Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:42:35 GMT

گردشگران از مراجعه به حاشیه سدهای ایلام خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۶۴۵۲

گردشگران از مراجعه به حاشیه سدهای ایلام خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: با عنایت به ورود سامانه بارشی به استان ایلام و احتمال سیلابی شدن حاشیه رودخانه‌ها و زیستگاه‌هایی از جمله سازبن و تنگه کافرین و سد دویرج و … باید از ورود به حریم این مناطق گردشگری خودداری کرد.

وی از همه گردشگران و مسافران نوروزی خواست تا خروج این سامانه بارشی از ایلام از ورود به این مناطق جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: به زودی این سامانه بارشی و ظرف روز آتی از استان خارج شده و بار دیگر ارائه خدمات به گردشگران در این مناطق از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت نیاز برای حفاظت از گردشگران قطعاً از ورود گردشگران به این مناطق ممانعت به عمل خواهد آمد.

کد خبر 4574873

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی ایلام گردشگری ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد با ورود موج ناپایداری بارشی در اصفهان/ رگبارهای بهاری و برف در استان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد طی ورود موج ناپایداری بارشی از افزایش ابر، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای، مه‌آلود و بارش رگبار بهاری با احتمال رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال تگرگ، در مناطق سردسیر برف خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اواسط فردا بر روی استان است که به تدریج با ورود موج بارشی ایجاد ناپایداری از ظهر فردا تا روز جمعه مورد انتظار است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی امروز تا ظهر فردا، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و از بعدازظهر روز پنجشنبه افزایش ابر، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای، مه‌آلود و بارش رگبار بهاری با احتمال رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال تگرگ، در مناطق سردسیر برف پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با ورود فعالیت سامانه موج ناپایدار از بعدازظهر فردا تا اوایل روز جمعه در استان، گفت: اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش پراکنده باران و برف، مه‌آلودگی و کاهش دید، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

وی با اشاره به سامانه موج ناپایدار در تمام مناطق استان و اصفهان به ویژه بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت‌آباد)، لنجان، شهرضا، فریدون‌شهر، گلپایگان، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، شاهین‌شهر و میمه، نائین، ورزنه، هشدار داد و اظهار کرد: پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط برف‌گیر، کنترل دمایی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و گردنه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پرهیز از سفر به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و در صورت مجهز بودن خودروها به ادوات زمستانی توصیه می‌شود.

امینی پیرامون اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مهاباد با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس و شاهین‌شهر و میمه با کمینه دمای ۲ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 739734

دیگر خبرها

  • مسافران و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • ورود موج بارشی جدید طی امروز و فردا در خوزستان
  • ورود سامانه بارشی به کرمان
  • ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد
  • فیلم| کولاک و برف بهاری در خراسان شمالی
  • ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی
  • صدور هشدار زرد با ورود موج ناپایداری بارشی در اصفهان/ رگبارهای بهاری و برف در استان
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان
  • با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد