Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:09:09 GMT

روس ها یکصدا اظهارات ترامپ درباره جولان را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۶۷۳۱

روس ها یکصدا اظهارات ترامپ درباره جولان را محکوم کردند

مسکو - ایرنا - مقامات دولتی و سناتورهای روس در چند روز اخیر به صورت یکصدا و واحد اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، اولگ ماروزوف عضو کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه نخستین سناتور روس بود که ساعاتی بعد از توئیت بحث برانگیز ترامپ به آن واکنش نشان داد و گفت که روسیه هرگز حاکمیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بر بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماروزوف در ادامه به تشریح اهداف ترامپ از به رسمیت شناختن جولان برای اسرائیل پرداخت و گفت که اولین هدف ترامپ از مطرح کردن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان، وابسته کردن بیش از پیش اسرائیل به ایالات متحده به عنوان تنها حامی است.
وی ادامه داد: دومین هدف ترامپ شکستن کمر کشورهای عربی و ایجاد شکاف و تفرقه در جهان عرب است ضمن اینکه تضعیف اعراب منجر به وابستگی آنها به آمریکا می شود.
این سناتور روس معتقد است که هدف دیگر رئیس جمهوری آمریکا از بیان اظهارات در خصوص جولان، ضربه به سوریه و مشارکت آن با روسیه است.


** روسیه تغییر وضعیت جولان را نقض تصمیمات سازمان ملل خواند
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز نخستین دیپلمات بلند پایه روسیه بود که به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که تغییر موقعیت حقوقی بلندی های جولان بدون تصمیم شورای امنیت نقض تصمیمات سازمان ملل متحد است.
وی ادامه داد: موضع روسیه در این باره اصولی است و از قطعنامه 497 شورای امنیت مورخه سال 1981 در این باره حمایت می کند و نظر روسیه در خصوص ماهیت تصمیم های غیرقانونی اسرائیل برای تصاحب بلندی های جولان (به عنوان قانون در سال 1981) تغییری نکرده است.

** سناتور روس:آمریکا بجای حقیقت، منفعت را به رسمیت می شناسد
کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) هم معتقد است که اظهارات دونالد ترامپ درباره بلندی های جولان نشانگر این واقعیت است که آمریکا به جای حقیقت، منفعت را به رسمیت می شناسد و سود تنها معیار آنها برای تصمیم گیری است.
وی در فیس بوک خود در این باره توضیح داد: از این رو هرگونه ادعا در مورد اشغالگری کریمه از سوی روسیه توسط مقامات آمریکایی بی اساس است.
وی ادامه داد: همه می دانند که آنها(واشنگتن) الحاق منطقه کریمه و استقلال جمهوری های آبخازیا، اوستیای جنوبی و پریدنسترویه را به رسمیت نمی شناسند اما مالکیت اسراییل بر جولان و استقلال کوزوو را به رسمیت می شناسند.
کاساچوف افزود: تنها معیار آنها (مقام های آمریکایی) این است که تصمیمات سودمند می گیرند و خود را قدرتمند می دانند، اما این روسیه است که در طرف حق ایستاده است.

** کرملین هم اظهارات ترامپ درباره جولان را به باد انتقاد گرفت
دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه هم با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ درباره بلندی های جولان گفته که این گونه اظهارات می تواند اوضاع متشنج خاورمیانه را بی ثبات کند.
وی افزود: در هر صورت، مطرح کردن این ایده به هیچ وجه به رسیدن به حل و فصل مسائل خاورمیانه کمکی نمی کند و برعکس آن را دشوارتر و پیچیده تر می کند بنابراین ما امیدواریم که این اظهارنظر بدون پاسخ و در حد درخواست بماند.

** هشدار معاون وزیر خارجه روسیه آمریکا
امروز یکشنبه لحن انتقادی روس ها از ترامپ شدیدتر نیز شد، چرا که میخاییل بوگدانف معاون لاوروف و نماینده پوتین در امور خاورمیانه نسبت به پیامدهای به رسمیت شناختن جولان به عنوان قلمرو اسراییل از سوی آمریکا هشدار داد.
وی درباره امکان به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی از قلمرو رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا اظهار داشت: این اقدام به دورنمای حل و فصل صلح آمیز اختلافات بین کشورهای عربی و اسراییل بر مبنای طرح صلح در ازای اراضی و ابتکارات صلح عربی ضربه وارد می کند.
بوگدانف افزود: علاوه بر این در این مورد قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد که قوانین تصویب شده (در اسراییل) در مورد غصب ارتفاعات جولان و اورشلیم شرقی را غیرمعتبر، غیرقانونی و مغایر با قوانین بین المللی می داند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در توئیتی اعلام کرد: پس از 52 سال زمان آن رسیده است که ایالات متحده به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
وی این منطقه را دارای اهمیت و ضرورت راهبردی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد که این اقدام در حمایت از «ثبات منطقه» است.
پیشتر رسانه‌ های صهیونیستی از زمینه ‌چینی دولت آمریکا برای حمایت از ضمیمه بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی خبر داده بودند.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.
این منطقه متعلق به سوریه است و این رژیم منابع غنی آن را به یغما می‌برد.
اقدام آمریکا در حمایت از ضمیمه جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی در شرایطی است که دولت این کشور پیشتر سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال داده بود.
این اقدامات دولت ترامپ که نقض اساسی حقوق مردم فلسطین به شمار می آید، محکومیت مجامع جهانی را به دنبال داشته است.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا جولان اشغالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • تامین امنیت با خون دیگران ؛ ما پول می‌دیم، شما بجنگید! | جزئیات بودجه جدید برای ادامه جنگ در این ۳ نقطه