از روستاها کمک نقدی و توزیع سبد کالا در دستور کار قرار گرفت افزود: روستاهای امامیه نکا، تالارپشت سیمرغ و شهر کیاکلا از این کمک‌ها بهره‌مند شدند.

آزادی تصریح کرد: توزیع بسته‌های ارزاق و غذای گرم در بخش‌های سیل زده در روستاهای شهرستان نکا به همت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی انجام شد و رابط نمایندگی نکا و خادمیاران رضوی با حضور در منازل افراد آسیب‌دیده، غذای گرم در بین افراد توزیع کردند.

معاون امداد مستضعفین و محرومیت زدایی نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران افزود: در جریان امدادرسانی ۷۰ نفر از خادمیاران رضوی در قالب اردوی جهادی وارد کار شده و کمک‌رسانی به این افراد همچنان ادامه دارد.

وی از توزیع ۴۰۰ سبد کالا در بین سیل زدگان به همت نمایندگی آستان قدس مازندران خبر داد و گفت: ارزش هر سبد کالا ۱۵۰ هزار تومان است و در مجموع ۴۰۰ سبد کالا به ارزش ۶۰ میلیون تومان، اهدایی آستان قدس رضوی است که در بین افراد سیل زده از امروز توزیع می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سیل گلستان اردوی جهادی سیل مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  ششمین دوره جامع مجازی تربیت مربی معارفی برهان ویژه طلاب، دانشجویان و فعالان عرصه های فرهنگی و تربیت نسل جوان و نوجوان با ارائه برترین اساتید کشوری به صورت مجازی توسط مؤسسه‌ جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.   موضوعات آموزشی در این دوره شامل تربیت جنسی، سواد رسانه‌ای، روانشناسی نوجوان، معارف کاربردی، شبهه‌شناسی، ارتباط مؤثر، الزامات تربیت دختران، مهارت تفکر و تصمیم‌گیری، نقش تغذیه در تربیت، برنامه‌ریزی فعالیت‌های تربیتی و تربیت توحیدی می‌شود.   ۲۰ استاد برجسته کشوری همچون حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام دکتر خسروپناه، استاد اصغر طاهرزاده، حجت‌الاسلام وکیلی، دکتر سید بشیر حسینی، حجت‌الاسلام آذربایجانی، خانم دکتر علاسوند، خانم دکتر نیلچی زاده، حجت‌الاسلام ابراهیمی، میثم نیلی، دکتر عزیز خانی، دکتر باغگلی، حجت‌الاسلام مسلم داوودنژاد، دکتر حبشی، دکتر جلیل معماریانی، دکتر عزیزی، حجت‌الاسلام نظافت، حجت‌الاسلام سوزنچی و حاج حسین یکتا هستند.   این دوره شامل ۴۴ ساعت فیلم آموزشی اختصاصی با محوریت توانمندسازی معرفتی-مهارتی مخاطبان است که به‌صورت مجازی، محتوای آن در فرآیند کامل آموزش و ارزیابی در سامانه آموزش مجازی موسسه جوانان آستان قدس رضوی قرار گرفته است.   مخاطبان با شرکت در دوره و کسب امتیازات لازم می توانند از مزایایی همچون گواهینامه رسمی مؤسسه‌ جوانان، اردوی تکمیلی ویژه برگزیدگان در مشهد مقدس و بن خرید محصولات فرهنگی به‌علاوه هدایای متبرک بهره‌مند بشوند.   از ویژگی‌های این دوره محتوای کاربردی و مهارتی، آفلاین بودن دوره، همراهی پشتیبان در طول دوره، نسخه توامان اپلیکیشن و وب، لایو با اساتید دوره، اعطای گواهی‌نامه اردوی تکمیلی ویژه برگزیدگان در مشهد، رقابتی و تعاملی و دعوت به همکاری منتخبان در شبکه مربیان است.   هزینه اصلی این دوره مجازی تربیت مربی ۶۰۰ هزار تومان است اما با حمایت مؤسسه‌ جوانان آستان قدس رضوی، شرکت‌کنندگان فقط ۱۵۰ هزار تومان از آن را پرداخت می کنند.   علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این دوره ، از طریق درگاه اینترنتی Morabi.javanan.org اقدام بکنند.

 

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن