Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین سال مراسم معنوی اعتکاف روستای نصروان داراب با حضور گسترده و پرشور خواهران و برادران مومن و متدین برگزار شد.

به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، برگزاری مراسم اعتکاف در جای جای میهن اسلامی ایران حتی روستاها نفوذ کرده است که نمونه آن را می توان در روستای نصروان داراب مشاهد کرد، هر ساله با نزدیک شدن به زمان اعتکاف، جنب و جوش وصف ناپذیری در بین اهالی روستای نصروان بوجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از خرید و آشپزی  مراسم گرفته تا پخت نان صلواتی توسط اهالی و تدارکات، همگی نشان از یک رویداد بزرگ را دارد.

 

کیفیت برگزاری مراسم و عدم دریافت هیچگونه وجهی بابت ثبت نام همچون سال های قبل و حضور بیش از  ۲۵۰ نفر از برادران و خواهران از روستای نصروان و شهر داراب و روستاهای اطراف در این مراسم، نشان از استقبال عمومی از این برنامه دارد.

 

امسال نیز عليرغم همزمانی با آغاز سال نو، استقبال خوبی از این مراسم شد و برگزاری مراسم معنوی تحویل سال جدید، حال و هوای خاصی به برنامه اعتکاف امسال نصروان داده بود.

 

حضور روحانیون مجرب روستا و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی، جلسات پرسش و پاسخ، سخنرانی های متنوع، مولودی خوانی ولادت حضرت علی(ع) و عزاداری وفات حضرت زینب(س)، تنها گوشه ای از برنامه این مراسم اعتکاف بود.

 

لازم به ذکر است که هزینه برگزاری اعنکاف، به همت خیرین بزرگوار جمع آوری و پذیرایی از سحری روز اول تا افطار روز آخر نیز بطور کامل انجام می شود.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب گلستان خبرگزاری شبستان خسارات سیل گلستان سیلاب خسارت سیلاب استان بوشهر داراب برگزاری مراسم معنوی اعتکاف کانون های مساجد فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نساء (اولین کانون فرهنگی تبلیغی جوانی جمعیت) با مشارکت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور مادران و زنان نخبه با محوریت نقش ایشان در جوانی جمعیت کشور صبح امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین در گالری فکه موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

این جلسات با گفتمان دوستدار مادر و کودک سعی بر حمایت مادران با حضور کودکان‌شان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

در حاشیه این کارگاه‌ها گفتگوهای تدتاکی توسط مهمانان ویژه با مخاطبان جلسه از جمله مادران چند فرزندی، کنشگران جمعیت و صاحب نظران حوزه کتاب صورت گرفت که بسیار مورد توجه مخاطبین دوره بود.

در باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت به زبان مادری کارگاه‌ها با چهار موضوع ابر بحران ریشه‌یابی و جریان شناسی پیری جمعیت، جوان شدن جمعیت، فرزندآوری و خانواده خوش جمعیت خانواده سه فرزندی با حضور سمیرا فتح اللهی راهبر باشگاه کتابخوانی و کنشگر جوانی جمعیت برگزار شد.

دوره‌های جوانی جمعیت با حمایت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به طور سلسله جلسات پنج شنبه‌های هر ماه در گالری فکه موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6081798 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان
  • چهاردهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار