Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:39:16 GMT

800 نفر با معرفی اداره کار دماوند مشغول بکار شدند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۶۸۱۶

800 نفر با معرفی اداره کار دماوند مشغول بکار شدند

تهران – ایرنا - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند گفت: از بین 1478 نفر جهت معرفی به کار در سال 97، ، 800 نفر مشغول بکار شدند.

جعفر میرزاملکی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته این نهاد در سال 97 و همچنین سیاست های مد نظر در سال آینده اظهار داشت: 184 طرح در کمیته فنی شهرستان بررسی که از این تعداد 163 طرح مورد تایید و به بانک‌ها معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اکنون پنج طرح در کمیته فنی در حال بررسی است و 163 طرح در سال 97 به میزان 10 میلیارد و 911 میلیون تومان پرداخت شد.
این مقام مسئول ادامه داد: در سامانه کارا که اشتغال توسعه پایدار روستا عشایر از اهداف این طرح است 117 مورد به منظور پرداخت تسهیلات به بانک معرفی شد که از این تعداد، 95 مورد موفق به دریافت این تسهیلات شدند؛ بانک های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کار آفرین 4 بانک پرداخت کننده این تسهیلات بودند.
میرزا ملکی با بیان اینکه 271 مورد اشتغال زایی در سامانه کارا صورت گرفت تصریح کرد: شهرستان دماوند در سال 97 رتبه اول استان را در تشکیل و پرداخت تسهیلات سامانه کارا کسب کرد.
وی در ادامه با اشاره به طرح کارورزی خاطر نشان کرد: در این طرح که فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور فراگیری حرفه به شرکت ها معرفی میشوند در سال قبل 179 مورد ثبت نام صورت گرفت که از این تعداد 46 مورد منجر به عقد قرارداد شد که در این طرح در سطح استان رتبه پنجم را کسب کردیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال قبل 1974 مورد جوینده کار ثبت نام کردند، در خصوص وضعیت شهرک های صنعتی ادامه داد: از 70 واحد صنعتی صرفا 23 واحد فعالیت دارند که در سال قبل تنها یک شرکت به میزان کمی تعدیل نیرو و عدم پرداخت حقوق کارگران را داشت و فعالیت یک شرکت دیگر نیز به علت مشکلات مالی متوقف و تعطیل شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی با اشاره به دیگر طرح های این نهاد در سال 97 اضافه کرد: تشکیل هیئت بدوی، تجدید نظر و شورای حل اختلاف در محل اداره کار به منظور بررسی اختلافات کارگران و کارفرمایان از دیگر اقدامات صورت گرفته بود که در سال قبل 599 مورد تنظیم دادخواست انجام شد که در مجموع 70 درصد این موارد منجر به سازش طرفین گردید.
وی با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد: 191 مورد در طرح مشاغل خانگی ثبت نام کردند که از این میزان 109 مورد موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و 51 میلیون تومان شدند.
تهرام/7246//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اشتغالزايي سال 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران

پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران طبق توافق با بانک تجارت صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو این تفاهم‌نامه همکاری طی مراسمی در محل ساختمان مرکزی بانک تجارت بین احد علیخانی مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت به امضا رسید.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس، هدف از امضای این موافقتنامه همکاری، ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان و انضباط مالی در صندوق و شرکت‌های تابعه است که از مهمترین اولویت‌های مدیریت صندوق بازنشستگی می‌باشند و برای تحقق آن‌ها برنامه‌های جدی در پیش داریم. 

وی افزود: ما در راستای ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان از محل اعتبارات بانک تجارت و بر اساس این تفاهم نامه خدمات تسهیلاتی ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس در اختیار اعضا قرار خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه ایجاد انضباط مالی در شرکت‌های تابعه یکی از اهداف مهم در این دوره مدیریتی می‌باشد و امیدواریم شرکت‌های تابعه از فرصت عملیاتی کردن این تفاهم نامه جهت اجرایی نمودن طرح‌های توسعه در دست اقدام استفاده کنند.

در ادامه مدیرعامل بانک تجارت گفت: آنچه که ما تحت عنوان تسهیلات و سایر اشکال تامین مالی از قبیل کارنووام، کالانو برای بازنشستگان و شرکت‌های زیر مجموعه قائل به انجام آن هستیم ماحصل تفاهم نامه مشترک با صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است.
هادی اخلاقی فیض آثار، در پاسخ به چیستی ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه گفت: سابقه همکاری بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس عقبه درخشانی است که خود ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه است.

دیگر خبرها

  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات